HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 26 Okt 2015, 19:10

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
4
13%
Afbeelding - 80-84
8
26%
Afbeelding - 85-89
18
58%
Afbeelding - 90-94
1
3%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Tomh » 19 Okt 2015, 20:48

Nino schreef:Op het laatste moment m'n notes maar ingetrokken omdat ik hoogstwaarschijnlijk de plank compleet mis ging slaan (verkoudheid/griepje) een wasted dram en leermomentje voor mij laten we maar zeggen :oops: en ivm censuur zal ik het hier maar even bij laten ;)


Censuur? Hier mag nu alles geschreven worden, het zijn toch gokjes. Of weet jij meer?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 19 Okt 2015, 20:50

Nee hoor, je mag inderdaad zeggen wat je wil Nino, weet men in ieder geval wat het niet is ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Nino » 19 Okt 2015, 20:53

Matti schreef:Nee hoor, je mag inderdaad zeggen wat je wil Nino, weet men in ieder geval wat het niet is ;)

Haha F U

@Tomh ik zat met m'n notes bij een compleet andere sample :gnif kreeg ik te horen!
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2419
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Kay » 19 Okt 2015, 20:58

Ondertussen wel de tijd gevonden om er een Clynelish (1998 SV), Glen Keith (1992 SV) en Mortlach (2003 vW) naast te zetten. De eerste twee lijken voor geen meter op de sample, maar Mortlach zou nog wel kunnen kloppen. Naast die drie vind ik de sample overigens wel minder goed dan in eerste instantie, dan heeft ie toch iets wrangs.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor defeatless » 19 Okt 2015, 20:59

De Mortlach 2003 vW heb ik er naast gezet. Ik denk dat het klopt op het vat precies.
Maar er zat toch een heel klein verschilletje in. Ik denk dat dit door de oxidatie komt.

Toch ben ik vrij zeker van m'n zaak.
Welk vat had jij @Kay?
1 x

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 19 Okt 2015, 21:01

Ik heb net nog maar eens aan het restant geroken om te kijken of ik de turf volledig gemist had maar ook nu komt vooral de zoete fruit geur als eerste naar boven. Inderdaad ook een beetje kauwgum en rijpe banaan. Ik blijf toch bij mijn notities :)
0 x

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2419
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Kay » 19 Okt 2015, 21:04

defeatless schreef:De Mortlach 2003 vW heb ik er naast gezet. Ik denk dat het klopt op het vat precies.
Maar er zat toch een heel klein verschilletje in. Ik denk dat dit door de oxidatie komt.

Toch ben ik vrij zeker van m'n zaak.
Welk vat had jij @Kay?

Vat 800209. Ik had de sample vannacht wel per ongeluk open laten staan, dus dat kan wel een flinke invloed hebben gehad natuurlijk.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2107
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Mermur » 19 Okt 2015, 21:05

Ik heb recent een sample van de Mortlach 2003 vW (#800211) op en mijn notities van toen wijken behoorlijk af van mijn notities over sample 2, maar goed, ik heb ze niet direct naast elkaar kunnen zetten.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor defeatless » 19 Okt 2015, 21:18

Hint? :bigsmile :cool:
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 19 Okt 2015, 21:20

Nu ook voor de eerste keer in mijn glas :hoera

Effe lekker bevooroordeeld proeven ;)
Leuke ideeën trouwens, eens zien wie het bijna juist had... :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Okt 2015, 21:23

Toen ik het sample onlangs voor het eerst rook (gewoon even snel rechtstreeks uit het flesje), dacht ik aan een Ier. Maar omdat ik de kwaliteit zo tegen vind vallen, heb ik het idee dat dat niet mogelijk is. Ik schat 'm ook vrij jong in, in tegenstelling tot veel anderen hier.

Maar goed, mijn punt is: heeft er dan (behalve Tom2) niemand aan een Ier gedacht?
Laatst gewijzigd door thijs100 op 19 Okt 2015, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Okt 2015, 21:27

Ja, dat het een Ier zou kunnen zijn heb ik ook in overweging genomen. Maar het granige duwde me toch in de richting van een grain whisky..... Vond dit een listige omdat ie elke keer anders was en een beetje heen en weer ging, niet heel subtiel en niet complex. Qua leeftijd had ik m ook niet heel oud geschat, jaar of 10. Ben benieuwd...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Malt Leon
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: 15 Mar 2015, 11:20

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 19 Okt 2015, 21:27

De neus deed me denken aan een imperial glenfarclas. Maar de smaak totaal niet. Dus ik dacht dat moet gewoon een zelfde type vat zijn. De smaak deed me aan Mortlach denken, maar dat ligt te veel voor de hand. Dat het open mind is heeft mijn doen gokken op een andere distillerij.
0 x

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 19 Okt 2015, 22:16

Als het een Ier is dan zou ik gaan voor Teeling Rum finish
0 x

EMalt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 31 Okt 2014, 17:19

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor EMalt » 19 Okt 2015, 22:34

thijs100 schreef:Toen ik het sample onlangs voor het eerst rook (gewoon even snel rechtstreeks uit het flesje), dacht ik aan een Ier. Maar omdat ik de kwaliteit zo tegen vind vallen, heb ik het idee dat dat niet mogelijk is. Ik schat 'm ook vrij jong in, in tegenstelling tot veel anderen hier.

Maar goed, mijn punt is: heeft er dan (behalve Tom2) niemand aan een iet gedacht?


Nope geen seconde aan gedacht eigenlijk, maar ik ken eigenlijk alleen de Ieren uit '88 en '91 en dat jongere spul rond de 10 a 14 jaar eigenlijk niet (wel eens geproefd, maar was (naar mijn mening) niet boeiend vergeleken die oudjes). Na het lezen van de notes blijf ik overigens denken aan een fruitige Speysider welke overheerst wordt door het hout.

Grtz,
EMalt
0 x


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast