BenRiach expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: BenRiach expressies

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 07 Jun 2016, 21:04

nigel_tufnel schreef:
ovanpuyvelde schreef:
Oogadal schreef:
Je bedoelt die gruwelijk lelijke paarse kokers die allemaal hetzelfde zijn en waar ze een kleuter van 4 met een Pritt stift de labels op hebben laten plakken...? :domdom

Juist ja, die bedoelde ik :P
Deze week trouwens mijn eerste échte "monument" aan mijn collectie kunnen toevoegen:
https://www.whiskybase.com/whisky/1730/benriach-1976

Naar zo'n aanwinst ben ik eigenlijk ook nog op zoek.
Een top BenRiach uit m'n geboortejaar 1976.

Hier staan er nog een paar:
http://versaillesdranken.nl/shop/
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 07 Jun 2016, 21:09

Dyson81 schreef:
nigel_tufnel schreef:Naar zo'n aanwinst ben ik eigenlijk ook nog op zoek.

Bedankt voor de tip maar ik ben net zoals ovanpuyvelde ook op zoek naar de oudere bottelingen...
En niet aan 700 euro want dat is me wat te gortig!
1 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 07 Jun 2016, 21:18

nigel_tufnel schreef:
Dyson81 schreef:

Bedankt voor de tip maar ik ben net zoals ovanpuyvelde ook op zoek naar de oudere bottelingen...

Ik wens je veel geluk in je zoektocht hoor, want gemakkelijk zal het echt niet zijn om er eentje te vinden.
Die recentere Benriach 1976 bottelingen uit 2014 en 2015 interesseren mij ook niet. Overpriced en minder goed dan de bottelingen uit de periode 2007-2011.
Ik ben geboren in 1976 en heb ook het geluk gehad om mijn fles (batch 8080) eerst te kunnen proeven... Hemels!!!
Er zijn natuurlijk nóg betere Benriach 1976 bottlingen maar die zijn hopeloos onvindbaar (en onbetaalbaar) geworden.
De fles die ik heb gevonden is trouwens ook top en ik heb de fles (deze maand) kunnen aankopen voor 450€.
Dat vond ik persoonlijk een aanvaardbare en correcte prijs voor deze superfles als je kijkt wat men tegenwoordig durft te vragen voor een fles uit een absoluut topjaar van een distillerij.
Er stonden twee flessen te koop, mijn beste vriend / whiskybuddy heeft de andere fles zonder verpinken gekocht, op mijn aanraden trouwens. Ik ben niet egoïstisch geweest en heb hem ook een flesje gegund. Zo'n unieke kans moet je gewoon grijpen.
Laatst gewijzigd door ovanpuyvelde op 07 Jun 2016, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 07 Jun 2016, 21:24

nigel_tufnel schreef:
Dyson81 schreef:

Wel vreemd, als ik kijk zie ik er meerdere staan tussen de €250 en €500 voor de "76 en "77.
Maar goed, ben niet zo thuis met Benriach :(
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 07 Jun 2016, 21:26

Dyson81 schreef:Wel vreemd, als ik kijk zie ik er meerdere staan tussen de €250 en €500 voor de "76 en "77.
Maar goed, ben niet zo thuis met Benriach :(

Klopt hoor maar die van '76 zijn de recente bottelingen...
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 07 Jun 2016, 21:30

ovanpuyvelde schreef:Ik wens je veel geluk in je zoektocht hoor, want gemakkelijk zal het echt niet zijn om er eentje te vinden.
Die recentere Benriach 1976 bottelingen uit 2014 en 2015 interesseren mij ook niet. Overpriced en minder goed dan de bottelingen uit de periode 2007-2011.
Ik ben geboren in 1976 en heb ook het geluk gehad om mijn fles (batch 8080) eerst te kunnen proeven... Hemels!!!
Er zijn natuurlijk nóg betere Benriach 1976 bottlingen maar die zijn hopeloos onvindbaar (en onbetaalbaar) geworden.
De fles die ik heb gevonden is trouwens ook top en ik heb de fles (deze maand) kunnen aankopen voor 450€.
Dat vond ik persoonlijk een aanvaardbare en correcte prijs voor deze superfles als je kijkt wat men tegenwoordig durft te vragen voor een fles uit een absoluut topjaar van een distillerij.
Er stonden twee flessen te koop, mijn beste vriend / whiskybuddy heeft de andere fles zonder verpinken gekocht, op mijn aanraden trouwens. Ik ben niet egoïstisch geweest en heb hem ook een flesje gegund. Zo'n unieke kans moet je gewoon grijpen.

Een tweede fles... :Cry
Erg jammer dat die dus weg is.
Het is zoals met vele bottelingen dat ik wederom te lang gewacht heb...
Nog niet zo heel lang geleden waren nog een heel deel van deze BenRiachs en bijvoorbeeld de Tomatins van '76 aan een 250-300 euro te koop...
Ik had nooit gedacht dat het allemaal zo snel de foute richting zou uitgaan wat prijzen betreft! :Cry
0 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 07 Jun 2016, 21:58

nigel_tufnel schreef:
ovanpuyvelde schreef:Ik wens je veel geluk in je zoektocht hoor, want gemakkelijk zal het echt niet zijn om er eentje te vinden.

Een tweede fles... :Cry
Erg jammer dat die dus weg is.
Het is zoals met vele bottelingen dat ik wederom te lang gewacht heb...
Nog niet zo heel lang geleden waren nog een heel deel van deze BenRiachs en bijvoorbeeld de Tomatins van '76 aan een 250-300 euro te koop...
Ik had nooit gedacht dat het allemaal zo snel de foute richting zou uitgaan wat prijzen betreft! :Cry

Ik begrijp je gevoel helemaal hoor. Ik had er zelf ook liever 150€ of 200€ minder voor betaald, maar ik ben zelf ook helaas (veel) te laat begonnen met Single Malt Whisky te verzamelen. Er wordt dan ook grof geld verdiend aan mijn "laat openbloeien" in een tijd waarin whisky geen echte liefhebberij meer is maar keiharde commerce van geslepen speculanten die er al veel langer mee bezig zijn. Desondanks dit alles prijs ik me nog gelukkig dat ik alsnog een BenRiach 1976 uit een goed bottlingjaar überhaupt heb kunnen vinden. Ik zal de fles in kwestie dan ook enorm koesteren (dat mag ook wel voor 450€).
Sorry dat ik de tweede fles ook heb "weggekaapt" maar het was dan ook voor mijn allerbeste vriend die me Single Malt Whisky heeft leren appreciëren en hij is er zelf ook zeer blij mee (ook fan van fruitige 70's style)
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Jun 2016, 08:09

ovanpuyvelde schreef:
Oogadal schreef:
ovanpuyvelde schreef:Kan iemand mij vertellen wat er momenteel een eerlijke, realistische aankoopprijs zou zijn voor een BenRiach uit het jaar 1976? Ik bedoel wel die van enkele jaren geleden (gebotteld in periode 2006-2011), niet de recentste uit 2015 in die lelijke paarse kokers.

Je bedoelt die gruwelijk lelijke paarse kokers die allemaal hetzelfde zijn en waar ze een kleuter van 4 met een Pritt stift de labels op hebben laten plakken...? :domdom

Juist ja, die bedoelde ik :P
Deze week trouwens mijn eerste échte "monument" aan mijn collectie kunnen toevoegen:
https://www.whiskybase.com/whisky/1730/benriach-1976

En ook al open zie ik :goedgedaan
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Laurens
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Laurens » 08 Jun 2016, 10:42

Ik heb de Benriach Cask Strength batch 1 geproefd. Hij is wel lekker maar scherp van smaak. Krijg er vanille, banaan en kokos uit. Na hem even laten staan en water toevoegen bleef deze scherp bij mij. Ik ben benieuwd wat deze gaat doen als de fles een tijdje open staat.
0 x

Lucs
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucs » 09 Jun 2016, 22:26

Iemand deze 30yo BenRiach gehad?
https://www.whiskybase.com/whisky/1752/ ... 0-year-old

Ik moet zeggen dat ik hem echt heerlijk vond maar ook flink aan de prijs.
Weet iemand of er iets vergelijkbaars (via IB's bijv) te vinden is?
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 15 Jun 2016, 13:19

brechtvds schreef:benriach lanceert een nieuwe whisky :duimop :duimop
the benriach quarter cask
http://www.whiskywithfriends.be/the-ben ... rter-cask/

Deze komt er idd aan. Begreep dat ie volgende week/week daarop in de schappen staat.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 16 Jun 2016, 12:20

bij whiskysite is de benriach peated quarter cask ook al verkrijgbaar :duimop
http://www.whiskysite.nl/nl/benriach-pe ... casks.html
0 x

MoreBowmore
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 26 Aug 2016, 20:11

Nieuwe batch single casks is uit!

http://www.benriachdistillery.co.uk/sin ... -releases/

Ook flink wat oude bottelingen dus verwacht wel flink hoge prijzen :(
0 x
Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 29 Aug 2016, 20:20

MoreBowmore schreef:Nieuwe batch single casks is uit!

http://www.benriachdistillery.co.uk/sin ... -releases/

Ook flink wat oude bottelingen dus verwacht wel flink hoge prijzen :(

700€ voor de nieuwe BenRiach single cask releases?
Wat een bedragen zeg! Wanneer gaan die belachelijke lanceringsprijzen eens terug wat zakken? :Cry :(
1 x
Afbeelding

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 31 Aug 2016, 18:07

Ik ben benieuwd of er een paar flesjes van de BenRiach 22 Year Old 1994 (cask 4004) - Peated, Tokaj Cask Finish in NL terecht zullen komen :Scratch

:nl-vlag
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”