Littlemill expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Littlemill expressies

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 05 Sep 2015, 14:07

MVDH90 schreef:Ze hebben 51 flessen 'te veel' verkocht en het was eigenlijk de bedoeling dat er maar 1 fles p.p. werd verkocht :Scratch

Ja, dat is niet heel handig. Maar dat van die 1 fles per persoon heb ik nergens gezien anders.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

MVDH90
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 05 Sep 2015, 20:01

thijs100 schreef:
MVDH90 schreef:Ze hebben 51 flessen 'te veel' verkocht en het was eigenlijk de bedoeling dat er maar 1 fles p.p. werd verkocht :Scratch

Ja, dat is niet heel handig. Maar dat van die 1 fles per persoon heb ik nergens gezien anders.

Klopt, ik had een persoonlijk mailtje gekregen omdat ik maar de helft van mijn bestelling zal ontvangen. Hierin stond onder andere dat eigenlijk de bedoeling was 1 fles p.p. te verkopen.
1 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 05 Sep 2015, 21:06

Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Gelukkig ben je goed vezekerd met creditcard betalingen.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 05 Sep 2015, 22:04

Jonadawi schreef:Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Dat zou zonde zijn!
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 05 Sep 2015, 22:40

Jonadawi schreef:Ik heb 1 fles besteld. Wel betaald en een bevestiging van betaling ontvangen. Creditcard betaling is ook afgeschreven maar geen bevestiging vanuit whiskybroker ontvangen. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Heb twee flessen besteld (Littlemill en Arran), voor het overige exact hetzelfde. Ga ervan uit dat het wel los loopt.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Sep 2015, 09:01

Over Whiskybroker hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. In het ergste geval kunnen ze niet leveren, maar dan krijg je echt wel je geld terug.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 09 Sep 2015, 16:08

thijs100 schreef:

Over Whiskybroker hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. In het ergste geval kunnen ze niet leveren, maar dan krijg je echt wel je geld terug.

Ik heb mijn zending goed ontvangen!
Ik heb begrepen dat de webshop nog niet optimaal werkte.
1 x

MVDH90
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 23 Sep 2015, 09:52

Jonadawi schreef:
thijs100 schreef:

Ik heb mijn zending goed ontvangen!
Ik heb begrepen dat de webshop nog niet optimaal werkte.

We hebben zelfs geluk gehad, er staat er nu één op catawiki en die gaat nu al voor het dubbele weg :bigsmile
http://auction.catawiki.com/kavels/2935 ... =favorites
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 23 Sep 2015, 11:14

MVDH90 schreef:
Jonadawi schreef:...

We hebben zelfs geluk gehad, er staat er nu één op catawiki en die gaat nu al voor het dubbele weg :bigsmile

Ja ik vind zulke dingen dus echt schandalig. Die schoft heeft dus een fles van een liefhebber afgepakt om 'm met puur winstbelang te gaan verkopen. Kan ik echt geen enkel greintje respect voor opbrengen. Ik snap uiteraard dat er sprake is van marktwerking, kapitalisme, vrije markt bla bla bla maar zulke dingen zijn wel gewoon schofterig en egoïstisch. Vergelijkbaar met de illegale in- en verkoop van concertkaartjes van uitverkochte concerten. Slim van de handelaren, maar erg oneerlijk voor de klanten (en leveranciers!)
2 x
BAM! - ook op Facebook

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Sep 2015, 11:18

Ik ben er niet zo heel sterk tegen als jij maar je maakt een goed punt.

Het is voor mij anders met de odins en de perpetuum's van deze wereld omdat die voor het grootste deel gekocht worden voor de verzameling.
Maar deze soort flessen.
Pareltjes die voor een ongelofelijk mooi prijsje worden aangeboden zijn echte liefhebbers flessen.
En die worden gekocht door mensen die hem uiteindelijk openmaken om ervan te genieten.
En ik vind het zwaar waardeloos dat deze liefhebbers hier de dupe van moeten worden.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Sep 2015, 12:04

Willem vd K schreef:
MVDH90 schreef:
Jonadawi schreef:...

Ja ik vind zulke dingen dus echt schandalig. Die schoft heeft dus een fles van een liefhebber afgepakt om 'm met puur winstbelang te gaan verkopen. Kan ik echt geen enkel greintje respect voor opbrengen. Ik snap uiteraard dat er sprake is van marktwerking, kapitalisme, vrije markt bla bla bla maar zulke dingen zijn wel gewoon schofterig en egoïstisch. Vergelijkbaar met de illegale in- en verkoop van concertkaartjes van uitverkochte concerten. Slim van de handelaren, maar erg oneerlijk voor de klanten (en leveranciers!)

