Bowmore expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Tonny
Senior
Senior

Re: Bowmore expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Tonny » 13 Mei 2014, 15:55

Nu wil ik graag een nieuwe Bowmore en ik vroeg me af wat de ervaringen met de Bowmore 12 Enigma en de Bowmore Surf zijn. Iemand?

Niks mis mee maar wel anders dan Darkest.
0 x
Afbeelding

DennisLB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DennisLB » 13 Mei 2014, 19:57

Tonny schreef:
Nu wil ik graag een nieuwe Bowmore en ik vroeg me af wat de ervaringen met de Bowmore 12 Enigma en de Bowmore Surf zijn. Iemand?

Niks mis mee maar wel anders dan Darkest.

Ja, dat had ik al door. :D En wat ik er op internet van vind, lijkt me ook vrij positief. Maar persoonlijke ervaringen horen, is altijd leuker. ;)
0 x
Afbeelding

trmuthert
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor trmuthert » 22 Mei 2014, 22:10

Uit betrouwbare bron gehoord dat de Bowmore Devils Casks een vervolg krijgen met een tweede release in oktober 2014.... Ben zeer benieuwd! Eens kijken of dat weer zo'n run op die flessen wordt!
0 x

DennisLB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DennisLB » 23 Mei 2014, 07:36

De Bowmore Legend gisteren geproefd. Wat een tegenvaller was dat? Niet te snappen dat ze daar zo een geweldig lekkere flessen uitbrengen, maar tegelijkertijd ook zo een boecht. Een hele afgevlakte smaak, helemaal niet rond en vol. Deed me wat denken aan graanjenever, maar om daar in de buurt voor te komen is het zelfs te plat. Had een vreemde geur en afdronk, maar kon het niet direct plaatsen.

Was alleszins helemaal m'n ding niet. Heb zitten twijfelen over deze fles toen ik nieuwe spullen wou kopen, gelukkig heb ik het gelaten. ;)
0 x
Afbeelding

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 23 Mei 2014, 21:35

De Bowmore Legend gisteren geproefd. Wat een tegenvaller was dat? Niet te snappen dat ze daar zo een geweldig lekkere flessen uitbrengen, maar tegelijkertijd ook zo een boecht. Een hele afgevlakte smaak, helemaal niet rond en vol. Deed me wat denken aan graanjenever, maar om daar in de buurt voor te komen is het zelfs te plat. Had een vreemde geur en afdronk, maar kon het niet direct plaatsen.

Bowmore Legend is niet mijn favoriet maar alle waarde naar zijn geld hè. Als je 20 euro hebt en een islay wil hebben is dit een prima flesje toch? Alternatieven voor dezelfde prijs zijn Finlaggan en Ledaig en daarmee moet je hem vergelijken, niet met een Tempest ofzo.
0 x
Afbeelding

MyStuff
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MyStuff » 24 Mei 2014, 00:33

trmuthert schreef:Gisteren gehoord op WFNN bij importeur Intercaves, de Tempest Batch 5 (waarschijnlijk de laatste in deze serie) komt begin september.

Bowmore Tempest Batch 5 alweer gesignaleerd in de winkel. Kwamen toch eerder uit dan verwacht...
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Mei 2014, 13:34

MyStuff schreef:
trmuthert schreef:Gisteren gehoord op WFNN bij importeur Intercaves, de Tempest Batch 5 (waarschijnlijk de laatste in deze serie) komt begin september.

Bowmore Tempest Batch 5 alweer gesignaleerd in de winkel. Kwamen toch eerder uit dan verwacht...

Weet je dat zeker? Googlen levert namelijk niks op, terwijl je zou verwachten dat Batch 5 dan ook al wel online te bestellen is.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

MyStuff
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MyStuff » 24 Mei 2014, 21:02

thijs100 schreef:
MyStuff schreef:

Weet je dat zeker? Googlen levert namelijk niks op, terwijl je zou verwachten dat Batch 5 dan ook al wel online te bestellen is.

