Spijt van niet of juist wel aanschaffen van 'n whisky?
Re: Spijt van niet of juist wel aanschaffen van 'n whisky?
Kon vorig jaar een Karuizawa vintage 1970 kopen, voor ongeveer 600,00 euro. Kwam net iets te kort op mijn budget, dus heb hem maar even laten staan. De haren uit mij hoofd!!
0 x
Spijt van de meeste aanschaffen heb ik niet, enkele daargelaten oa Glenmorangie qr, Tullibardine 10 jr, glenfarclass 10 jr, allemaal te "saai" in profiel...jammer dat ik niet "meer" heb gekocht zij oa. Clynelish only dist., brora voor een nette prijs(voor de hype), Lagavulin de van paar jaar terug en lagavulin only dist en ardberg feis ile van paar jaar geleden en de bowmore laimrig 15 jr...tja, ze zijn bijna allemaal op...dus weer een reden te meer om eens naar islay af te reizen met een (nog) groter budget..
0 x
Na een paar Macallan (10, 15) samples te hebben geproefd van Oogadal, die prima smaakten, een Macallan Select Oak aangeschaft. Gewoon als leuke 'doordeweekse dram'. Nou, ik heb nog nooit zulke eenvoudige, smaakloze een naar mijn mening met sherry vermongen whisky geproefd. De Lasanta van Glenmorangie viel mij al tegen, maar deze bewijst mij eens te meer dat ik geen NAS meer koop. Gelukkig kan dit spul nog over de houtblokjes van de BBQ mieteren of om af te blussen, maar zonde zonde zonde...
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Veel mensen zullen me voor gek verklaren maar ik heb een aantal maanden geleden een macallan 10 sherrywood gekocht ik vond hem echt zwaar tegenvallen ik was gewoon blij dat ie leeg was. Dat was m'n grootste tegenvaller.
0 x
De Lasanta van Glenmorangie viel mij al tegen, maar deze bewijst mij eens te meer dat ik geen NAS meer koop
Die is gewoon 12 jaar oud, een Glenmorangie 10 yo original met een rijping op een exotisch daarna. Niks NAS.
0 x
Mvamelsfort schreef:Veel mensen zullen me voor gek verklaren maar ik heb een aantal maanden geleden een macallan 10 sherrywood gekocht ik vond hem echt zwaar tegenvallen ik was gewoon blij dat ie leeg was. Dat was m'n grootste tegenvaller.
De 12 is dan ook stukken beter
Lees de revieuw van Kay daar maar eens over op whiskybase.
1 x
GlenDronach 1993 for Abbey Whisky
Toen ik die voor het eerst voorbij zag komen, lag de prijs nog onder de 100 Euro. Ik heb toen erg getwijfeld of ik 'm zou aanschaffen, maar vond op dat moment dat ik het niet kon verantwoorden om zo'n bedrag aan een fles whisky uit te geven. Daar heb ik nu nog spijt van.
Toen ik die voor het eerst voorbij zag komen, lag de prijs nog onder de 100 Euro. Ik heb toen erg getwijfeld of ik 'm zou aanschaffen, maar vond op dat moment dat ik het niet kon verantwoorden om zo'n bedrag aan een fles whisky uit te geven. Daar heb ik nu nog spijt van.
0 x
Mermur schreef:GlenDronach 1993 for Abbey Whisky
Daar geef ik je gelijk in. Heb hem zelf geproefd en was heel lekker. Heb er zelf ook geen fles van.
0 x
MC A schreef:Mermur schreef:GlenDronach 1993 for Abbey Whisky
Daar geef ik je gelijk in. Heb hem zelf geproefd en was heel lekker. Heb er zelf ook geen fles van.
http://www.whiskybase.com/whisky/61659/glendronach-1994
Dit is misschien een alternatief.

0 x
Dat is inderdaad misschien een waardige vervanger. 

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Glendronach heeft in deze prijsklasse verschrikkelijk mooi spul. Ook een bizar goede is de 1994 PX 19 yo vat 4400.
http://www.whiskybase.com/whisky/62916/glendronach-1995
Dit is een gedeeld vat met de Japanse goed vaten kapers van 3Rivers.
Of mijn persoonlijke favoriet; de 1996 PX 17 yo vat 1472. (jawel, daar is ie weer
) Heb je alleen niks aan, is ook niet meer te krijgen. De laatste die ik verkocht heb staat bij Mermur thuis!
http://www.whiskybase.com/whisky/62916/glendronach-1995
Dit is een gedeeld vat met de Japanse goed vaten kapers van 3Rivers.
Of mijn persoonlijke favoriet; de 1996 PX 17 yo vat 1472. (jawel, daar is ie weer
) Heb je alleen niks aan, is ook niet meer te krijgen. De laatste die ik verkocht heb staat bij Mermur thuis!
2 x
Hartelijk dank voor de suggesties.
Maar, zoals Oogadal terecht aangeeft, heb ik al een mooie GlenDronach Single Cask uit de midden jaren '90 op de plank staan. Er is - zowel letterlijk als financieel - pas weer ruimte voor een nieuwe als mijn Parliament leeg is.
Maar, zoals Oogadal terecht aangeeft, heb ik al een mooie GlenDronach Single Cask uit de midden jaren '90 op de plank staan. Er is - zowel letterlijk als financieel - pas weer ruimte voor een nieuwe als mijn Parliament leeg is.
0 x
Met de ervaringen die ik tot nu heb gehad komt er geen big peat 2015...met het geld wat ik voor de 2014 heb betaald zou ik nu 2 andere hebben gekocht! Maar ja al doende leert men.
Het is wel een leuke whisky om even iemand te laten schrikken die er niet bekend mee is.

Het is wel een leuke whisky om even iemand te laten schrikken die er niet bekend mee is.

0 x
Glenfiddich 14yo rich oak.. Ik wil graag een spaarpot maken van de koker maar krijg die vervloekte fles nie binnen..
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Bij Whiskysite hadden ze tegen de kerst de HP 18 voor 60 euro en de Benriach 17yr Solstice voor 50. Ik ben toen voor de Abunadh gegaan die achteraf nog lang voor die prijs te krijgen was/is. Nu had ik toch was de Solstice genomen, of toch de HP... Sjah, toen moest ik ook al kiezen... Niet mijn sterkste kant, helaas laat het budget het niet toe maar gewoon alles te kopen, of misschien maar goed ook... 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”