MVDH90 schreef:Ze hebben 51 flessen 'te veel' verkocht en het was eigenlijk de bedoeling dat er maar 1 fles p.p. werd verkocht
Ja, dat is niet heel handig. Maar dat van die 1 fles per persoon heb ik nergens gezien anders.
MVDH90 schreef:Ze hebben 51 flessen 'te veel' verkocht en het was eigenlijk de bedoeling dat er maar 1 fles p.p. werd verkocht
thijs100 schreef:MVDH90 schreef:Ze hebben 51 flessen 'te veel' verkocht en het was eigenlijk de bedoeling dat er maar 1 fles p.p. werd verkocht
Ja, dat is niet heel handig. Maar dat van die 1 fles per persoon heb ik nergens gezien anders.
Jonadawi schreef:Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Gelukkig ben je goed vezekerd met creditcard betalingen.
Jonadawi schreef:Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
thijs100 schreef:Jonadawi schreef:Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Over Whiskybroker hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. In het ergste geval kunnen ze niet leveren, maar dan krijg je echt wel je geld terug.
Jonadawi schreef:thijs100 schreef:Jonadawi schreef:Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Over Whiskybroker hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. In het ergste geval kunnen ze niet leveren, maar dan krijg je echt wel je geld terug.
Ik heb mijn zending goed ontvangen!
Ik heb begrepen dat de webshop nog niet optimaal werkte.

MVDH90 schreef:Jonadawi schreef:...
We hebben zelfs geluk gehad, er staat er nu één op catawiki en die gaat nu al voor het dubbele weg![]()
http://auction.catawiki.com/kavels/2935 ... =favorites

Willem vd K schreef:MVDH90 schreef:Jonadawi schreef:...
We hebben zelfs geluk gehad, er staat er nu één op catawiki en die gaat nu al voor het dubbele weg![]()
http://auction.catawiki.com/kavels/2935 ... =favorites
Ja ik vind zulke dingen dus echt schandalig. Die schoft heeft dus een fles van een liefhebber afgepakt om 'm met puur winstbelang te gaan verkopen. Kan ik echt geen enkel greintje respect voor opbrengen. Ik snap uiteraard dat er sprake is van marktwerking, kapitalisme, vrije markt bla bla bla maar zulke dingen zijn wel gewoon schofterig en egoïstisch. Vergelijkbaar met de illegale in- en verkoop van concertkaartjes van uitverkochte concerten. Slim van de handelaren, maar erg oneerlijk voor de klanten (en leveranciers!)
nigel_tufnel schreef:
En Peter87, het is niet helemaal anders dan met de Odins en de Perpetuums hoor!
Flessen van independent bottlers worden ook iets later tegen een (fikse) meerprijs te koop aangeboden.
Zie Whisky-Fässle (Clynelish, Littlemill), en ga zo maar verder...
MVDH90 schreef:Ik snap de reactie wel, whiskybrokers wilde de handelaren ook tegengaan door oorspronkelijk maar 1 fles per persoon te verkopen. Echter had de webshop mankementen waardoor dit niet is gelukt. De personen die hem direct verkopen en niet als liefhebber houden, tja.. dat is jammer maar moeilijk tegen te gaan.
Al moet ik heel eerlijk bekennen; ik ben een student en groot littlemill liefhebber, die extreem dure ob's kan ik nu niet veroorloven en over 5 jaar zijn ze nog veel duurder dus dan waarschijnlijk nog niet. Ik wilde oorspronkelijk 4 flessen kopen en hiervan 2 over enige tijd met winst verkopen (andere voor de verzameling en de laatste om te drinken). Deze winst zou ik dan weer in het spaarpotje doen voor een exclusieve ob. Ben ik dan een handelaar of een liefhebber die roeit met de riemen die hij heeft? Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat het niet altijd even zwart wit is als dat hier weleens geschetst wordt.
Jonadawi schreef:MVDH90 schreef:
Daarnaast na de melding van Thijs dat er een betaalbaar Littlemill te vinden was bij whyskybroker volgde de ene na mededeling dat met leden die 4 flessen besteld hebben. Hierdoor kan je vaststellen dat wij voor ons eigen ondergang zorgen met de stijging van de prijzen!

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten