HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Onze tweede "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 01 Nov 2012, 19:55

Afbeelding - Minder dan 56
0
Geen stemmen
Afbeelding - 56-60
1
6%
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
2
12%
Afbeelding - 76-80
3
18%
Afbeelding - 81-85
6
35%
Afbeelding - 86-90
5
29%
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 22 Okt 2012, 14:21

Soundwave schreef:Dat geloof ik best ja. Toen ik mijn notities had verstuurd had ik bijna de neiging om een uur later ineens alles terug te trekken en een hele andere conclusie op te sturen, maar ik laat het maar bij mijn eerste ingeving en kijk achteraf of de tweede beter was.

Zo heb ik gisteren ook notities ingeleverd die geschreven zijn toen ik nog niet 100% fit was na een kleine verkoudheid. Ik had niet de indruk dat ik er heel erg door werd beperkt, maar ideaal is het natuurlijk niet. ;)
Gisteravond had ik er nog eens voor kunnen gaan zitten, maar toen had ik al zeven Balvenie 17's op, en vond ik het wel even goed voor de dag. :D
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
brebe
Senior
Senior
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:48
Locatie: Zwolle

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor brebe » 22 Okt 2012, 14:34

Ben blij dat je weer beter bent. We begonnen ons al zorgen te maken.
Eén dag langer en we hadden een fruitmand voor je gekocht.
maar ik begrijp dat die Balvenies, mits in voldoende mate geconsumeerd, alles geneest. En anders een mandarijn of kiwi
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 22 Okt 2012, 17:07

Nou, bij mij zit 'ie nu eindelijk in het glas. Tijdgebrek, tijdgebrek, tijdgebrek.

De eerste indruk duwt me direct een bepaalde richting op. Straks maar even de notities versturen, ben wederom benieuwd naar de uitkomst. Man, wat is zo'n blind tasting toch leuk en leerzaam! Wel jammer dat 'ie nu bijna voorbij is trouwens. Nog maar één te gaan hierna...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 22 Okt 2012, 17:13

ElwinB schreef:Nou, bij mij zit 'ie nu eindelijk in het glas. Tijdgebrek, tijdgebrek, tijdgebrek.

De eerste indruk duwt me direct een bepaalde richting op. Straks maar even de notities versturen, ben wederom benieuwd naar de uitkomst. Man, wat is zo'n blind tasting toch leuk en leerzaam! Wel jammer dat 'ie nu bijna voorbij is trouwens. Nog maar één te gaan hierna...


Ik ga een blend maken van een paar van de sample restjes die ik heb en die over een maand of wat ook een keer 'blind' proeven om het wat te rekken ;) Al kost het mij wel wat moeite om straks een laagje Brora zomaar ergens in te vermengen, maar tis ook weer niet genoeg om er nu echt nog heel uitgebreid van te kunnen genieten.
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 22 Okt 2012, 17:29

Soundwave schreef:
ElwinB schreef:Nou, bij mij zit 'ie nu eindelijk in het glas. Tijdgebrek, tijdgebrek, tijdgebrek.

De eerste indruk duwt me direct een bepaalde richting op. Straks maar even de notities versturen, ben wederom benieuwd naar de uitkomst. Man, wat is zo'n blind tasting toch leuk en leerzaam! Wel jammer dat 'ie nu bijna voorbij is trouwens. Nog maar één te gaan hierna...


Ik ga een blend maken van een paar van de sample restjes die ik heb en die over een maand of wat ook een keer 'blind' proeven om het wat te rekken ;) Al kost het mij wel wat moeite om straks een laagje Brora zomaar ergens in te vermengen, maar tis ook weer niet genoeg om er nu echt nog heel uitgebreid van te kunnen genieten.

Da's op zich wel een leuk idee! Een blend van alle restjes. Alleen kun je dan dus niet meer alle smaken afzonderlijk nog een keertje proeven.
Ik heb ook van alle samples nog wat over en zit er eigenlijk aan te denken om ze allemaal nog een keer achter elkaar te gaan proeven. Maar zo'n blend maken is ook wel een leuk idee :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 22 Okt 2012, 17:34

ElwinB schreef:
Soundwave schreef:
ElwinB schreef:Nou, bij mij zit 'ie nu eindelijk in het glas. Tijdgebrek, tijdgebrek, tijdgebrek.

