Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Clynelish 1997 Signatory, Unchillfiltered, The BeLux Signatory Tour 2015
Ardmore 2000 Asta Morris
Glen Elgin 1990 Signatory, Cask Strength Collection, The BeLux Signatory Tour 2015
BenRiach 1983 Asta Morris
Ardmore 2000 Asta Morris
Glen Elgin 1990 Signatory, Cask Strength Collection, The BeLux Signatory Tour 2015
1 x
nigel_tufnel schreef:Clynelish 1997 Signatory, Unchillfiltered, The BeLux Signatory Tour 2015
Ardmore 2000 Asta Morris
Notes/indrukken van de Ardmore AM? Dat is toch die voor Gaia Flow he?
Edit: en ben eig. ook benieuwd naar de clynelish en Glen elgin! Zijn ze goed?
0 x
Een Littlemill 40.000ste bottle Whiskybase.
0 x
Glenlivet 1997 2013 sv
Longmorn 1996 vw cask 105084
Wow dan is genieten op de zaterdagavond.
Thanks Oogadal.
Longmorn 1996 vw cask 105084
Wow dan is genieten op de zaterdagavond.
Thanks Oogadal.

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

BWhisky schreef:nigel_tufnel schreef:Clynelish 1997 Signatory, Unchillfiltered, The BeLux Signatory Tour 2015
Ardmore 2000 Asta Morris
Notes/indrukken van de Ardmore AM? Dat is toch die voor Gaia Flow he?
Edit: en ben eig. ook benieuwd naar de clynelish en Glen elgin! Zijn ze goed?
Notes ben ik niet zo heel erg goed in
Het is een lekkere Ardmore, maar persoonlijk vind ik Ardmore '92 wel lekkerder.
Volgens mij was het wel niet de botteling voor Gaia Flow maar de nieuwste botteling voor België.
De Glen Elgin was erg lekker en de Clynelish kon ik voor zo'n prijs niet laten liggen!
1 x
Om het af te sluiten nog een lagavulin 12 2011
Wat kan het leven toch mooi zijn
Wat kan het leven toch mooi zijn
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Gisteravond, met dank aan Henri, Ben Nevis 1996-2014 Whisky-Fässle
Mijn eerste Ben Nevis. Geen gemakkelijke whisky, maar mij smaakte ie naar meer.
Mijn eerste Ben Nevis. Geen gemakkelijke whisky, maar mij smaakte ie naar meer.
0 x
- Doppie1977
- Senior

Chieftains Brora 30y
Bruichladdich Bere Barley 2006
Arran 18y
Hunter Laing Sovereign Invergordon 1964 50y
Gordon & MacPhail Strathisla 1955 42y
Kavalan Solist Sherry cask
Glenfiddich 21y Gran Reserva
Inchgower 1990 23y
Cameronbridge 1990 23y
Langatun Old Deer (sherry/chardonnay cask) 40%
Säntis Dreifaltigkeit
Glenlivet Nadurra Oloroso Cask strength
Vanavond pimpel ik nog even verder met een glas Arran 18 en een Langatun Old Bear 40% met een Châteauneuf-du-Pape finish.
Bruichladdich Bere Barley 2006
Arran 18y
Hunter Laing Sovereign Invergordon 1964 50y
Gordon & MacPhail Strathisla 1955 42y
Kavalan Solist Sherry cask
Glenfiddich 21y Gran Reserva
Inchgower 1990 23y
Cameronbridge 1990 23y
Langatun Old Deer (sherry/chardonnay cask) 40%
Säntis Dreifaltigkeit
Glenlivet Nadurra Oloroso Cask strength
Vanavond pimpel ik nog even verder met een glas Arran 18 en een Langatun Old Bear 40% met een Châteauneuf-du-Pape finish.

0 x
Als eerste een Teeling "Jack's Choice". (Vom fass)
Als afsluiter een Gouden Carolus single malt
Als afsluiter een Gouden Carolus single malt

0 x
Ik heb het Woudenberg Whisky Event overleefd en het volgende gedronken:
- Evan Williams Single Barrel 2004. Een heel lekkere bourbon. Vol van smaak.
- Rittenhouse Rye 100 proof. Wat scherper dan bovenstaande en minder vol van smaak. De afdronk is wel langer.
- Balvenie Tun 1401 #5. Verassingssample.
- Jameson Gold Reserve. Romig en zoet.
- Old Pulteney 17y. Eindelijk een keer geproefd. Ik vond hem beter dan verwacht. Beetje maritiem, fruitig en lekker waxy afdronk.
- Teeling Vintage Reserve 21y. Verrassend! Erg fruitig (fruitkauwkom), beetje farmy peat en tabak.
- Strathisla 1955-1997 Gordon & MacPhail. Kostte 25€ voor een dram, maar van geen ene cent spijt! Beetje bittere sherry, veel fruit (bosvruchten), een tikje old bottle effect en heel licht medicinaal. Was maar 40%, maar toch een dijk van een whisky.
- Mortlach Rare Old. Ja die nieuwe 50cl NAS parfumfles. Ik vond hem niet vies, dus dat viel weer mee. Verder geen commentaar.
- Bowmore 1996 Wemyss (Aniseed Pastille). Behoorlijk peaty, zeer zacht en een beetje farmy. Een beetje als de 2001 Bowmores maar dan zachter en met wat meer fruit. Erg smakelijk.
- Elijah Craig 12y. Weer even terug naar de bourbon. Ook dit vind ik een prima bourbon, maar ik vind de Evan Williams net een tikje lekkerder.
- 2 Cognacs toe: Frapin XO en Frapin Cigar Reserve (<- een tijdje gerijpt op nieuw eiken). Een lekkere afsluiter.
- Een of andere Octomore. Die kreeg ik bij het verlaten van de tent nog snel in mijn glas voor onderweg. Ik kon niet precies zien welke, maar de fles was best wel herkenbaar.
Nu even vasten...
- Evan Williams Single Barrel 2004. Een heel lekkere bourbon. Vol van smaak.
- Rittenhouse Rye 100 proof. Wat scherper dan bovenstaande en minder vol van smaak. De afdronk is wel langer.
- Balvenie Tun 1401 #5. Verassingssample.
- Jameson Gold Reserve. Romig en zoet.
- Old Pulteney 17y. Eindelijk een keer geproefd. Ik vond hem beter dan verwacht. Beetje maritiem, fruitig en lekker waxy afdronk.
- Teeling Vintage Reserve 21y. Verrassend! Erg fruitig (fruitkauwkom), beetje farmy peat en tabak.
- Strathisla 1955-1997 Gordon & MacPhail. Kostte 25€ voor een dram, maar van geen ene cent spijt! Beetje bittere sherry, veel fruit (bosvruchten), een tikje old bottle effect en heel licht medicinaal. Was maar 40%, maar toch een dijk van een whisky.
- Mortlach Rare Old. Ja die nieuwe 50cl NAS parfumfles. Ik vond hem niet vies, dus dat viel weer mee. Verder geen commentaar.
- Bowmore 1996 Wemyss (Aniseed Pastille). Behoorlijk peaty, zeer zacht en een beetje farmy. Een beetje als de 2001 Bowmores maar dan zachter en met wat meer fruit. Erg smakelijk.
- Elijah Craig 12y. Weer even terug naar de bourbon. Ook dit vind ik een prima bourbon, maar ik vind de Evan Williams net een tikje lekkerder.
- 2 Cognacs toe: Frapin XO en Frapin Cigar Reserve (<- een tijdje gerijpt op nieuw eiken). Een lekkere afsluiter.
- Een of andere Octomore. Die kreeg ik bij het verlaten van de tent nog snel in mijn glas voor onderweg. Ik kon niet precies zien welke, maar de fles was best wel herkenbaar.
Nu even vasten...

0 x
We zetten de avond in met een Aberlour 10yo
0 x
- defeatless
- Moderator

Gisteren bij het Woudenberg event:
- Gestart met een allemansvriendje. Strathisla 12. Nog nooit op, maar inderdaad een allemansvriend. Verwacht niks bijzonders maar ook niks smerigs.
- Er stond een stand met Franse whisky. Niet te zuipen. heb het weggegooid. Was een blend op limousine hout. Echt ronduit vies.
- De nieuwe Thamdhu 2006 cask strength van Van Wees. Absoluut een topper!
- Glenlivet 1998 van Van Wees. Super whisky, totaal geen Glenlivet, enorm kruidig (koriander, five spices, nootmuskaat e.d.). Ook een aanrader!
- Balblair 1999 en 1990. Allebij fantastische whisky's. Zelf vond ik de 1999 heel er goed, na afloop een fles aangeschaft.
- De jenevers van Woudenberg geproeft. Grappig hoe groot het verschil kan worden tussen twee, op het oog, identieke vaten. Vat 99 heeft mijn voorkeur.
- Even bijtrekken met een Gold label. Laf spul om kort te gaan.
- Teeling single grain, is inderdaad anders. Vloeibaar lijm is de kortste en beste omschrijving. Heb diverse Teelings geprobeerd, maar ik vind er nog geen goede tussen zitten.
- The Balvenie 15 yo cask strength sherry 'barrel'. Beetje gek een sherry barrel, maar een prima whisky.
- Glendronach Parliament: ook een topper, maar kon ondertussen niet alles meer heel erg objectief beoordelen
- Afgesloten met een klapper De solist. Krijg toch elke keer weer kippenvel van die whisky. Fantastisch spul is het toch ook!
Al met al een geslaagde en gezellige avond! Hoewel druk, erg gezellig!
- Gestart met een allemansvriendje. Strathisla 12. Nog nooit op, maar inderdaad een allemansvriend. Verwacht niks bijzonders maar ook niks smerigs.
- Er stond een stand met Franse whisky. Niet te zuipen. heb het weggegooid. Was een blend op limousine hout. Echt ronduit vies.
- De nieuwe Thamdhu 2006 cask strength van Van Wees. Absoluut een topper!
- Glenlivet 1998 van Van Wees. Super whisky, totaal geen Glenlivet, enorm kruidig (koriander, five spices, nootmuskaat e.d.). Ook een aanrader!
- Balblair 1999 en 1990. Allebij fantastische whisky's. Zelf vond ik de 1999 heel er goed, na afloop een fles aangeschaft.
- De jenevers van Woudenberg geproeft. Grappig hoe groot het verschil kan worden tussen twee, op het oog, identieke vaten. Vat 99 heeft mijn voorkeur.
- Even bijtrekken met een Gold label. Laf spul om kort te gaan.
- Teeling single grain, is inderdaad anders. Vloeibaar lijm is de kortste en beste omschrijving. Heb diverse Teelings geprobeerd, maar ik vind er nog geen goede tussen zitten.
- The Balvenie 15 yo cask strength sherry 'barrel'. Beetje gek een sherry barrel, maar een prima whisky.
- Glendronach Parliament: ook een topper, maar kon ondertussen niet alles meer heel erg objectief beoordelen
- Afgesloten met een klapper De solist. Krijg toch elke keer weer kippenvel van die whisky. Fantastisch spul is het toch ook!
Al met al een geslaagde en gezellige avond! Hoewel druk, erg gezellig!
1 x
Mini tasting thuis:
Aberfeldy 21yo (VBT4#2)
Millstone 12yo Sherry Cask (VBT4#5)
Glen Garioch 1995 (VBT5#2)
Aberfeldy 21yo (VBT4#2)
Millstone 12yo Sherry Cask (VBT4#5)
Glen Garioch 1995 (VBT5#2)
1 x
Springbank 18yo WhB.... mooie sherry Springbank....
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”