2010: Whisky Xperience MITRA door heel Nederland

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.

Ga je ook naar de Mitra Whisky Xperience 2010?

Ja, Flevoland ~ Zondag 16-mei ~ Almere
3
5%
Ja, Drenthe ~ Zondag 5-sept ~ Meppel
3
5%
Ja, Overijssel ~ Zaterdag 11-sept ~ Borne
4
7%
Ja, Noord-Holland ~ Zondag 26-sept ~ Amsterdam
2
4%
Ja, Drenthe ~ Zaterdag 2-okt ~ Coevorden
4
7%
Ja, Utrecht ~ Zondag 17-okt ~ De Meern
3
5%
Ja, Zuid-Holland ~ Zondag 24-okt ~ Gorinchem
3
5%
Ja, Friesland ~ Zaterdag 30-okt ~ Leeuwarden
5
9%
Ja, Limburg ~ Zaterdag 6-nov ~ Maastricht
4
7%
Ja, Noord-Brabant ~ Zondag 21-nov ~ Grave
4
7%
Ja, Groningen ~ Vrijdag 26-nov ~ Groningen
5
9%
Ja, Noord-Brabant ~ Zaterdag 11-dec ~ Vught
4
7%
Weet ik nog niet
4
7%
Nee
9
16%

Totaal aantal stemmen: 57

Chrispat
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: 2010: Whisky Xperience MITRA door heel Nederland

Ongelezen berichtdoor Chrispat » 05 Nov 2010, 08:36

Ik ga zaterdag ook naar de wiskeyproeverij in Maastricht.
Wat kan ik me erbij voorstellen?? Ik heb echt totaal geen idee. Weet iemand hoe zo'n middag in zijn werk gaat?
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Nov 2010, 11:35

Chrispat schreef:Ik ga zaterdag ook naar de wiskeyproeverij in Maastricht.
Wat kan ik me erbij voorstellen?? Ik heb echt totaal geen idee. Weet iemand hoe zo'n middag in zijn werk gaat?

He Chrispat,

ik ben vorig jaar geweest en ga over 2 weken naar Grave. Ik verwacht dezelfde opzet als vorig jaar. Dat betekent dat de whiskies uit het boekje (dit jaar niet gezien, maar over het algemeen diegene op de website in de Whisky special) gratis te proeven zijn.

Bij binnenkomst krijg je een glas en een boekje. Daarin de tasting notes van de whiskies. Je bepaalt wat je wilt proeven (alles is een beetje onmogelijk; je zal eruit gezet worden als dronkenlap :P ); je loopt langs de tafels of laat je verrassen / adviseren.

Veel plezier en laat je weten wat je er van vond?! :nat
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Chrispat
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Chrispat » 08 Nov 2010, 08:52

Bedankt voor de reactie!

Het was inderdaad zoals je omschreef. Gelukkig kwam ik ter plekke wat kennissen tegen die meer verstand van wisky hebben dan ik. Zij hebben mij een beetje een volgorde van proeven aangegeven.
'Gezopen' zoals sommigen anderen daar heb ik niet (er liep zelfs iemand rond die vulde een flesje). Ik heb vooral veel kleine beetjes geproefd.
Wat me wel opviel is dat ik een boekje met koringsbonnen van de mitra erbij kreeg die maar geldig waren tot 20-06-2009.
Ook de bestellijst van mitra heb ik nog niet ingevuld maar volgens mij kan ik gewoon naar de mitra hier in de buurt gaan en de lijst inleveren voor de 10% korting.
Voor mij was het een hele positieve ervaring en ik ga zeker volgend jaar weer en neem dan mijn broer ook mee.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Nov 2010, 10:32

Chrispat schreef:Wat me wel opviel is dat ik een boekje met koringsbonnen van de mitra erbij kreeg die maar geldig waren tot 20-06-2009.
Ook de bestellijst van mitra heb ik nog niet ingevuld maar volgens mij kan ik gewoon naar de mitra hier in de buurt gaan en de lijst inleveren voor de 10% korting.

Fijn dat je het leuk hebt gehad! Dat boekje zal dan van vorig jaar zijn geweest; over het algemeen krijg je op de tasting het boekje zonder die bonnen...

Die bestellijst mag je volgens mij ook nog bij de Mitra inleveren (binnen een maand na de tasting; staat dat er niet ergens op?)

Volgende week zondag Mitra WX Grave! :duimop
0 x

The Question
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor The Question » 08 Nov 2010, 20:33

Heej Mensen,

Ja klopt boekje is het zelfde als vorig jaar.
Was zeker weer leuk de Whisky Xperience :duimop
Veel lekkere en mindere lekkere geproefd maar iig veel geproefd :bottomsup.
Per ongeluk ook nog bij een aardige mevrouw een stuk leverworst gestolen :oops: ik dacht al wat vreemd dat hadden ze vorig jaar niet, maar gelukkig vond ze het nier erg .

Enige jammere aan zo'n bijeenkomsten vind ik dat sommige mensen een beetje zeuren over sommige whiskies, een voorbeeld hiervan er waren een tiental mensen die bij de stand van The Black Grousse waren en hiervan weg liepen met de slogan wat een rotzooi. Ik ben zelf eens gaan proeven en ik vond er niks mis met een lichte smokey smaak :goedgedaan .

Het moraal van het verhaaltje is dat ik het een beetje jammer vind dat mensen de termen gebruiken als smerig en rotzooi bij een drank zo uitgebreid als whisky vind ik dit niet passen. Ik zeg altijd mwah het is mijn smaak niet om de mensen die deze whisky graag drinken en produceren niet te beledigen bedoel als je ergens trots op bent komt dat dom over.

Wat is jullie mening hierover? Heb ik gelijk of stel ik me gewoon een beetje aan :Cry ?

Groetjes Jeroen.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 09 Nov 2010, 08:31

The Question schreef:Per ongeluk ook nog bij een aardige mevrouw een stuk leverworst gestolen :oops: ik dacht al wat vreemd dat hadden ze vorig jaar niet, maar gelukkig vond ze het nier erg .

Huh? :Scratch Wat moet ik me hier nu bij voorstellen? Was die tasting in Maastricht net als met carnaval: neem je eigen wagentje en versnaperingen mee? Nootjes, kaas, leverworst, chips, etc? :P
0 x

Sponzie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sponzie » 18 Nov 2010, 09:32

Nog een paar dagen en dan is de whisky experience in Grave, kan niet wachten! Wat ik wel altijd lastig vind als Islay liefhebber, is dat je in 3 uur moet proberen alles te proeven wat je graag wilt proberen, en toch nog tijd te maken voor de Islay's. Het is me vorig jaar niet gelukt om er uberhaupt aan toe te komen, maarja, er mee beginnen wil je ook niet :? Hoe ervaren jullie dat? Misschien heb ik er gewoon teveel op mn verlanglijstje staan.

Ik denk dat ik dit jaar de Ierse whiskeys maar even oversla, of.. ja, misschien toch wel even een Bushmills 16yo :bigsmile Als ze om 16.50 de corryvreckan nog maar niet hebben opgeruimd.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Nov 2010, 09:36

Sponzie schreef:Nog een paar dagen en dan is de whisky experience in Grave, kan niet wachten! Wat ik wel altijd lastig vind als Islay liefhebber, is dat je in 3 uur moet proberen alles te proeven wat je graag wilt proberen, en toch nog tijd te maken voor de Islay's. Het is me vorig jaar niet gelukt om er uberhaupt aan toe te komen, maarja, er mee beginnen wil je ook niet :? Hoe ervaren jullie dat? Misschien heb ik er gewoon teveel op mn verlanglijstje staan.

Ik denk dat ik dit jaar de Ierse whiskeys maar even oversla, of.. ja, misschien toch wel even een Bushmills 16yo :bigsmile Als ze om 16.50 de corryvreckan nog maar niet hebben opgeruimd.

