Denk dat Dennis best wel wat advies heeft gekregen in dit topic
Uiteraard kreeg hij niet de kip die goude eieren legt

! Prachtig hoe gepassioneert mensen zijn over whisky, ik voel me erg thuis.
Breedút_Genietsje schreef:Liefde is een slechte raadgever, - of was dat nou angst ?

Bram84 schreef:mer1973 schreef:Had het niet beter/mooier kunnen omschrijven.
Ik ook niet![]()
Wil wel enkel nog toevoegen: een investeerder/belegger moet volgens de regels van de kunst van zijn/haar investering kunnen afblijven. Is al wat moeilijker he, als je in vloeibaar goud je centjes steekt

DiXi schreef:Ik ben bijvoorbeeld zeer gecharmeerd van Japan. Al ruim 20 jaar. Ik zou dan ook graag een mooie, bijzondere, Japanse Wiske thuis hebben staan als 'kunst object'. Ik zal hem een mooie plek in mijn woonkamer geven. Meestal kost een dergelijke fles behoorlijk veel geld.. Opzich geen probleem, want dat kost een hoed schilderij ook!

brechtvds schreef:DiXi schreef:Ik ben bijvoorbeeld zeer gecharmeerd van Japan. Al ruim 20 jaar. Ik zou dan ook graag een mooie, bijzondere, Japanse Wiske thuis hebben staan als 'kunst object'. Ik zal hem een mooie plek in mijn woonkamer geven. Meestal kost een dergelijke fles behoorlijk veel geld.. Opzich geen probleem, want dat kost een hoed schilderij ook!
de mooiste japanse whisky die ik tot nu toe al gezien heb is de tsuru 17 Ceramic Decanter
https://www.whiskybase.com/whisky/70139 ... ld-ceramic
nigel_tufnel schreef:brechtvds schreef:DiXi schreef:Ik ben bijvoorbeeld zeer gecharmeerd van Japan. Al ruim 20 jaar. Ik zou dan ook graag een mooie, bijzondere, Japanse Wiske thuis hebben staan als 'kunst object'. Ik zal hem een mooie plek in mijn woonkamer geven. Meestal kost een dergelijke fles behoorlijk veel geld.. Opzich geen probleem, want dat kost een hoed schilderij ook!
de mooiste japanse whisky die ik tot nu toe al gezien heb is de tsuru 17 Ceramic Decanter
https://www.whiskybase.com/whisky/70139 ... ld-ceramic
Let wel op:
want alle ceramic decanters zijn veel minder luchtdicht dan de gewone glazen flessen.
Ze verliezen in de loop der jaren veel meer inhoud en je ziet de effectieve inhoud niet omdat ze niet transparant zijn.
Dus hou er rekening mee dat als je deze koopt er na -tig jaren weleens veel minder in de fles zou kunnen zitten dan gedacht.
Ik heb dit persoonlijk ook gezien bij de Bowmore 30-year-old Sea Dragon. Geloof me dat is een domper op de feestvreugde!![]()
Als je geen waardeverlies wil lijkt me dit dus een risico en misschien geen goede zet, hoe mooi het ook op de kast staat.
Want een fles waaruit heel wat inhoud verdwenen is is uiteraard veel minder waard.
avdboom schreef:Als gevolg van de hype betrap ik mij er wel op dat ik whisky's koop voordat ik ze bijv. geproefd heb. De reden is dat als ik te lang wacht ik "bang" ben dat ze naar een prijsniveau gepushed zijn, of discontinued, wat ik er misschien niet meer voor over heb (HP18, Laph 18, glendr. 15...). Of ik koop whisky omdat ik ze niet direct wil openen maar denk dat als ik wacht tot ik dat wel zou willen ze buiten mijn budged vallen van wat ik er voor zou willen betalen.
Als bijgevolg... Ik probeer vaak een sample voordat ik open, soms ook pas na aanschaf van de fles. Het kan dan voorkomen dat ik toch denk heh, dit is toch niet helemaal mijn ding, koop ik liever wat anders (WIP7 BW bijv.). Wat dan te doen...
Tot nu toe heb ik ze daarna verkocht volgens een op moment van verkoop markt conforme prijs. Dat is iets meer als ik betaald heb, maar wordt er zeker niet rijk van... Mijn redenatie is dat een alternatief wat ik destijds ook had kunnen kopen vaak ook al in prijs gestegen is, er gebeurd helaas een hoop in meer dan een half jaar!
Maar boven alles, ik koop alleen maar met de intentie omnte drinken, en als de bubbel crashed doe ik dat ook met plezier! Wat ik erg jammer vind is dat ik mij opgejaagd voel door al maar toenemende prijzen en het leeg roven van de schappen van de betaalbare toppertjes. Je moet er voor sommige dingen gewoon als de kippen bij zijn... Dat ligt misschien ook wel aan mij hoor, dat gevoel... Maar het komt wel voort uit de hype... Ik zou liever gewoon een laph. 18 kopen en mij geen zorgen hoeven maken wat de prijs doet als die twee jaar later leeg is...
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten