mer1973 schreef:Nigel ik kan ook wel bestellen voor jou. En stuur het daarna door naar Belgie.
Als je een aantal flessen hebt dan blijft het goedkoper ondanks de extra verzendkosten.
Er is overal een mouw aan te passen.
Bedankt voor het aanbod hoor! Misschien maak ik er wel eens gebruik van!
Ik moest het gewoon even kwijt nadat ik het vandaag opmerkte...
Geen probleem met het naleven van de wet, maar er gewoon "misbruik" van maken daar wringt bij mij het schoentje.
De accijnsverhoging is voor elke fles vanaf 40% alchohol en alles daarboven hetzelfde.
Dit geldt volgens mij trouwens enkel bij de nieuwe aankopen van de handelaar/groothandelaar sinds november 2015.
Alle bestaande stock die in de magazijnen, winkels staan daar zijn al accijnzen op betaald.
Hier een verhoging op toepassen is gewoon extra geld in het laatje van de handelaar/groothandelaar.
Ik ken nog shopuitbaters die hun oude prijzen gewoon houden en enkel de aanpassing doen vanaf de nieuwe stock. Zoals het hoort...
Er is in België trouwens een accijnsverhoging toegepast op alle dranken met alcohol (bier, wijn,...) alleen is de verhoging minder drastisch.
Vreemd genoeg zijn de prijzen van de bieren en wijnen bij Drankdozijn niet aangepast (niet dat ik ze op ideeën wil brengen)
aan de nieuwe accijnzen voor België.
Ook passen ze bijvoorbeeld voor een aantal dranken onder de 40% alcohol toch de accijnzen van 40% en meer toe!

Sterk bezig!
Als je wil bekend staan als de "goedkoopste" leverancier vind ik het in ieder geval een jammerlijke praktijk.
En ik vraag me ook af of ze daadwerkelijk alles mooi aangeven en doorstorten naar de Belgische overheid, maar dat is uiteraard hypothetisch.
Ook valt me op dat enkel enkele grote online shops in Nederland dit toepassen.
Frankrijk, UK, Duitsland,... geen probleem. Zelfs de meeste Nederlandse winkels doen hier niet moeilijk over!
Thumbs up, zou ik zeggen!
Zij krijgen wellicht een heel deel nieuwe klanten hetgeen op lange termijn meer oplevert dan dit...