JayDie schreef:Ben sowieso benieuwd hoe je het beste op Islay kan komen? Is het dan handig om vanuit Ijmuiden > Newcastle naar de andere kan van de UK in Schotland te rijden en daar via boten op Islay te komen? Of misschien toch handiger / goedkoper met het vliegtuig richting Edinburgh / Glasgow, huurauto, etc.?
Even er vanuit gaande geen familie in Schotland te hebben en van daaruit te navigeren 
Heb gisteren een klein beetje georienteerd wat de beste opties zijn voor met de auto, en wat ik begrijp eruit is dat het gebruikelijk is om de route IJmuiden-Hull te nemen. Een snelle berekening voor een retour bij P&O kost dit voor 1 auto en 2 personen, 1 hut met een stapelbed 380 euro. ('s avonds vertrekken, 's ochtends vroeg aankomen in Hull) Vanuit Hull is het +/- 600 km naar Kennacraig, (dit is de ferryport naar Islay) daar rijdt je zelf heen met de auto. Je bent dan incl een pauze een 7 uur onderweg. Bij Kennacraig aangekomen neem je de ferry naar Islay. (Kennacraig ligt pak em beet 40 km boven Campbeltown, dus Springbank bezichtigen is een optie)
IJmuiden/Rotterdam - Newcastle is een paar uur langer varen volgens mij, dan redt je het niet meer om de laatste ferry naar Islay te nemen. (denk ik)
Ik heb zelf een leaseauto waarvan de brandstof ook in het buitenland vergoedt wordt, voor mij zou het financieel interessant zijn om Calais-Dover te pakken (75 euro retour), en dan de hele route naar Kennacraig met de auto te doen. Echter is het toch een hele reis, dus daar moet ik zelf nog over nadenken.
Ik heb de optie vliegtuig zelf niet onderzocht, ik reis veel binnen Europa en de auto biedt ten alle tijden volledige vrijheid en mobiliteit, je kunt veel spullen meenemen en bent onafhankelijk. Tevens ben ik een redelijke flessen-scoorder en ik denk niet dat het gewicht aan flessen wat ik mee wil nemen onder de norm blijft van de Airport douane
Wordt vervolgd...