Welke vijf whiskies heb je, bijna altijd, in huis?
Re: Welke vijf whiskies heb je, bijna altijd, in huis?
Ik heb zelf steeds iets anders in huis. Misschien verandert mijn smaak teveel...
Frank
Frank
0 x
In ieder geval een Laphroaig, een goede blend Great King Street, BNJ of Monkey Shoulder, een 10-12 jarige Speysider of Highlander, een Campbeltown waarschijnlijk Springbank en een Island, Talisker of Arran. Zoiets...
0 x
Altijd een Ierse, vindt mijn vrouw lekker 
Een goede blend, in dit geval Monkey shoulder.
Altijd een Island, een Cambeltown en een Highland
En ook altijd een straight bourbon.
Kom ik op 6
Een goede blend, in dit geval Monkey shoulder.
Altijd een Island, een Cambeltown en een Highland
En ook altijd een straight bourbon.
Kom ik op 6

0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Ik heb een aantal favorieten van de whisky die ik tot nu toe heb gehad, maar ik weet niet of ik al een must top 5 kan samenstellen.
Iig. Laphroaig QC, een Aberlour en een Glenlivet
edit: Laphroaig QS aangepast naar QC
Iig. Laphroaig QC, een Aberlour en een Glenlivet
edit: Laphroaig QS aangepast naar QC
Laatst gewijzigd door MichelC op 18 Feb 2013, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
MichelC schreef:
Iig. Laphroaig QS, een Aberlour en een Glenlivet
Bedoel je niet Laphroaig QC? Of CS?
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

Nee dat is een nieuwe Laphroaig
....typfoutje...moet zijn QC (komt omdat ik iets te vaak CS voorbij heb zien komen) sry 
....typfoutje...moet zijn QC (komt omdat ik iets te vaak CS voorbij heb zien komen) sry
0 x
-
DanteRotterdam
- Actief lid

Laphroaig 10y
Jameson
Taketsuru 12y
Ultimate Imperial 1995
Ballentine's 17y
En als ik ergens weet Big Peat kan vinden dan mag die er ook tussen!
Jameson
Taketsuru 12y
Ultimate Imperial 1995
Ballentine's 17y
En als ik ergens weet Big Peat kan vinden dan mag die er ook tussen!

0 x
Ik heb er geen vijf, maar voorlopig denk ik niet dat ik de Caol Ila snel uit 't assortiment zou gooien.
0 x
Laat ik het zo uitleggen: ik was het beu dat de whisk(e)y in huis steeds op geraakte en dan zonder zat en dus aangewezen was op iets anders. Dat is ook niet slecht natuurlijk, maar sinds een tijdje vul ik mijn voorraad op regelmatige tijdstippen aan. Momenteel heb ik in huis:
Ballantine's (mja, niet mijn favoriet, maar een gegeven paard kijk je niet in de bek, nietwaar...)
Singleton of Dufftown 12yo
Jim Beam white label
Jim Beam Choice
Jim Beam Black Label 6yo
Jim Beam Devil's Cut
Jim Beam Rye
Buffalo Trace (Bourbon, 40)
Mijn flessen Glenfiddich 12 en Four Roses Bourbon zijn een tiental dagen geleden leeg geraakt...
En eigenlijk vind ik dat ik nu genoeg in huis heb om een tijdje toe te komen. Hoewel ik de Balblair 2002, nog een paar Bourbons en Rye's op mijn verlanglijstje staan heb, ben ik momenteel wel verzadigd. Bovendien moet ik thuis ook de kerk nog een beetje in het midden houden met een kast vol cocktailmateriaal, een welgevuld wijnkeldertje en het bier dat er staat... 't kan niet allemaal alcohol zijn.
Ballantine's (mja, niet mijn favoriet, maar een gegeven paard kijk je niet in de bek, nietwaar...)
Singleton of Dufftown 12yo
Jim Beam white label
Jim Beam Choice
Jim Beam Black Label 6yo
Jim Beam Devil's Cut
Jim Beam Rye
Buffalo Trace (Bourbon, 40)
Mijn flessen Glenfiddich 12 en Four Roses Bourbon zijn een tiental dagen geleden leeg geraakt...
En eigenlijk vind ik dat ik nu genoeg in huis heb om een tijdje toe te komen. Hoewel ik de Balblair 2002, nog een paar Bourbons en Rye's op mijn verlanglijstje staan heb, ben ik momenteel wel verzadigd. Bovendien moet ik thuis ook de kerk nog een beetje in het midden houden met een kast vol cocktailmateriaal, een welgevuld wijnkeldertje en het bier dat er staat... 't kan niet allemaal alcohol zijn.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Ik had normaal gesproken altijd wel een Blackbush in huis, maar de laatste tijd rouleert het allemaal vrij vlot (mede door visite hoor!). Voor mij geldt nu eigenlijk niet zozeer een bepaald aantal vaste whiskies, maar ik zorg er wel voor dat ik altijd minimaal 1 Ier heb, 1 sherrybom, 1 turfbom, iets afwijkends en een willekeurige goedkope dram. Dan weet ik zeker dat ik altijd iets voor handen heb waar ik op dat moment trek in heb en ook altijd genoeg variatie mocht er ineens een nieuweling langskomen die nieuwsgierig is en die ik misschien het e.e.a. bij kan brengen. Dit zijn dus dingen naast alle overige flessen die ik heb die al dan niet in één van de bovenstaande categoriën vallen. Betekent daarnaast dus ook dat als mijn laatste Ier op is, dat mijn eerstvolgende aankoop in principe dan een nieuwe whiskey is.
0 x
Altijd leuk een oud topic nog eens bovenaan het lijstje te brengen.
Ik denk dat ik nu ga vloeken in de kerk, maar de enige whisky die ik sinds jaar en dag altijd in huis heb is Chivas Regal 12.
Ik denk dat ik nu ga vloeken in de kerk, maar de enige whisky die ik sinds jaar en dag altijd in huis heb is Chivas Regal 12.
Laatst gewijzigd door Tom2 op 20 Apr 2015, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Mijn lijstje 'altijd' in huis:
Longmorn 16y
Highland Park (12 en18)
Talisker (12 en 18)
Laphroaig Cast strength
en een Springbank, eerst 21y maar nu slecht betaalbaar
(hoewel recent nog wel aangeschaft)
nu de 18y
Longmorn 16y
Highland Park (12 en18)
Talisker (12 en 18)
Laphroaig Cast strength