Glendronach 21 parliament

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wildewillem
Actief lid
Actief lid

Glendronach 21 parliament

Ongelezen berichtdoor Wildewillem » 18 Feb 2015, 18:50

Iemand enig of de glendronach 21 parliament uit het assortiment gaat. Kom op steeds meer plekken tegen dat hij niet beschikbaar is!
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glendronach 21 parliament

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Feb 2015, 18:55

Geen idee van. Ik heb er toevallig vanmiddag nog voorgestaan en getwijfeld om hem te kopen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 18 Feb 2015, 19:19

Ben ik ook benieuwd naar vind het namelijk een erg goede whisky.
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 24 Apr 2015, 14:55

Zou jammer zijn als deze botteling verdwijnt, goede whisky, kwaliteit en prijsverhouding, hoop dat het toeval is dat je er (tijdelijk) moeilijk aan kan geraken.
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Apr 2015, 15:12

Ik heb er gelukkig nog eentje staan.
Ik zou het ook niet zo'n ramp vinden als hij verdwijnt.
Prijs/kwaliteit gewijs vind ik de 15 revival misschien wel beter en minimaal net zo goed.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Jean
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jean » 24 Apr 2015, 16:30

Aangezien de prijs van de 21-jarige Parliamant de laatste maanden aardig omhoog is gegaan (onder de 90€ vind je hem haast niet meer, daar waar je goed 1 jaar geleden hem nog voor 60-65€ kon kopen), heb ik deze week nog snel een fles gekocht aan de "schappelijke" prijs van 85€.
Misschien overkill, aangezien ik nog een half-volle (of half-leeg, t'is maar hoe je het ziet :D ) fles heb staan, maar aangezien ik hem heel lekker vind, koop ik nu liever nog een fles extra dan mij misschien binnen een jaar beklagen dat ik hem toen niet aan een redelijke prijs heb gekocht.

Maar ik geef Peter87 ook gelijk : de 15yo Revival is prijs/kwaliteit gezien een uitstekende whisky die iedereen in zijn collectie zou moeten hebben.
0 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 24 Apr 2015, 16:37

De 21yo parliament was mijn eerste stap in de single malt wereld ik vond hem echt lekker (ook toen ik al wat meer verschillende whisky had leren kennen). En toevallig komt morgen de 15yo revival binnen dus ik ben erg benieuwd.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Apr 2015, 19:08

Ik zal 'm niet missen; er zijn namelijk meer dan voldoende single cask Glendronach bottelingen rond hetzelfde geld te koop met meer punch (ABV 50- 60%) die nog een klap beter zijn.
Bijvoorbeeld 1996 17 yo cask 1472 of 1995 19 yo cask 4400. Of de bottelingen van The Old Pipe van rond de 7 tientjes.
Voordeel; ze hebben bij Glendronach nog zat liggen wat top spul is!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 24 Apr 2015, 20:12

Oogadal schreef:Ik zal 'm niet missen; er zijn namelijk meer dan voldoende single cask Glendronach bottelingen rond hetzelfde geld te koop met meer punch (ABV 50- 60%) die nog een klap beter zijn.
Bijvoorbeeld 1996 17 yo cask 1472 of 1995 19 yo cask 4400. Of de bottelingen van The Old Pipe van rond de 7 tientjes.

Daar is hij weer met zijn 1996, heb jij aandelen ? :P
0 x
Afbeelding

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 24 Apr 2015, 20:14

Peter87 schreef:Prijs/kwaliteit gewijs vind ik de 15 revival misschien wel beter en minimaal net zo goed.

Ik dacht precies hetzelfde. Totdat ik de Octarine, Revival en de Parliament naast elkaar had gezet. En dan zeker de Parliament met een druppeltje water een half uur laten staan. Naast elkaar, proef je pas echt goed dat de Parliament gelaagder, complexer en beter in balans is. Proef je ze op aparte avonden, dan kun je inderdaad denken.....waarin zit nu precies het verschil?

Ik vind deze whisky, zeker toen hij nog 60-65 euro was, een absolute topper met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Zeer jammer dat deze eruit gaat.
2 x
Afbeelding

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 24 Apr 2015, 20:20

Tom2 schreef:
Oogadal schreef:Ik zal 'm niet missen; er zijn namelijk meer dan voldoende single cask Glendronach bottelingen rond hetzelfde geld te koop met meer punch (ABV 50- 60%) die nog een klap beter zijn.

Daar is hij weer met zijn 1996, heb jij aandelen ? :P

Samen met de Ardbeg Uigeadail, die zie ik ook steeds voorbij komen bij zn aanbevelingen..... :D

En over die extra punch van 50-60%, dat is natuurlijk een kwestie van smaak en niet een kwaliteitskenmerk dat een whisky automatisch beter maakt....
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Apr 2015, 20:44

Ik heb begrepen dat de huidige batch GD21 bijna op is en dat slijters er nu lastig aan kunnen komen. De prijs is al iets de lucht in gegaan.

Eind dit jaar komt de nieuwe batch, tegen een hogere prijs. Ik verwacht zelf dat ie de HP18 achterna gaat qua prijsstelling, maar dat is puur speculeren en niet gebaseerd op enig feit.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Apr 2015, 20:48

Mel schreef:
Peter87 schreef:Prijs/kwaliteit gewijs vind ik de 15 revival misschien wel beter en minimaal net zo goed.

Ik dacht precies hetzelfde. Totdat ik de Octarine, Revival en de Parliament naast elkaar had gezet. En dan zeker de Parliament met een druppeltje water een half uur laten staan. Naast elkaar, proef je pas echt goed dat de Parliament gelaagder, complexer en beter in balans is. Proef je ze op aparte avonden, dan kun je inderdaad denken.....waarin zit nu precies het verschil?

Ik vind deze whisky, zeker toen hij nog 60-65 euro was, een absolute topper met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Zeer jammer dat deze eruit gaat.

Dat zal ik dan een keertje moeten testen. Bedankt.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Apr 2015, 21:29

thijs100 schreef:Ik heb begrepen dat de huidige batch GD21 bijna op is en dat slijters er nu lastig aan kunnen komen. De prijs is al iets de lucht in gegaan.

Eind dit jaar komt de nieuwe batch, tegen een hogere prijs. Ik verwacht zelf dat ie de HP18 achterna gaat qua prijsstelling, maar dat is puur speculeren en niet gebaseerd op enig feit.

Dus nog even voor de duidelijkheid: de Glendronach 21 verdwijnt niet. Ik zie dat het in dit topic heel snel is gegaan van 'hij is slecht te krijgen naar 'de GD21 verdwijnt!'. En dat is precies hoe je geruchten de wereld in slingert. Niet doen dus :domdom
1 x
Afbeelding | Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 24 Apr 2015, 21:33

Zullen we meer gaan zien door de beperktere beschikbaarheid en dus hogere prijs van HP 18yo en Glenlivet 12 yo; je krijgt een verschuiving naar andere merken en ook daar gaan prijzen omhoog....
Als ie beter is als de huidige batch (die beslist niet verkeerd is) heb ik niet veel moeite met een hogere prijs trouwens.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”