Recente discontinued aankondigingen en geruchten?
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Aberlour 10 jaar gaat er uit
Even verplaatsen naar juiste topic.... Online retailers geloof ik niet op hun blauwe ogen. Thijs...., jij info?
0 x
Vandaag meldde Jack 't mij offline toen ik bij 'm in de winkel was. Helpt dat qua waarheidsgetrouwheid?
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Laat me raden, er komt een "Select", "Founder's Reserve", "Legacy", "Traditional" of "Special" Aberlour voor in de plaats? 

0 x
Re: Recente discontinued aankondigingen en geruchten?
Mijn lokale slijter wist mij te vertellen dat de distilleerderij van Mortlach en Longmorn stil leggen, waardoor de voorraden niet worden aangevuld.
Iemand die dit kan bevestigen?
Iemand die dit kan bevestigen?
0 x
Ik weet alleen dat mortlach niet word uitgebreid zoals gepland was. Maar stilgelegd heb ik niets over gehoord.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Oogadal schreef:Even verplaatsen naar juiste topic.... Online retailers geloof ik niet op hun blauwe ogen. Thijs...., jij info?
Nee, maar Jack (van whiskysite.nl dus) ken ik niet als iemand die zomaar dingen verzint. Ik zal het eens aan 'm vragen.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Top. Liever dat ze de 10 yo er uit gooien als een oudere 

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

dollemalt schreef:Vandaag meldde Jack 't mij offline toen ik bij 'm in de winkel was. Helpt dat qua waarheidsgetrouwheid?
Eeeh, nee. Beetje misschien, maar bij dit soort dingen is het wel prettig als het na te trekken en je een wat officiëlere bevestiging danwel ontkenning krijgt...
0 x
Oogadal schreef:dollemalt schreef:Vandaag meldde Jack 't mij offline toen ik bij 'm in de winkel was. Helpt dat qua waarheidsgetrouwheid?
Eeeh, nee. Beetje misschien, maar bij dit soort dingen is het wel prettig als het na te trekken en je een wat officiëlere bevestiging danwel ontkenning krijgt...
Tsja, net tegen mij op FB-messenger zei hij dat ie van niets wist
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Gaat er niet uit dus...
Oeps, ik zie nu pas dat het over de Aberlour 10 gaat. Ik dacht dat het nog steeds over de Talisker 10 ging
Aberlour 10 gaat er inderdaad uit. Dat is al wel een tijdje bekend. Onder andere Jack heeft dat een paar maanden geleden tegen me gezegd.
1 x
- avdboom
- Top bijdrager

thijs100 schreef:Oogadal schreef:Gaat er niet uit dus...
Oeps, ik zie nu pas dat het over de Aberlour 10 gaat. Ik dacht dat het nog steeds over de Talisker 10 ging![]()
Aberlour 10 gaat er inderdaad uit. Dat is al wel een tijdje bekend. Onder andere Jack heeft dat een paar maanden geleden tegen me gezegd.
Ik dacht ook dat het over de Talisker ging... Laat die maar FF blijven!
0 x
wederom bevestiging dat de founders reserve van glenlivet de 12YO gaat vervangen.
Heb deze fles voor 34,95 bij de slijter meegenomen. Zag ook een mooie glenlivet 11YO single cask staan (bochel hill, 300 euro
) Nooit gehoord van deze versie. (idem dito voor glenlivet nadurra olorosso cask strength)
off topic: op welke site's zouden deze "speciale" versies worden geintroduceerd?
Edit: Zag dat founders hill al tijdje op internet te koop is. koud nieuws dus.
Heb deze fles voor 34,95 bij de slijter meegenomen. Zag ook een mooie glenlivet 11YO single cask staan (bochel hill, 300 euro
) Nooit gehoord van deze versie. (idem dito voor glenlivet nadurra olorosso cask strength)off topic: op welke site's zouden deze "speciale" versies worden geintroduceerd?
Edit: Zag dat founders hill al tijdje op internet te koop is. koud nieuws dus.
0 x
- Nederland-paraat
- Senior

Ik denk dat de Glenlivet 12 nog wel even blijft, vele anderen grote merken zijn met diverse NAS bottelingen gekomen en laten we eerlijk zijn die zijn er niet allemaal best uit gekomen.
In Nederland verkoopt de 12 best aardig, naar mijn idee kan het vervangen door een duurdere NAS zorgen voor een flinke afname in de verkoop van het gehele assortiment.
Volgens deze blog http://wordsofwhisky.com/answers-regarding-discontinuation-glenlivet-12/ gaat de 12 verdwijnen in ontwikkelde markten.
Nu zijn in Nederland importeurs genoeg die met alle plezier travel retails en gewone bottelingen uit de minder ontwikkelde markten halen, hij zal nog wel rond blijven zwerven.
In Nederland verkoopt de 12 best aardig, naar mijn idee kan het vervangen door een duurdere NAS zorgen voor een flinke afname in de verkoop van het gehele assortiment.
Volgens deze blog http://wordsofwhisky.com/answers-regarding-discontinuation-glenlivet-12/ gaat de 12 verdwijnen in ontwikkelde markten.
Nu zijn in Nederland importeurs genoeg die met alle plezier travel retails en gewone bottelingen uit de minder ontwikkelde markten halen, hij zal nog wel rond blijven zwerven.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nederland-paraat schreef:Ik denk dat de Glenlivet 12 nog wel even blijft, vele anderen grote merken zijn met diverse NAS bottelingen gekomen en laten we eerlijk zijn die zijn er niet allemaal best uit gekomen.
Eeeh, nee, de Glenlivet 12 gaat er sowieso voor UK, D en F uit en wordt door Founders Reserve vervangen. (die dezelfde RRP heeft) Indien je de blog van Thijs goed hebt gelezen is het ook niet iets wat uit de lucht komt dwarrelen, of wat hij zelf heeft verzonnen, maar is dit door de brand ambassasor van Glenlivet bevestigd.
In dit topic proberen we juist geruchten te voorkomen, in plaats van ze te voeden...
The Glenlivet 12 is wereldwijd een van de meest verkochte whisky's, top 5 sowieso en de reden dat ie in genoemde markten verdwijnt is dat ze simpelweg niet genoeg hebben.
Welke grote merken refereer je aan wat betreft slechte NAS?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”