Mijn (Jock) V-Blog staat online

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Mijn eerste V-Blog staat online

Ongelezen berichtdoor Jock » 15 Okt 2009, 10:22

p_froes schreef:Ha Jock,

Super leuke videos! Ik probeerde op de RSS Feeds van je blog te abonneren, maar ik kan alleen op berichten abonneren. De video's lijken geen berichten te zijn? Misschien is het wat om je videos ook in berichten te zetten. Zo kunnen mensen ook reacties plaatsen op je videos, en kan er via RSS op geabonneerd worden.

Keep it up! ;)

Heb je enig idee hoe ik dat moet doen Pano? Het was een hele worsteling om uberhaupt de video's midden in de blog te krijgen. Dat kostte mij al uren uitzoek werk. Als iemand weet hoe ik mij V-blogs als berichten kan plaatsen dan hoor ik het graag. Maar dan wel graag op begrijpelijke wijze. Niet al teveel technische termen uit de ICT wereld. Zeg gewoon de handelingen die ik moet doen ;)

Jock
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Okt 2009, 11:02

Hi Jock,

Als het goed is moet je gewoon de 'embed' link van je youtube video kopieren en plakken in je blogspot post-editor.

Ik heb hier een duidelijke uitleg gevonden.
http://bloggerfordummies.blogspot.com/2 ... -post.html

Het is denk ik wel een handige blog om eens door te lezen.

Succes
0 x
Life is too short to drink bad whisky

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 15 Okt 2009, 16:06

Jock het is gelukt zie ik! Ik kreeg net een update in mijn newsreader met een nieuw bericht van Schotse Whisky Recensies en de video! Top man!
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 15 Okt 2009, 18:51

p_froes schreef:Jock het is gelukt zie ik! Ik kreeg net een update in mijn newsreader met een nieuw bericht van Schotse Whisky Recensies en de video! Top man!

Het heeft me bloed zweet en tranen gekost :Cry .. Maar ik heb het voor elkaar en heb de sjabloon m oeten aanpassen omdat met inbedden de vensters van youtube zo groot werden dat ze over de andere informatie gingen. Met een nieuw sjabloon heb ik de info van volgers etc nu links. Ik hou het zo voorlopig en zal het pas aanpassen als ik een *echte* ICT-er over de vloer heb die mij kan helpen. Ik ben wel erg tevreden met mijn nieuwe camcorder al moest ik wel een extra €300 uitgeven boven de €200 die ik al uitgaf. Maar zelfs achterin de zaak van De Koning waar geen daglicht was, ben ik blij methet resultaat.
Zaterdag komt de aflevering "Whisky Doorbreekt Gender Vooroordelen".
Pffftt.. Ben nu aan een dram toe allhoewel misschien niet. Ik kreeg gisteren 4 drams van de slijter en daarna ging ik naar mijn wijnopleiding en kreeg daar 10(!!) wijnen te proeven. :Tongue
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 15 Okt 2009, 19:23

Ik kreeg gisteren 4 drams van de slijter en daarna ging ik naar mijn wijnopleiding en kreeg daar 10(!!) wijnen te proeven.
Ja, we hebben ook echt medelijden met je........ ;)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 16 Okt 2009, 10:41

KSB66 schreef:
Ik kreeg gisteren 4 drams van de slijter en daarna ging ik naar mijn wijnopleiding en kreeg daar 10(!!) wijnen te proeven.
Ja, we hebben ook echt medelijden met je........ ;)

Dank je. Dat had ik nodig want ik was heel zielig :HitHead
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Mijn V-Blog staat online

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Okt 2009, 19:32

Die opnamen bij De Koning in Den Bosch tonen duidelijk winst qua beeld en geluid.
Het geluid nam uiteraard af op grote afstand maar even wat harder zetten en het is weer prima.
Het grootbeeld is prima belicht bij deze binnenopnamen met kunstlicht. Dit is zeker winst (ook al is het een hele investering).
Hier kun je mee verder.

P.s. Ik heb het onderwerp van je eerste bericht aangepast (eerste er uitgehaald) omdat het inmiddels de 4de is en het zo beter de situatie weergeeft.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 17 Okt 2009, 13:16

Dankjewel Piet. Ik heb vandaag ook een opname gepland met een aparte thema die ik denk nog niet op youtube is gedaan.
Ja het was een hele investering, maar helaas heb ik met deze Sony geen externe microfoon ingang, dus moet ik het doen met de twee ingebouwde richt microfoons. Ervaring zal mij leren hoe ik dat het best op kan lossen in druke situaties. Ook heb ik veel te leren op gebied van inzoomen enz. Ik hoop dat het alsmaar beter wordt.
Na de aparte thema van vandaag ga ik eentje maken over Cranachan als toetje met haver, verse frambozen, dubbele room, geroosterde haver, organische honing en uiteraard scotch whisky. Zet dit aub niet op de Whisky en Spijs gedeelte, want ik wil het eerst demonstreren.

Groet,

Jock
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Okt 2009, 22:27

Jock, zat zojuist je nieuwe aflevering Recensie 04 vrouwen en Whisky te bekijken. Leuke dochters heb je! En een goede smaak: Port Charlotte 7 :Party
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 18 Okt 2009, 11:09

Leuk. Goed bezig Jock. Zag een interessant doek/poster op de ahctergrond...?
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 18 Okt 2009, 11:31

Hahah ja de eerste paar video's zat hij er voor, maar in de laatste kan je het goed zien :p
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 18 Okt 2009, 14:08

laddie teun schreef:Leuk. Goed bezig Jock. Zag een interessant doek/poster op de ahctergrond...?

Ja ik zat telkens voor de familie juwelen, om ze af te dekken, maar heb me niet gerealiseerd dat toen ik wegliep de hele zaak zichtbaar werd. Het doek is geschilderd door Jasper van Deutekom een hele echte kunstschilder uit Velp.
Je kan wat van zijn werk hier zien: http://www.jaspervandeutekom.nl/
Het was mij een eer om door hem geschilderd te worden met een fles en glas Glenlivet Nadurra in de hand. Wat ik niet wist toen ik naar zijn atelier ging was dat hij ook twee studentes bij zich had die mij ook gingen schilderen. Het valt niet mee om twee uur lang stil te liggen terwijl een mooie studente naar je zaakje kijkt. Ik concentreede me geheel op de Glenliver Nadurra. Er zit ook een mooie toeval in dat ik juist Nadurra als dram koos voor op de schilderij. Nadurra is Gaelic voor "natuurlijk".
Ik heb ook een foto naar Glenlivet zelf gestuurd en ze waren er blij mee. Ik werd zelfs door hen uitgenodigd om langs te komen met het doek.

Groet,

Jock
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Okt 2009, 15:53

Jock, neem het niet persoonlijk maar zojuist heeft ook mijn vrouw naar "Recensie 04 vrouwen en Whisky" gekeken maar ze is, ondanks het enthousiasme van je leuke dochters, nog steeds niet om.

Overigens vind ik wel dat deze clip duidelijk laat zien dat het Glencairn glaasje nu niet direct het ideale proefglas is. Om gewoon Whisky te drinken zal het wel geschikt zijn maar om te proeven mis je toch een echt voetje.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Okt 2009, 16:16

Piet schreef:Overigens vind ik wel dat (...) het Glencairn glaasje nu niet direct het ideale proefglas is. Om gewoon Whisky te drinken zal het wel geschikt zijn maar om te proeven mis je toch een echt voetje.

Voor reacties hierop wil ik verwijzen naar het onderwerp "Welk glas en waar te koop?". Dan houden we de onderwerpen mooi gescheiden :-)

Piet schreef:Overigens vind ik wel dat deze clip duidelijk laat zien dat het Glencairn glaasje nu niet direct het ideale proefglas is

Waaraan zie je dat?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Okt 2009, 16:31

JayDie schreef:Voor reacties hierop wil ik verwijzen naar het onderwerp "Welk glas en waar te koop?". Dan houden we de onderwerpen mooi gescheiden :-)
Ik was je voor en had daar de vraag al gesteld John ;)
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”