
Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Cadenhead 7 stars .zeker een lekkere blended whisky om eens te proeven.


1 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
And another one bites the dust.
Het is deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/266829
Echt een fijne Bruichladdich.
Het is deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/266829
Echt een fijne Bruichladdich.
5 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Deze Glengoyne in de glasbak getikt.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 1-year-old
Ik vond m zeer de moeite waard.
Groet Cor
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 1-year-old
Ik vond m zeer de moeite waard.
Groet Cor
2 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Geopend: de twee oudjes die ik recent gekocht heb:
- Mortlach 1987-2025 AD (38 y.o.; refill bourbon barrel #1594)
- Mortlach 1989-2025 LMDW (35 y.o.; second fill sherry butt S-28607)
Positief verrast door beide whisky's. Beide intens fruitig en met een voor de leeftijd bescheiden houtinvloed. Absoluut geen spijt, ondanks dat ik diep in de buidel heb moeten tasten. Zal op korte termijn enkele samples hier beschikbaar stellen.
- Mortlach 1987-2025 AD (38 y.o.; refill bourbon barrel #1594)
- Mortlach 1989-2025 LMDW (35 y.o.; second fill sherry butt S-28607)
Positief verrast door beide whisky's. Beide intens fruitig en met een voor de leeftijd bescheiden houtinvloed. Absoluut geen spijt, ondanks dat ik diep in de buidel heb moeten tasten. Zal op korte termijn enkele samples hier beschikbaar stellen.
3 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Geopend en geproefd; een mooie Tobermory van de huisbottelaar van Whisky-maniac. Mineraal, citrus, hints van Springbank funk (12 cs) en meer
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc
2 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Roelof schreef:Geopend en geproefd; een mooie Tobermory van de huisbottelaar van Whisky-maniac. Mineraal, citrus, hints van Springbank funk (12 cs) en meer
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc
Wat leuk, die fles wordt toevallig morgen door die Duitse whiskymaniak bij mij bezorgd. Kan hem met die korting niet laten liggen door mijn zwak voor Tobermory uit die jaren. Je omschrijving klinkt alvast goed!
2 x
- Aaaan taaaaaafel
- Senior

- Berichten: 257
- Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Koning schreef:Roelof schreef:Geopend en geproefd; een mooie Tobermory van de huisbottelaar van Whisky-maniac. Mineraal, citrus, hints van Springbank funk (12 cs) en meer
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... -1996-evwc
Wat leuk, die fles wordt toevallig morgen door die Duitse whiskymaniak bij mij bezorgd. Kan hem met die korting niet laten liggen door mijn zwak voor Tobermory uit die jaren. Je omschrijving klinkt alvast goed!
Amen hier precies hetzelfde haha!
2 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Vandaag een flesje opengedaan dat toch al een jaartje of 8 a 9 stond te wachten om geopend te worden.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm
Echt wel lekker.
- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm
Echt wel lekker.
- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.
2 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1759
- Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
- Locatie: Delft
- Contact:
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Tom2 schreef:- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.
Mja, een van de eerste independents die ik kocht was een 20 jarige HP (geen secret Orkney blabla) op 46% voor € 47...
1 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Tom2 schreef:Vandaag een flesje opengedaan dat toch al een jaartje of 8 a 9 stond te wachten om geopend te worden.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm
Echt wel lekker.
- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.
Waren we toen verwend of zijn dat gewoon normale.prijzen voor een whisky? Voor.mij maakt(e) het in elk geval dat de hobby wel wat minder leuk is geworden. Het lijkt nu wat te normaliseren maar vooral IB's vind ik nog steeds erg duur. Ik geef in elk geval niet 125e uit voor een 11 jarige GlenX.
1 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
JvR schreef:Tom2 schreef:Vandaag een flesje opengedaan dat toch al een jaartje of 8 a 9 stond te wachten om geopend te worden.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-1992-twm
Echt wel lekker.
- achteraf is makkelijk praten -
We wisten toen niet hoe verwend we waren…
Flesjes als deze 20-jarige lossie op 57% @ 70€ a 80€ - op 46% @ 50€ a 55€. Dozen hadden we moeten inslaan.
Maar ja, dat deed je dan ook weer net niet, want je kon ook +30 jarige Dallas Dhu kopen voor iets meer dan 200€ als je het wat uitkeek.
Waren we toen verwend of zijn dat gewoon normale.prijzen voor een whisky? Voor.mij maakt(e) het in elk geval dat de hobby wel wat minder leuk is geworden. Het lijkt nu wat te normaliseren maar vooral IB's vind ik nog steeds erg duur. Ik geef in elk geval niet 125e uit voor een 11 jarige GlenX.
11 jaar is nog luxe tegenwoordig , 80 a 100 euro voor een 3 a 4 jarige zie je helaas vaak genoeg.
0 x
- Aaaan taaaaaafel
- Senior

- Berichten: 257
- Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/75634/littlemill-1989-twa
Deze kan naar de glasbak. Inhoud was zeer aangenaam!
Deze kan naar de glasbak. Inhoud was zeer aangenaam!
2 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Batch 001 van de Arran “local barley” geopend en aangenaam verrast.
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... 0-year-old
Voor mij in de range van 87-88 punten. En blijkt bijna overal uitverkocht, een reservefles is lastig te vinden:-)
http://www.whiskybase.com/whiskies/whis ... 0-year-old
Voor mij in de range van 87-88 punten. En blijkt bijna overal uitverkocht, een reservefles is lastig te vinden:-)
1 x
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Ook benieuwd naar, net aangeschaft in D via: https://www.deinwhisky.de/schottland/in ... -vol..html
Verzendkosten ~€10,-
Verzendkosten ~€10,-
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten



