Ontspoorde whisky prijzen.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3106
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 08 Mar 2022, 10:16

Nou lekker op tijd Cor! Had net 10 dozen Talisker 18 en 6 dozen Laga16 besteld bij zo'n dozenschuiver ;-) :gnif
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 08 Mar 2022, 11:34

Goed om te lezen dat Diageo redelijk blijft :goedgedaan
1 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Harrie » 08 Mar 2022, 15:31

Cor - Vinabc schreef: Wel een jerrycan halen en investeren in benzine en diesel.


Als het zo doorgaat, is een liter benzine straks net zo duur als een liter whisky..
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Mar 2022, 16:18

Dat hakt er in Cor.... :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Daan » 08 Mar 2022, 16:47

Harrie schreef:
Cor - Vinabc schreef: Wel een jerrycan halen en investeren in benzine en diesel.


Als het zo doorgaat, is een liter benzine straks net zo duur als een liter whisky..


Tegen die tijd hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe je op alcohol kan rijden, dan tief ik gewoon een paar liter bocht in de tank :bigsmile
4 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 06 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 6 19-02-2022

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Mar 2022, 18:16

Daan schreef:...Tegen die tijd hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe je op alcohol kan rijden, dan tief ik gewoon een paar liter bocht in de tank :bigsmile
Dat doen ze al voor je hoor! Bij aankoop van tien liter benzine één liter bocht cadeau.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Mar 2022, 20:24

Een interessant artikel over het herstel van de whiskymarkt na het dieptepunt van 2019:
https://www.scotch-whisky.org.uk/newsro ... -recovery/

De tabellen van de top tien grootste export bestemmingen is best wel interessant, en dan het verschil tussen de grootste in waarde en grootste in volume.
Van de tien grootste in waarde zijn er vijf aziatische landen en alleen India en Japan staan ook in het rijtje met grootste in volume (Japan zal het vast weer doorverkopen als echte Japanse whisky :bigsmile ).

Je zou hieruit kunnen concluderen dat die Aziaten uit Singapore, Taiwan en China vooral in het hogere segment investeren en niet per se veel consumeren.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Roelof
Senior
Senior
Berichten: 353
Lid geworden op: 03 Mei 2020, 10:58

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Roelof » 22 Mar 2022, 20:53

Een gemiddelde prijs van iets meer dan 3 pond per fles is wel apart, dat zou je ook ontspoorde prijzen kunnen noemen:-)
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 4439
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 22 Mar 2022, 21:57

Roelof schreef:Een gemiddelde prijs van iets meer dan 3 pond per fles is wel apart, dat zou je ook ontspoorde prijzen kunnen noemen:-)

Dat had ik niet eens zo in de gaten. De fles voor India is nog goedkoper.

De bron van dit artikel lijkt me niet meteen onbetrouwbaar, wellicht zijn dit bedragen zonder accijnzen en btw. En het leeuwendeel van het volume Scotch bestaat nog steeds uit goedkope blends.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
RolfvanderSteen
Senior
Senior
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 Jan 2017, 18:28

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 22 Mar 2022, 22:16

Ook opvallend; kleine landen als Letland en Singapore hoog in value top 10. Daar geven ze per hoofd van de bevolking serieus geld uit aan whisky blijkbaar. Van Singapore had ik dat wel verwacht, maar Letland?!

Value per capita (inwoners in miljoen):
  • USA: £2,40 (329)
  • France: £5,77 (67)
  • Taiwan: £9,83 (23)
  • Singapore: £35,25 (6)
  • China: £0,14 (1400)
  • Latvia: £77,75 (2)
  • Germany: £1,78 (83)
  • India: £0,11 (1380)
  • Japan: £1,05 (126)
  • Spain: £2,51 (47)
2 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2760
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Daan » 23 Mar 2022, 09:16

RolfvanderSteen schreef:...maar Letland?!


Grappig, dit was ook meteen wat mij opviel ;)
Ben ook enorm benieuwd wat hier de reden voor is..
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 898
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 23 Mar 2022, 09:22

Daan schreef:
RolfvanderSteen schreef:...maar Letland?!


Grappig, dit was ook meteen wat mij opviel ;)
Ben ook enorm benieuwd wat hier de reden voor is..


Vermoedelijk wordt er doorgevoerd waardoor het lijkt dat de gem. Let zich helemaal het rood in drinkt.
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

fritsk
Senior
Senior
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 Mar 2020, 20:19

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor fritsk » 23 Mar 2022, 09:24

Daan schreef:Ben ook enorm benieuwd wat hier de reden voor is..

Keuze hebben uit whisky drinken of na denken over oosterburen? :sst
2 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor defeatless » 23 Mar 2022, 11:08

RolfvanderSteen schreef:Ook opvallend; kleine landen als Letland en Singapore hoog in value top 10. Daar geven ze per hoofd van de bevolking serieus geld uit aan whisky blijkbaar. Van Singapore had ik dat wel verwacht, maar Letland?!



Dat is allemaal illegale export naar Rusland.
Kan niet anders, dit is per hoofd, inclusief babies en hele oudjes 75 pond. Dat drinken ze daar echt niet aan whisky weg.

Overigens importeert Signapore veel, maar dat komt daar deels maar bij de bevolking terecht. Het grootste gedeelte wordt daar in de haven overgeslagen naar de rest van Azië.
3 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Harrie » 31 Mar 2022, 14:45

De nieuwste Archives Balcones: 4 jaar oud en bijna 100 euro... Het moet niet gekker worden, dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Ik heb de heren van WB best hoog zitten, afgelopen weekend nog uitgebreid mee gekletst bij hun standje op het WFNN. Qua prijzen zitten ze ook zeker niet aan de hoge kant. Ik kan me niet voorstellen dat hun marge belachelijk hoog is. Is de kostprijs zo gestegen? Transport, ingredienten?
100 euro, 4 jaar oud... :Scratch

De whisky zelf is overigens prima.

NB: weet iemand trouwens waarom het geen whiskEy is maar whisky? Ik dacht dat alle whisky uit de USA met een E geschreven wordt..
3 x
Afbeelding


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten