Accijnsverhoging in Belgie / Webshops en accijns

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Accijnsverhoging in Belgie / Webshops en accijns

Ongelezen berichtdoor D. T. » 20 Dec 2015, 19:27

MisterMonkeyDonkey schreef:Klopt, je probeert dat gewoon te combineren als je van iemand een flesje overneemt ;).
Of je kan het ook laten aankomen in een post nl afleverpunt vlak over de grens (goeie tip die ik hier op het forum heb verkregen, en zeker ga gebruiken)

Had ik ook al aan gedacht hoor ... maar volstaat het dat alleen het afleveradres in Nederland is? Geeft het dan niet dat je betaald met bankcontact (België) en dat het "factuuradres" in België is?
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 20 Dec 2015, 19:49

Ja. Heb een aantal dagen terug contact opgenomen met D12. Afleveradres is voldoende! Lijkt me de best mogelijke oplossing ;)
1 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 20 Dec 2015, 20:02

MisterMonkeyDonkey schreef:Ja. Heb een aantal dagen terug contact opgenomen met D12. Afleveradres is voldoende! Lijkt me de best mogelijke oplossing ;)

Problem solved :bigsmile
Ik woon op 23 minuten van Sas Van Gent (allee, volgens Google Maps toch).
Meer dan te doen dus!
Cheers, D.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 20 Dec 2015, 21:36

En die niet bij de grens wonen laten het bij een Ned. forum lid bezorgen, die het weer doorstuurt.

Heb er vanaf het begin geen probleem in gezien. :D
1 x

IjsThé
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor IjsThé » 28 Dec 2015, 14:42

Even een interessant artikel voor in dit topic:

http://netto.tijd.be/budget/Accijnzen_m ... 6-1630.art

(Normaal kan je 1 artikel lezen zonder dat je abonnee bent op deze site)

Het komt erop neer dat qua drankprijs Belgie en Nederland haasje over spelen met elkaar, Frankrijk is iets goedkoper (ik woon gelukkig tegen die grens), en Luxemburg is enorm veel goedkoper (tot 47%). Om er speciaal naar toe te rijden is waarschijnlijk iets te gek voor woorden, maar als je er moet passeren :nat
0 x

Sylvester
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sylvester » 29 Dec 2015, 12:20

Albert Heijn België hanteert op sommige drankproducten nog de 'oude' prijzen.
Ik zag namelijk bij de plaatselijk Spar dat een Jack Daniels Single Barrel +/- €41 kostte en bij de Albert Heijn +/- €37.
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 29 Dec 2015, 13:22

Sylvester schreef:Albert Heijn België hanteert op sommige drankproducten nog de 'oude' prijzen.
Ik zag namelijk bij de plaatselijk Spar dat een Jack Daniels Single Barrel +/- €41 kostte en bij de Albert Heijn +/- €37.

:bliss

Allen daarheen..... :P

Och ja, ne mens moet toch eens kunnen lachen :bigsmile
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 02 Jan 2016, 07:05

Even een FYI-post (en niet bedoeld om de pret te bederven): als een Nederlands forumlid flessen doorstuurt, is de ontvanger officieel nog steeds verantwoordelijk voor de accijnsafdracht.
Natuurlijk is het de vraag of en hoe vaak wordt gecontroleerd. Bij 1 of 2 flessen is het risico waarschijnlijk vrij klein, maar bij grote partijen zal de kans op controles groter zijn. In zo'n geval zou ik toch kiezen om het zelf op te halen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Jan 2016, 18:12

Ik keek net nog eens op de website van Drankdozijn...
Sorry hoor, maar de Belgische accijnsverhoging die ze toepassen is volgens mij bullsh@t!
Een fles Aberlour A'bunadh kost in Nederland 52,95 euro en als je vanuit België bestelt dan kost dezelfde fles 59,50 euro. :Scratch
Bij mijn weten brengt de accijnsverhoging in België een verhoging van +/- 4 euro per fles.
Volgens mij ruiken ze hier een extra inkomst! Want 6,55 euro verhoging is er wel lichtjes over! :shock:
Lucratief zaakje maar wat mij betreft: :nono
1 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 21 Jan 2016, 19:42

nigel_tufnel schreef:Ik keek net nog eens op de website van Drankdozijn...
Sorry hoor, maar de Belgische accijnsverhoging die ze toepassen is volgens mij bullsh@t!
Een fles Aberlour A'bunadh kost in Nederland 52,95 euro en als je vanuit België bestelt dan kost dezelfde fles 59,50 euro. :Scratch
Bij mijn weten brengt de accijnsverhoging in België een verhoging van +/- 4 euro per fles.
Volgens mij ruiken ze hier een extra inkomst! Want 6,55 euro verhoging is er wel lichtjes over! :shock:

Misschien zit het alcoholpercentage er voor iets tussen?

Het blijft wel ZUUR om vast te stellen, zoveel is zeker.
En het zal hen ook geen extra klanten opleveren ...
Nu ja, laten toekomen in Nederland zou volstaan om het Nederlandse tarief te kunnen krijgen ...
Als je redelijk dicht bij de grens woont en gelijk een iets grotere bestelling doet kan je nog altijd redelijk wat profijt doen.
Kijk en vergelijk blijft echter het devies want voor sommige zaken vragen ze echt belachelijk hoge prijzen (Japanners met Age statement bijvoorbeeld, een klein beetje rondneuzen en je vindt die voor de helft of minder van de prijs, nu toch nog).

Cheers, D.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 21 Jan 2016, 19:49

Nigel ik kan ook wel bestellen voor jou. En stuur het daarna door naar Belgie.

Als je een aantal flessen hebt dan blijft het goedkoper ondanks de extra verzendkosten.
Er is overal een mouw aan te passen.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Jan 2016, 20:04

D. T. schreef:

Misschien zit het alcoholpercentage er voor iets tussen?

Het blijft wel ZUUR om vast te stellen, zoveel is zeker.
En het zal hen ook geen extra klanten opleveren ...
Nu ja, laten toekomen in Nederland zou volstaan om het Nederlandse tarief te kunnen krijgen ...
Als je redelijk dicht bij de grens woont en gelijk een iets grotere bestelling doet kan je nog altijd redelijk wat profijt doen.
Kijk en vergelijk blijft echter het devies want voor sommige zaken vragen ze echt belachelijk hoge prijzen (Japanners met Age statement bijvoorbeeld, een klein beetje rondneuzen en je vindt die voor de helft of minder van de prijs, nu toch nog).

Cheers, D.

Het alcoholpercentage zit er voor niets tussen.
Dat heb ik al bij een aantal Belgische slijters nagevraagd...
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 21 Jan 2016, 20:25

mer1973 schreef:Nigel ik kan ook wel bestellen voor jou. En stuur het daarna door naar Belgie.

Als je een aantal flessen hebt dan blijft het goedkoper ondanks de extra verzendkosten.
Er is overal een mouw aan te passen.

Bedankt voor het aanbod hoor! Misschien maak ik er wel eens gebruik van! :bigsmile

Ik moest het gewoon even kwijt nadat ik het vandaag opmerkte...
Geen probleem met het naleven van de wet, maar er gewoon "misbruik" van maken daar wringt bij mij het schoentje.
De accijnsverhoging is voor elke fles vanaf 40% alchohol en alles daarboven hetzelfde.
Dit geldt volgens mij trouwens enkel bij de nieuwe aankopen van de handelaar/groothandelaar sinds november 2015.
Alle bestaande stock die in de magazijnen, winkels staan daar zijn al accijnzen op betaald.
Hier een verhoging op toepassen is gewoon extra geld in het laatje van de handelaar/groothandelaar.
Ik ken nog shopuitbaters die hun oude prijzen gewoon houden en enkel de aanpassing doen vanaf de nieuwe stock. Zoals het hoort...
Er is in België trouwens een accijnsverhoging toegepast op alle dranken met alcohol (bier, wijn,...) alleen is de verhoging minder drastisch.
Vreemd genoeg zijn de prijzen van de bieren en wijnen bij Drankdozijn niet aangepast (niet dat ik ze op ideeën wil brengen)
aan de nieuwe accijnzen voor België.
Ook passen ze bijvoorbeeld voor een aantal dranken onder de 40% alcohol toch de accijnzen van 40% en meer toe! :roll: Sterk bezig!
Als je wil bekend staan als de "goedkoopste" leverancier vind ik het in ieder geval een jammerlijke praktijk.
En ik vraag me ook af of ze daadwerkelijk alles mooi aangeven en doorstorten naar de Belgische overheid, maar dat is uiteraard hypothetisch.
Ook valt me op dat enkel enkele grote online shops in Nederland dit toepassen.
Frankrijk, UK, Duitsland,... geen probleem. Zelfs de meeste Nederlandse winkels doen hier niet moeilijk over!
Thumbs up, zou ik zeggen! :goedgedaan
Zij krijgen wellicht een heel deel nieuwe klanten hetgeen op lange termijn meer oplevert dan dit...
2 x

markymark
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor markymark » 10 Feb 2016, 17:01

Er is ook nog wat btw verschil tussen belgie en nederland , accijnzen waren ook verschillend voor de extra accijnsaanpassing maar verschil is idd wel vrij groot
Denk dat drankdozijn veel belgische klanten zal verliezen
0 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 18 Feb 2016, 11:36

Vandaag een dagje op pad geweest in België. Ik ben me kapot geschrokken van de prijzen! Balvenoe double wood voor € 55??

Ik heb met jullie te doen!
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”