Duvel Distilled whisky, België

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Jan 2011, 14:27

Uit Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?:
ea teasse schreef:
johan brugge schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid. Waar en hoeveel heb je daarvoor betaald?

Ik heb het flesje online gevonden. Heb er 3 gekocht voor 20 euro.

:o Dan heb je volgens mij erge mazzel! Hoop voor je dat ze nog verzegeld zijn en ze niet hervuld zijn met een andere Whisky?! Als ik zo rondspeur op diverse handel sites durven ze er veel voor te vragen :boos

Laat je ons weten wat je ervan vindt?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 12 Jan 2011, 20:12

JayDie schreef:Dan heb je volgens mij erge mazzel!

Dat was ook mijn eerste reactie. Ik dacht dat ik het verkeerd gelezen had.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

ea teasse
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 14 Jul 2011, 22:11

Ik heb de miniaturen van Duvel nog altijd staan. Denk dat ik er maar eens eentje ga opendoen om te proeven.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Aug 2013, 20:44

De extra drukte op dit forum afgelopen maandag 19 augustus blijkt alles te maken te hebben met zoekers naar:

Duvel-whisky, enkel voor 5.000 gelukkigen
Brouwerij Duvel Moortgat heeft voor de tweede keer 'Duvel Distilled' voorgesteld: een gedistilleerde, beperkte variant van haar Duvelbier. De drank, met whiskyachtige allures, heeft zes jaar gerijpt op eikenhouten vaten. Geïnteresseerden moeten zich online registreren om kans te maken op 1 van de 5.000 halveliterflessen.
Sinds 2006 wordt bij de Puurse brouwerij gewerkt aan Duvel Distilled, waarbij nagenoeg alle Duvelingrediënten met uitzondering van hop door Filliers werden gedistilleerd tot een sterke drank van 40 procent. Het resultaat liet men vervolgens zes jaar lang in eikenhouten vaten rijpen.

TEKEN IN OP DE EXCLUSIEVE DUVEL WHISKY VAN 6 JAAR OUD!
Dag na dag wordt in onze brouwerij de allerbeste kwaliteit Duvel gebrouwen. Met vakmanschap en passie. Maar ook met een ongebreidelde creativiteit. Zo hadden onze brouwers al een tijdje het idee om een Duvel volgens de whiskymethode te maken. In 2006 werd het proces voor Duvel Distilled opgestart. En nu is hij er dus: een exclusieve whisky van 6 jaar oud, op basis van Duvel!

VAN GERST TOT DISTILLAAT
De brouwers verhitten en stookten het basisbrouwsel van Duvel tot een sterk alcoholische drank, filterden het distillaat en lieten het rijpen op unieke houten vaten (een combinatie van bourbon- en sherryvaten). Het resultaat is een zuivere, vrij transparante drank met strogele en gouden kleurtoetsen. De gebruikte Duvelmouten zorgen voor de bloemige aroma’s en de rijping op houten vaten voor een subtiele vanilletoets.

Alle flessen zijn genummerd en hebben een expressief design dat nauw aansluit bij het forse karakter van dit Duveldistillaat.
Maar… er zijn slechts 5000 stuks beschikbaar. Jij maakt kans om in oktober zo’n unieke fles te kopen in onze webshop door je op voorhand in te schrijven en een eenvoudige vraag op te lossen. Een fles kost 39 euro, inclusief de levering ervan op het adres van je keuze in België
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 25 Aug 2013, 21:50

Ik spendeer mijn 39€ liever aan een andere whisky. Die vorige editie van het Duvel distillaat was absoluut rotslecht. Ik drink nog liever een glas Old Smuggler. Ik kan me niet uitspreken over deze gehypte 'whisky' maar ik verwacht niet dat dit opeens een hoogvlieger zal zijn. Laat ze bij Duvel maar gewoon heerlijk bier maken. Daar zijn ze tenminste goed in.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 13 Sep 2013, 09:09

Onlangs het distillaat geproefd. Ik vond dat niet slecht, maar om dat te kopen? Dan koop ik liever echte whisky en echt bier.
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 14 Okt 2013, 12:23