Afgelopen zondag had ik een lijstje voor Leiden, maar dat heb ik na een uur weggegooid omdat ik de whiskies niet kon vinden (mede doordat het druk was). Toen een andere koers gaan varen.

Maak een lijstje, op basis van de lijst op Mitra (whisky special) en kruis aan welke je zeker wil. Op basis van tijd schrap je dan tussenliggende...

Vorig jaar wilde ik in Grave de Aberlour a'Bunadh proeven als afsluiter, maar helaas... die was toen al op! :HitHead

Ik ben zondag ook in Grave, ik loop met een "Het Whisky Forum" badge; schiet me even aan, dan kunnen we elkaar een handje schudden 8-)

Wie ben je eigenlijk ;-)
0 x

Sponzie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sponzie » 18 Nov 2010, 09:42

Dat is sterk, ik wilde vorig jaar in Grave ook afsluiten met de a'bunadh, misschien heb ik je daar al gezien want we stonden daar met 3 of 4 man te balen dat ie al weg was :(

Vorig jaar was het in elk geval erg druk bij de stand van Maxxium geloof ik, dus daar probeer ik op tijd te zijn. Maar in Grave zal het vooral weer liggen aan waar de standjes staan, boven is het af en toe lastig doorlopen.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Nov 2010, 10:10

Sponzie schreef:boven is het af en toe lastig doorlopen.

precies, bij die Ardbeg / Glenmorangie stand... Begrijpelijk, natuurlijk :lekker
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Nov 2010, 20:34

Was weer gezellig bij de Mitra WX in Grave! Steve the Bagpipe player was buiten weer actief in de weer, inclusief de Sinterklaas en Kerst liedjes :duimop

Van m'n lijstje is vrij weinig gekomen... de meeste waren er simpelweg niet. Me toch vermaakt:
  1. Edradour 10yo
  2. Wild Geese Irish Single Malt
  3. McClellands Highland
  4. Glenrothes 1994
  5. Glenrothes 1998
  6. Greenore 8yo Single Grain
  7. Glenfiddich Snow Phoenix (Thanks Tony!!! :bigsmile )
  8. Jura 10yo
  9. Glenmorangie Astar
  10. Dalmore 12yo
  11. Dalmore Grand Reserva
  12. Balblair 1997
  13. Ardmore Peated
  14. Oban 14yo
  15. Laphroaig 18yo
  16. Talisker 57º North

Wauw, mooi lijstje! :smullen

PB211291 (Large) (Custom).JPG
PB211291 (Large) (Custom).JPG (22.54 KiB) 2939 keer bekeken

Helaas Rob niet tegen gekomen :-(
0 x

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor dennis » 21 Nov 2010, 21:52

Het was een topgezellige middag in Grave!
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

WhiskyEtcMagazine
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyEtcMagazine » 22 Nov 2010, 09:35

JayDie schreef:Was weer gezellig bij de Mitra WX in Grave! Steve the Bagpipe player was buiten weer actief in de weer, inclusief de Sinterklaas en Kerst liedjes :duimop
....

Leuk je ff ontmoet te hebben! :)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Nov 2010, 08:12

WhiskyEtcMagazine schreef:
JayDie schreef:Was weer gezellig bij de Mitra WX in Grave! Steve the Bagpipe player was buiten weer actief in de weer, inclusief de Sinterklaas en Kerst liedjes :duimop
....

Leuk je ff ontmoet te hebben! :)

Eensgelijks, Barry! Het was dat ik kaartjes zag liggen van het forum, anders had ik je niet herkend ;)
0 x

Sponzie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sponzie » 23 Nov 2010, 09:01

Wel jammer inderdaad JayDie, we zijn elkaar ongetwijfeld voorbij gelopen ergens maar ik zal je niet herkend hebben. Heb me zeker goed vermaakt weer :) Wel jammer dat de Auchentoshan van 18 en de Hibiki 17 er niet waren.
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”