Zeker weten. Heb er 3 gekocht.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Mei 2014, 23:43

Ik had vanmorgen wel even naar de Tempest kunnen kijken in de shop bij Bowmore, maar ik had niet veel tijd en moest mijn eigen 18 jaar en 10 maanden oude hand-filled first fill oloroso nog uit het vat "valinchen" en van labels voorzien. :D
0 x
Afbeelding

DennisLB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DennisLB » 26 Mei 2014, 13:59

Tonny schreef:

Bowmore Legend is niet mijn favoriet maar alle waarde naar zijn geld hè. Als je 20 euro hebt en een islay wil hebben is dit een prima flesje toch? Alternatieven voor dezelfde prijs zijn Finlaggan en Ledaig en daarmee moet je hem vergelijken, niet met een Tempest ofzo.

Ja, klopt wel wat je zegt hoor. M'n oordeel lijkt misschien ook wat feller over te komen dan dat ik het bedoel. Ik wou maar zeggen: mijn ding is het totaal niet, integendeel. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 10 Jul 2014, 13:25

Het is dan eindelijk zover: de officiële aankondiging van de Devil's Cask II. Laat de gekte de beginnen! :)

Iemand hier trouwens enig idee wanneer ie naar Nederland komt?
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 10 Jul 2014, 14:42

Ik meen te hebben gelezen ergens in de herfst. Dus dan te koop voor, laten we zeggen, € 120,- en vanaf de kerst op veilingen vanaf € 200,- :P
0 x
Afbeelding

hasel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hasel » 10 Jul 2014, 21:52

zijn er hier bowmore verzamelaars of mensen die me wat meer info kunnen geven over de huidige waarde van mijn Bowmore collectie. heb deze net overgenomen en volgens mij zijn het stuk voor stuk waardevolle flessen met veel potentieel als collector items.

overnemen kan eventueel ook maar eigelijk is als investering op lange termijn ( en ja ik ben ook whiskyliefhebber en heb ook flessen om te degusteren) . zij die mij hierbij kunnen helpen en advies willen geven graag een seintje via pb.

mvg
Tom
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 07 Aug 2014, 13:28

Gisteren een fles Bowmore Small Batch opgepikt bij de druiventuin (whiskysite.nl). Ik had een beetje tijfels of geturfde whisky wel iets voor mij was na wat samples, alleen de Caol Ila vond ik wel lekker maar een tikje te zoet. Maar gezien de prijs en waarderingen op het net zou dit een no-brainer zijn en maar gehaald dus...

En ik moet zeggen... dit is echt een lekekre getrufde en frisse whisky! De fles roept je gewoon nadat je hem eenmaal gedronken hebt! Ik kan het niet vergelijken met duurdere varianten, of uitgebreid beschrijven, omdat ik net om de hoek kom kijken bij de whisky's... maar ik kan wel zeggen dat van alle geturfde whisky's (longrow CV, Caol Ila CS/12yr, Islay Reserve, Bowmore 2000 McG 10yr) echt met afstand het beste bevalt! Dus zeker een aanrader in deze prijsklasse denk ik.

Ik twijfel er aan om nog een Caol Ila Moch te proberen die ook geturfd en fis zou zijn, maar ben bang dat hij gaat tegen vallen t.o.v. deze (lees: teveel geturfd)... echter kom je daar alleen achter door proberen.... en ik ben natuurlijk wel nieuwschierig...
0 x
Afbeelding

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 07 Aug 2014, 20:44

avdboom schreef:Ik twijfel er aan om nog een Caol Ila Moch te proberen die ook geturfd en fis zou zijn, maar ben bang dat hij gaat tegen vallen t.o.v. deze (lees: teveel geturfd)... echter kom je daar alleen achter door proberen.... en ik ben natuurlijk wel nieuwschierig...

Persoonlijk vind ik de Moch zelfs iets fruitiger dan de Caol Ila 12y.
Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de Moch nog beter vind dan de 12y.
En voor de prijs moet je het ook al niet laten!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”