Ik ben het voor een groot deel met je eens en heb dit al meermaals geschreven op dit forum (wel niet zo cru).
Maar dit is helaas de tijd waarin we leven.
Deze praktijken zie je momenteel overal hoor, niet enkel op Catawiki, ook hier op het forum, Facebook,...
Limited releases, gesloten stokerijen, discontinued flessen, flessen met hoge scores... je gaat ze allemaal zien passeren tegen een meerprijs.
En het is inderdaad te vergelijken met de concertkaartjes je moet er zo snel mogelijk bij zijn om Überhaupt iets te kunnen kopen.
Hoeveel flessen Yamazaki, Taketsuru, Laphroaig 18, Perpetuum, Odin,... zie je tegenwoordig niet in het aanbodforum?

It's booming business en dit zorgt er ook voor dat de prijzen blijven stijgen!
Zowel op de 2de hands markt als bij de retailer (want die zijn ook niet gek)...
Erg sneu maar niets aan te doen :(

En Peter87, het is niet helemaal anders dan met de Odins en de Perpetuums hoor!
Flessen van independent bottlers worden ook iets later tegen een (fikse) meerprijs te koop aangeboden.
Zie Whisky-Fässle (Clynelish, Littlemill), en ga zo maar verder...
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Sep 2015, 12:14

nigel_tufnel schreef:
En Peter87, het is niet helemaal anders dan met de Odins en de Perpetuums hoor!
Flessen van independent bottlers worden ook iets later tegen een (fikse) meerprijs te koop aangeboden.
Zie Whisky-Fässle (Clynelish, Littlemill), en ga zo maar verder...

Ik weet wel dat het in de praktijk niet heel anders is.
Maar ik heb er een ander gevoel bij als het om een ardbeg/HP limited release gaat.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

MVDH90
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 23 Sep 2015, 12:32

Ik snap de reactie wel, whiskybrokers wilde de handelaren ook tegengaan door oorspronkelijk maar 1 fles per persoon te verkopen. Echter had de webshop mankementen waardoor dit niet is gelukt. De personen die hem direct verkopen en niet als liefhebber houden, tja.. dat is jammer maar moeilijk tegen te gaan.

Al moet ik heel eerlijk bekennen; ik ben een student en groot littlemill liefhebber, die extreem dure ob's kan ik nu niet veroorloven en over 5 jaar zijn ze nog veel duurder dus dan waarschijnlijk nog niet. Ik wilde oorspronkelijk 4 flessen kopen en hiervan 2 over enige tijd met winst verkopen (andere voor de verzameling en de laatste om te drinken). Deze winst zou ik dan weer in het spaarpotje doen voor een exclusieve ob. Ben ik dan een handelaar of een liefhebber die roeit met de riemen die hij heeft? Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat het niet altijd even zwart wit is als dat hier weleens geschetst wordt.
5 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 23 Sep 2015, 17:41

MVDH90 schreef:Ik snap de reactie wel, whiskybrokers wilde de handelaren ook tegengaan door oorspronkelijk maar 1 fles per persoon te verkopen. Echter had de webshop mankementen waardoor dit niet is gelukt. De personen die hem direct verkopen en niet als liefhebber houden, tja.. dat is jammer maar moeilijk tegen te gaan.

Al moet ik heel eerlijk bekennen; ik ben een student en groot littlemill liefhebber, die extreem dure ob's kan ik nu niet veroorloven en over 5 jaar zijn ze nog veel duurder dus dan waarschijnlijk nog niet. Ik wilde oorspronkelijk 4 flessen kopen en hiervan 2 over enige tijd met winst verkopen (andere voor de verzameling en de laatste om te drinken). Deze winst zou ik dan weer in het spaarpotje doen voor een exclusieve ob. Ben ik dan een handelaar of een liefhebber die roeit met de riemen die hij heeft? Ik probeer hiermee duidelijk te maken dat het niet altijd even zwart wit is als dat hier weleens geschetst wordt.

Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb zelf een fles gekocht met het idee dat het waarschijnlijk een van de weinige kansen voor me is om een betaalbaar littlemill te proeven. Echter nu met zo een prijsstijging weet ik niet of deze voorlopig open zal gaan. Als beginner zou ik liever meerdere flessen proberen dan een zo een dure.

Daarnaast na de melding van Thijs dat er een betaalbaar Littlemill te vinden was bij whyskybroker volgde de ene na mededeling dat met leden die 4 flessen besteld hebben. Hierdoor kan je vaststellen dat wij voor ons eigen ondergang zorgen met de stijging van de prijzen!
1 x

poortmh
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor poortmh » 23 Sep 2015, 20:01

Jonadawi schreef:
MVDH90 schreef:
Daarnaast na de melding van Thijs dat er een betaalbaar Littlemill te vinden was bij whyskybroker volgde de ene na mededeling dat met leden die 4 flessen besteld hebben. Hierdoor kan je vaststellen dat wij voor ons eigen ondergang zorgen met de stijging van de prijzen!

DIE THIJS TOCH OOK..... :Cry
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”