De eerste indruk duwt me direct een bepaalde richting op. Straks maar even de notities versturen, ben wederom benieuwd naar de uitkomst. Man, wat is zo'n blind tasting toch leuk en leerzaam! Wel jammer dat 'ie nu bijna voorbij is trouwens. Nog maar één te gaan hierna...


Ik ga een blend maken van een paar van de sample restjes die ik heb en die over een maand of wat ook een keer 'blind' proeven om het wat te rekken ;) Al kost het mij wel wat moeite om straks een laagje Brora zomaar ergens in te vermengen, maar tis ook weer niet genoeg om er nu echt nog heel uitgebreid van te kunnen genieten.

Da's op zich wel een leuk idee! Een blend van alle restjes. Alleen kun je dan dus niet meer alle smaken afzonderlijk nog een keertje proeven.
Ik heb ook van alle samples nog wat over en zit er eigenlijk aan te denken om ze allemaal nog een keer achter elkaar te gaan proeven. Maar zo'n blend maken is ook wel een leuk idee :)


Ja ik heb het in principe bewaard met dezelfde reden als jij noemt, maar ik bedacht mij dat de Clynelish, Brora en Dailuaine, misschien wel iets heel bijzonders samen kunnen opleveren. Ik zou er niet zo snel de Solera of sample 5 aan toevoegen.
0 x

Gebruikersavatar
ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 644
Lid geworden op: 05 Dec 2011, 17:10
Locatie: Leeuwarden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 22 Okt 2012, 19:34

Nou, de notities zijn verstuurd. Twijfel de twijfel :?
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 22 Okt 2012, 19:47

Mijn notities zijn nog maar net verstuurd. Maar ik twijfel niet hoor!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 22 Okt 2012, 20:40

johan brugge schreef:Mijn notities zijn nog maar net verstuurd. Maar ik twijfel niet hoor!


:lol: I know :lol:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

Re: HWF VBT-2: Sample-5: De panelproefnotities zijn gepublic

Ongelezen berichtdoor Peat » 22 Okt 2012, 20:55

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (22) zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x

jonker8011
Senior
Senior
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 Aug 2011, 21:12

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 22 Okt 2012, 21:03

Heel apart dat iedereen zo negatief is. Ik krijg soms het idee dat het per se dominant eiken, sherry of turf moet zijn om enige waardering te krijgen. Dat gewoon een goede gebalanceerde whisky niet meer spannend genoeg is?

Wat denken jullie?
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Okt 2012, 21:09

brebe schreef:Eén dag langer en we hadden een fruitmand voor je gekocht.

Een fruitmand was namelijk het eerste waaraan ik dacht toen ik deze neuzelde :smullen (kep geen neusje!)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 22 Okt 2012, 21:12

Ik denk, Jonker, dat je over smaak moeilijk kan twisten. Was van het eerste moment mijn ding niet...

En nee, voor mij hoeft het niet zwaar dit of dat te zijn, integendeel. Net hierna de Springbank 21yo MOS gedronken, heb het natuurlijk niet mogen schrijven, maar dat vind ik pas een dram die qua subtiliteit aan de top grenst... licht turf, heerlijk fruit, niet te overheersend, schitterend gewoon, met gemak 10 punten meer! Niet deze dram dus.

Ik blijf denken Bourbon, eerste indruk. Net niet goed genoeg voor mij om 80 punten te geven, maar als Bourbon niet slecht.

qua punten

Dram 4: 88
Dram 2: 84
Dram 1: 82
Dram 3: 81
Dram 5: 77
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 22 Okt 2012, 21:14

@I_SPEY, grappig dat je de Compass Box Hedonism noemde, ik had deze heel even in mijn notitie genoemd omdat ik graan bespeurde en snel daar een dram van naast gezet en kan je verzekeren dat dat hem absoluut niet is. Toen gelijk de backspace knop gebruikt. Hedonism is veel fleuriger (bloemen) en heeft meer bourbon trekjes.
0 x

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-2: Sample-5 (22 okt)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 22 Okt 2012, 21:18

jonker8011 schreef:Wat denken jullie?

Zo negatief is het gemiddelde toch niet? Er zijn zelfs mensen die dit de lekkerste vonden!
Ik ga alles nog eens nalezen en de gemene delers zoeken.

Edit: Laat ik er voor de lol, gezien sommige notities, dan eens een glaasje Buffalo Trace bij nemen. :)
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-2”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast