Whisky aus der Eifel (Ferschweiler, Duitsland)

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
HansB
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Whisky aus der Eifel (Ferschweiler, Duitsland)

Ongelezen berichtdoor HansB » 30 Nov 2014, 17:27

Hallo,

Op vakantie in de Eifel heb ik een klein flesje "Whisky aus der Eifel" meegenomen. Wordt blijkbaar gemaakt door Faber Edle Eifelbrände, in Ferschweiler (Duitsland).

http://www.faber-eifelbrand.de/faber/

Weet iemand meer over deze whisky?

Er zit een zeer apart smaakje aan (en ook wel een beetje een apart geurtje trouwens) dat ik nog niet eerder geproefd heb een ook niet heel goed thuis kan brengen.
De geur doet een klein beetje aan rozijnen denken (tot zover niets bijzonders), maar daarbij zit een sterke graan-lucht met een beetje hout/zaagsel-achtig, het lijkt wel naar muesli te ruiken ofzo, en misschien zelfs wel een klein beetje mint erbij. Over het geheel ruikt het, afgezien van dat stukje rozijnen, helemaal niet naar Whisky voor mijn gevoel. Apart in elk geval.....

Misschien heeft iemand deze Whisky ook wel eens geproefd, dan snap je misschien wel wat ik bedoel.

Ik ben er nog niet precies achter of ik het lekker vind, maar ach, je probeert eens wat nieuws, he. ;)
Ik had hem voor weinig geld uit nieuwsgierigheid meegenomen en nieuwsgierig ben ik nog steeds, waar die smaak/geur vandaan komt, of hoe ik het moet omschrijven. Dus wat dat betreft heeft hij zijn geld wel opgebracht.

P.S. dit is mijn eerste bericht op dit forum. Hoi, ik ben Hans uit Oss.
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky aus der Eifel (Ferschweiler, Duitsland)

Ongelezen berichtdoor Tomh » 30 Nov 2014, 17:32

HansB schreef:P.S. dit is mijn eerste post hier. Hoi, ik ben Hans uit Oss.

Welkom! als je van plan bent om vaker hier rond te hangen is het leuk om jezelf voor te stellen in het voorstel topic!
0 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky uit overige landen”