Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Viel me wel op dat de flessen na de aankondiging van het stoppen van bottelen niet meer verkrijgbaar waren. En nu voor 40 euro meer te koop zijn (=66% toename!)
0 x
Een zeer leuk rijtje:
- Glenlivet 1997 SV 15YO
- Longmorn 1996 vW 59%
- Laphroaig 18YO
Thx Oogadal
- Glenlivet 1997 SV 15YO
- Longmorn 1996 vW 59%
- Laphroaig 18YO
Thx Oogadal

1 x
Genieten van een lekkere BenRiach Albariza
0 x
Gisteravond lekker subtiel bezig geweest: Hakushu Distiller's Reserve
Geen smaakbom maar fijne, subtiele vanilletonen gecombineerd met een minerale frisheid.
Geen smaakbom maar fijne, subtiele vanilletonen gecombineerd met een minerale frisheid.
1 x
Gisteren:
BNJ
Adelphi Blend
Ledaig 2005 C&S
BNJ
Adelphi Blend
Ledaig 2005 C&S
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Mel schreef:Gisteravond lekker subtiel bezig geweest: Hakushu Distiller's Reserve
Hij staat bij mij klaar om open te gaan als mijn verkoudheid helemaal over is, ik ben erg benieuwd!
0 x
avdboom schreef:Mel schreef:Gisteravond lekker subtiel bezig geweest: Hakushu Distiller's Reserve
Hij staat bij mij klaar om open te gaan als mijn verkoudheid helemaal over is, ik ben erg benieuwd!
Het is mn eerste Japanse whisky. Als ik ergens een leuke aanbieding zie, wil ik er zeker nog een toevoegen. Bevalt me prima. Enjoy! Benieuwd wat je ervan vind.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Tomh schreef:Viel me wel op dat de flessen na de aankondiging van het stoppen van bottelen niet meer verkrijgbaar waren. En nu voor 40 euro meer te koop zijn (=66% toename!)
Klopt, beetje jammer. Maar ik zie in mijn business hetzelfde; alle online aanbieders kijken naar elkaar wat betreft prijzen en er zijn er zelfs die software hebben die 24/7 alles scant van de concurrentie qua prijzen. Gaat er iemand omlaag dan zij ook, gaat er iemand omhoog idem. Gelukkig zit ik aan de groothandels kant..
Marges zijn dun voor de retailer, zal met whisky niet veel anders zijn. De groten moeten het hebben van veel kennis, goede info en voldoende liquide middelen om op het juiste moment het goede product te kopen tegen de juiste prijs. Dan kun je wat verdienen. En dat is precies wat je nu met de Laphroaig 18 yo ziet gebeuren.... Dat compenseert weer voor de wekelijkse donderdag, vrijdag en weekend aanbiedingen
0 x
Een impromptu blend van 50% Ardbeg 22yo WhB en 50% Westport (Glenmorangie) 15yo WhB. Uiterst smakelijk!
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Met mijn neus in de studieboeken en een glas Bunnahabhain XII om het studieleed te verzachten. 

0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
Smooth Ambler Old Scout 7yo Rye batch 26. Fijn spul.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Samen met een maat een kleine Glenlivet tasting gehouden;
12YO
16YO Nadurra Batch 0814D
18YO
En toen we toch lekker op dreef waren een kleine Glenfarclas 105 om het af te leren
12YO
16YO Nadurra Batch 0814D
18YO
En toen we toch lekker op dreef waren een kleine Glenfarclas 105 om het af te leren

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Yapi sample night
Clynelish 1995 WF, prima start van welke avond dan ook
Port Ellen 1982, cask 2558, tsja..., wat een fantastische Islay! Dit is nog uit de tijd dat commercie een vlaggetje op je auto was met het WK. Zit voor mij aardig op de smaak van echte jaren 70 Ardbeg's, zonder de een boven de ander te zetten.
Mooi spul, liever dit voor ook nog een zeer sympathieke prijs dan een middelmatige fles van 40 euro.
Clynelish 1995 WF, prima start van welke avond dan ook
Port Ellen 1982, cask 2558, tsja..., wat een fantastische Islay! Dit is nog uit de tijd dat commercie een vlaggetje op je auto was met het WK. Zit voor mij aardig op de smaak van echte jaren 70 Ardbeg's, zonder de een boven de ander te zetten.
Mooi spul, liever dit voor ook nog een zeer sympathieke prijs dan een middelmatige fles van 40 euro.
0 x
Overdag lekker een biertje in de tuin en in de avond:
-Black Bottle (oude label)
-Lagavulin 16
-Clynelish SV 95 (sherry) (sample van Henri)
De Clynelish vond ik echt heel erg lekker! De sherry was heel subtiel en perfect in balans.
-Black Bottle (oude label)
-Lagavulin 16
-Clynelish SV 95 (sherry) (sample van Henri)
De Clynelish vond ik echt heel erg lekker! De sherry was heel subtiel en perfect in balans.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”