Hij is er weer. Meer flessen, maar dit jaar loten en je kunt alleen mee doen met een Belgisch adres. Een collega heeft een poging gewaagd, dus ik ben benieuwd.
0 x

lauwensm
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor lauwensm » 04 Nov 2013, 15:44

Ik heb hem vandaag aangehad en ga hem straks proeven en ik hoop dat ik 40 euro niet aan de hoge kant ga vinden voor een jonge whisky.
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 04 Nov 2013, 20:30

lauwensm schreef:Ik heb hem vandaag aangehad en ga hem straks proeven en ik hoop dat ik 40 euro niet aan de hoge kant ga vinden voor een jonge whisky.

Uiteraard heb je te veel betaald. Voor die 40€ had je beter een Laphroaig Quarter Cask gekocht ;)
0 x
Afbeelding

Afbeelding

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 11 Nov 2013, 09:22

De collega die zich heeft aangemeld voor de loterij, heeft er niks meer van gehoord. Liep jij zomaar een fles tegen het lijf Lauwensm?
0 x

hansp
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor hansp » 01 Sep 2014, 18:20

hallo,

heeft iemand deze toevallig al geproefd ?
ik heb deze met de loterij gewonnen en heb op vele plaatsen gelezen dat hij te scherp is qua smaak en zeer wrang ?
if so zou ik deze bijhouden voor waardeverhoging of zou dit niet het geval zijn bij deze fles ?

Ik ben momenteel aan een fles aberfeldy 18yr bezig en dit is echt mijn smaak :)
( beginnend whiskydrinker )
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 03 Sep 2014, 08:19

hansp schreef:hallo,

heeft iemand deze toevallig al geproefd ?
ik heb deze met de loterij gewonnen en heb op vele plaatsen gelezen dat hij te scherp is qua smaak en zeer wrang ?
if so zou ik deze bijhouden voor waardeverhoging of zou dit niet het geval zijn bij deze fles ?

Ik ben momenteel aan een fles aberfeldy 18yr bezig en dit is echt mijn smaak :)
( beginnend whiskydrinker )

Als je je fles Aberfeldy als referentie neemt dan zal je fleske Duvel flink tegenvallen. Buiten de Aultmore van Daily Dram kan ik weinig whisky's vinden die me op de leeftijd van 6 jaar hebben kunnen bekoren. En die van Duvel zeker niet.
Ik vrees dat hij in waarde ook weinig zal stijgen want er staan van dit matige distillaat toch zo'n 5000 op de schouw. Ik zou de fles gewoon met wat vrienden opentrekken en degusteren als 'educational' whisky. Da's misschien niet slecht voor de ontwikkeling van je smaakprofiel. ;)
0 x
Afbeelding

Afbeelding

hansp
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor hansp » 03 Sep 2014, 13:00

bedankt voor je info !

ik zag er nu staan die toch 150a200 boden voor deze fles dus ik dacht mss deze wegdoen en een 3a4 goede kopen ?
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 03 Sep 2014, 16:47

hansp schreef:bedankt voor je info !

ik zag er nu staan die toch 150a200 boden voor deze fles dus ik dacht mss deze wegdoen en een 3a4 goede kopen ?

Tja, ik kan me niet inbeelden dat iemand 150€ betaalt voor zo'n flesje maar de juiste prijs is wat de gek ervoor betaalt he. Je kan het uiteraard proberen en dan hoop ik dat het je lukt. Voor 150€ heb je wel een paar leuke flesjes. Veel succes :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Afbeelding

nannerom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor nannerom » 08 Mei 2015, 00:57

Mijn pa heeft ook 1 "gewonnen" ( hij heeft de moelijkheid tot kopen gewonnen...) en die staat tussen al de andere flessen ongeopend.
Volgens mij heeft de whisky vooral succes omdat Duvel een heel groot merk is in België.
Mensen willen iets speciaals.. maar persoonlijk vind ik 150euro way over the top.. ookal zullen de personen (toch de meeste) die dit over hebben voor een whisky van Duvel deze waarschijnlijk ook gesloten houden..
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”