Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Herman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 Okt 2024, 12:51

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Herman » 03 Okt 2025, 15:04

Cadenhead 7 stars .zeker een lekkere blended whisky om eens te proeven.
:hoera
1 x

Gebruikersavatar
4snaar
Senior
Senior
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 Okt 2011, 13:56
Locatie: Leeuwarden

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 05 Okt 2025, 19:42

And another one bites the dust.
Bruichladdichleeg.jpg
Bruichladdichleeg.jpg (1.35 MiB) 971 keer bekeken


Het is deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/266829

Echt een fijne Bruichladdich.
5 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1546
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 25 Okt 2025, 16:41

Deze Glengoyne in de glasbak getikt.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 1-year-old

Ik vond m zeer de moeite waard.

Groet Cor
2 x

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2107
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Mermur » 25 Okt 2025, 21:24

Geopend: de twee oudjes die ik recent gekocht heb:

- Mortlach 1987-2025 AD (38 y.o.; refill bourbon barrel #1594)
- Mortlach 1989-2025 LMDW (35 y.o.; second fill sherry butt S-28607)

Positief verrast door beide whisky's. Beide intens fruitig en met een voor de leeftijd bescheiden houtinvloed. Absoluut geen spijt, ondanks dat ik diep in de buidel heb moeten tasten. Zal op korte termijn enkele samples hier beschikbaar stellen.
3 x
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 353
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Roelof » 27 Okt 2025, 21:28

Geopend en geproefd; een mooie Tobermory van de huisbottelaar van Whisky-maniac. Mineraal, citrus, hints van Springbank funk (12 cs) en meer
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc
2 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 702
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Koning » 27 Okt 2025, 21:46

Roelof schreef:Geopend en geproefd; een mooie Tobermory van de huisbottelaar van Whisky-maniac. Mineraal, citrus, hints van Springbank funk (12 cs) en meer
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc


Wat leuk, die fles wordt toevallig morgen door die Duitse whiskymaniak bij mij bezorgd. Kan hem met die korting niet laten liggen door mijn zwak voor Tobermory uit die jaren. Je omschrijving klinkt alvast goed!
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior
Berichten: 257
Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 27 Okt 2025, 22:54

Koning schreef:
Roelof schreef:Geopend en geproefd; een mooie Tobermory van de huisbottelaar van Whisky-maniac. Mineraal, citrus, hints van Springbank funk (12 cs) en meer
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc


Wat leuk, die fles wordt toevallig morgen door die Duitse whiskymaniak bij mij bezorgd. Kan hem met die korting niet laten liggen door mijn zwak voor Tobermory uit die jaren. Je omschrijving klinkt alvast goed!


Amen hier precies hetzelfde haha!
2 x

Gebruikersavatar
Timothy24
Actief lid
Actief lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 Jun 2012, 21:42
Locatie: Moergestel

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Timothy24 » 28 Okt 2025, 10:04

Highland Park 18yr, heerlijk.
3 x

Gebruikersavatar
Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2231
Lid geworden op: 02 Dec 2014, 18:39
Locatie: Turnhout

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 10 Nov 2025, 22:19

Vandaag een flesje opengedaan dat toch al een jaartje of 8 a 9 stond te wachten om geopend te worden.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm

Echt wel lekker.

- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 11 Nov 2025, 10:07

Tom2 schreef:- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.


Mja, een van de eerste independents die ik kocht was een 20 jarige HP (geen secret Orkney blabla) op 46% voor € 47... :shock:
1 x

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor JvR » 11 Nov 2025, 10:36

Tom2 schreef:Vandaag een flesje opengedaan dat toch al een jaartje of 8 a 9 stond te wachten om geopend te worden.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm

Echt wel lekker.

- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.


Waren we toen verwend of zijn dat gewoon normale.prijzen voor een whisky? Voor.mij maakt(e) het in elk geval dat de hobby wel wat minder leuk is geworden. Het lijkt nu wat te normaliseren maar vooral IB's vind ik nog steeds erg duur. Ik geef in elk geval niet 125e uit voor een 11 jarige GlenX.
1 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1546
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 11 Nov 2025, 12:06

JvR schreef:
Tom2 schreef:Vandaag een flesje opengedaan dat toch al een jaartje of 8 a 9 stond te wachten om geopend te worden.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm

Echt wel lekker.

- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.


Waren we toen verwend of zijn dat gewoon normale.prijzen voor een whisky? Voor.mij maakt(e) het in elk geval dat de hobby wel wat minder leuk is geworden. Het lijkt nu wat te normaliseren maar vooral IB's vind ik nog steeds erg duur. Ik geef in elk geval niet 125e uit voor een 11 jarige GlenX.


11 jaar is nog luxe tegenwoordig , 80 a 100 euro voor een 3 a 4 jarige zie je helaas vaak genoeg.
0 x

Gebruikersavatar
Aaaan taaaaaafel
Senior
Senior
Berichten: 257
Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 13 Nov 2025, 22:29

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/75634/littlemill-1989-twa

Deze kan naar de glasbak. Inhoud was zeer aangenaam!
2 x

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 353
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor Roelof » 13 Nov 2025, 22:42

Batch 001 van de Arran “local barley” geopend en aangenaam verrast.
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... 0-year-old
Voor mij in de range van 87-88 punten. En blijkt bijna overal uitverkocht, een reservefles is lastig te vinden:-)
1 x

hjkuijken
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: 18 Mar 2014, 15:55
Locatie: Haarlem

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor hjkuijken » 14 Nov 2025, 18:29

Ook benieuwd naar, net aangeschaft in D via: https://www.deinwhisky.de/schottland/in ... -vol..html

Verzendkosten ~€10,-
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten