
Ontspoorde whisky prijzen.
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

- Berichten: 3106
- Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
- Locatie: Middelharnis (G-O)
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Nou lekker op tijd Cor! Had net 10 dozen Talisker 18 en 6 dozen Laga16 besteld bij zo'n dozenschuiver


4 x
Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022
Cor - Vinabc schreef: Wel een jerrycan halen en investeren in benzine en diesel.
Als het zo doorgaat, is een liter benzine straks net zo duur als een liter whisky..
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022
Harrie schreef:Cor - Vinabc schreef: Wel een jerrycan halen en investeren in benzine en diesel.
Als het zo doorgaat, is een liter benzine straks net zo duur als een liter whisky..
Tegen die tijd hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe je op alcohol kan rijden, dan tief ik gewoon een paar liter bocht in de tank

4 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022
Dat doen ze al voor je hoor! Bij aankoop van tien liter benzine één liter bocht cadeau.Daan schreef:...Tegen die tijd hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe je op alcohol kan rijden, dan tief ik gewoon een paar liter bocht in de tank
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Een interessant artikel over het herstel van de whiskymarkt na het dieptepunt van 2019:
https://www.scotch-whisky.org.uk/newsro ... -recovery/
De tabellen van de top tien grootste export bestemmingen is best wel interessant, en dan het verschil tussen de grootste in waarde en grootste in volume.
Van de tien grootste in waarde zijn er vijf aziatische landen en alleen India en Japan staan ook in het rijtje met grootste in volume (Japan zal het vast weer doorverkopen als echte Japanse whisky
).
Je zou hieruit kunnen concluderen dat die Aziaten uit Singapore, Taiwan en China vooral in het hogere segment investeren en niet per se veel consumeren.
https://www.scotch-whisky.org.uk/newsro ... -recovery/
De tabellen van de top tien grootste export bestemmingen is best wel interessant, en dan het verschil tussen de grootste in waarde en grootste in volume.
Van de tien grootste in waarde zijn er vijf aziatische landen en alleen India en Japan staan ook in het rijtje met grootste in volume (Japan zal het vast weer doorverkopen als echte Japanse whisky
).Je zou hieruit kunnen concluderen dat die Aziaten uit Singapore, Taiwan en China vooral in het hogere segment investeren en niet per se veel consumeren.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Een gemiddelde prijs van iets meer dan 3 pond per fles is wel apart, dat zou je ook ontspoorde prijzen kunnen noemen:-)
1 x
- Reichenbach
- Moderator

- Berichten: 4439
- Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
- Locatie: Een aanzienlijk dorp
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Roelof schreef:Een gemiddelde prijs van iets meer dan 3 pond per fles is wel apart, dat zou je ook ontspoorde prijzen kunnen noemen:-)
Dat had ik niet eens zo in de gaten. De fles voor India is nog goedkoper.
De bron van dit artikel lijkt me niet meteen onbetrouwbaar, wellicht zijn dit bedragen zonder accijnzen en btw. En het leeuwendeel van het volume Scotch bestaat nog steeds uit goedkope blends.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- RolfvanderSteen
- Senior

- Berichten: 152
- Lid geworden op: 14 Jan 2017, 18:28
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Ook opvallend; kleine landen als Letland en Singapore hoog in value top 10. Daar geven ze per hoofd van de bevolking serieus geld uit aan whisky blijkbaar. Van Singapore had ik dat wel verwacht, maar Letland?!
Value per capita (inwoners in miljoen):
Value per capita (inwoners in miljoen):
- USA: £2,40 (329)
- France: £5,77 (67)
- Taiwan: £9,83 (23)
- Singapore: £35,25 (6)
- China: £0,14 (1400)
- Latvia: £77,75 (2)
- Germany: £1,78 (83)
- India: £0,11 (1380)
- Japan: £1,05 (126)
- Spain: £2,51 (47)
2 x
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
RolfvanderSteen schreef:...maar Letland?!
Grappig, dit was ook meteen wat mij opviel
Ben ook enorm benieuwd wat hier de reden voor is..
1 x
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Daan schreef:RolfvanderSteen schreef:...maar Letland?!
Grappig, dit was ook meteen wat mij opviel
Ben ook enorm benieuwd wat hier de reden voor is..
Vermoedelijk wordt er doorgevoerd waardoor het lijkt dat de gem. Let zich helemaal het rood in drinkt.
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
Daan schreef:Ben ook enorm benieuwd wat hier de reden voor is..
Keuze hebben uit whisky drinken of na denken over oosterburen?

2 x
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3577
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
RolfvanderSteen schreef:Ook opvallend; kleine landen als Letland en Singapore hoog in value top 10. Daar geven ze per hoofd van de bevolking serieus geld uit aan whisky blijkbaar. Van Singapore had ik dat wel verwacht, maar Letland?!
Dat is allemaal illegale export naar Rusland.
Kan niet anders, dit is per hoofd, inclusief babies en hele oudjes 75 pond. Dat drinken ze daar echt niet aan whisky weg.
Overigens importeert Signapore veel, maar dat komt daar deels maar bij de bevolking terecht. Het grootste gedeelte wordt daar in de haven overgeslagen naar de rest van Azië.
3 x
Re: Ontspoorde whisky prijzen.
De nieuwste Archives Balcones: 4 jaar oud en bijna 100 euro... Het moet niet gekker worden, dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Ik heb de heren van WB best hoog zitten, afgelopen weekend nog uitgebreid mee gekletst bij hun standje op het WFNN. Qua prijzen zitten ze ook zeker niet aan de hoge kant. Ik kan me niet voorstellen dat hun marge belachelijk hoog is. Is de kostprijs zo gestegen? Transport, ingredienten?
100 euro, 4 jaar oud...
De whisky zelf is overigens prima.
NB: weet iemand trouwens waarom het geen whiskEy is maar whisky? Ik dacht dat alle whisky uit de USA met een E geschreven wordt..
Ik heb de heren van WB best hoog zitten, afgelopen weekend nog uitgebreid mee gekletst bij hun standje op het WFNN. Qua prijzen zitten ze ook zeker niet aan de hoge kant. Ik kan me niet voorstellen dat hun marge belachelijk hoog is. Is de kostprijs zo gestegen? Transport, ingredienten?
100 euro, 4 jaar oud...
De whisky zelf is overigens prima.
NB: weet iemand trouwens waarom het geen whiskEy is maar whisky? Ik dacht dat alle whisky uit de USA met een E geschreven wordt..
3 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: lambda0 en 20 gasten








