Vervolg na de Double Black
Re: Vervolg na de Double Black
Ik mis de Benromach 10 in het rijtje, vind ik een echte aanrader.
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

whiksy schreef:Het is duidelijk dat je niet van finlagan houdt. Ik geef ts alleen een indicatie welke whisky's in zijn smaak zouden kunnen vallen, hoe lager op de lijst, hoe rokeriger (ongeveer). Persoonlijk vind ik finlagan erg veel op lagavulin lijken, dus inderdaad, wat mij betreft ook onder aan de lijst ergens. Heb je toch je zin.
Dan heb je heel andere Finlagan in je glas gehad als de pesticiden smaak die ik aan mr Finnie over heb gehouden. Lagavulin is imho toch echt van een andere planeet...
Als je wat meer turf en rook wilt zou ik een Ardbeg 10 en/of een Laphroaig QC nemen. Prima spul en is niet gelijk een rib uit je lijf. De Finlagan CS heb ik hier liggen (open), voor de verzendkosten mag je 'm hebben
Het moge duidelijk zijn dat ie nog bijna vol zit....
0 x
mardo schreef:Ik mis de Benromach 10 in het rijtje, vind ik een echte aanrader.
Yep, net als Springbank. Goed, het lijstje met de andere suggesties uit het topic erbij, ongeveer van licht tot zwaar rokerig:
- De gewone JW Black
- Sheep Dip
- Highland Park 12yo
- Benromach 10yo
- Springbank 10yo
- Ardmore Traditional Cask
- Longrow Peated
- Talisker 10yo
- Caol Ila 12yo
- Six Isles
- Ledaig 10yo
- Ardbeg 10yo
- Laphroaig 10yo
- Kilchoman Machir Bay
- Islay Mist
- Finlagan Old Reserve
- Lagavulin 16yo
..
..
..
..
- Finlagan CS [Pesticiden-versie-goedkoop-te-verkrijgen-in-Emmen]
En nogmaals: probeer vooral zelf uit met samples, kleine flesjes, proeverijen en festivals. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, en je smaak verandert ook in de loop van je whiskycariere. Voor je het weet zit je met een bijna volle fles goedkope bocht die niemand wil overnemen.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

whiksy schreef:mardo schreef:Ik mis de Benromach 10 in het rijtje, vind ik een echte aanrader.
Yep, net als Springbank. Goed, het lijstje met de andere suggesties uit het topic erbij, ongeveer van licht tot zwaar rokerig:
- De gewone JW Black
- Sheep Dip
- Highland Park 12yo
- Benromach 10yo
- Springbank 10yo
- Longrow Peated
- Talisker 10yo
- Caol Ila 12yo
- Six Isles
- Ledaig 10yo
- Ardbeg 10yo
- Laphroaig 10yo
- Kilchoman Machir Bay
- Islay Mist
- Finlagan Old Reserve
- Lagavulin 16yo
..
..
..
..
En nogmaals: probeer vooral zelf uit met samples, kleine flesjes, proeverijen en festivals. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, en je smaak verandert ook in de loop van je whiskycariere. Voor je het weet zit je met een bijna volle fles goedkope bocht die niemand wil overnemen.
Klopt, Finlaggan CS dus
Zelfs voor de verzendkosten is ie nog te duur kennelijk...

0 x
Oogadal schreef:whiksy schreef:mardo schreef:Ik mis de Benromach 10 in het rijtje, vind ik een echte aanrader.
- De gewone JW Black
- Sheep Dip
- Highland Park 12yo
- Benromach 10yo
- Springbank 10yo
- Longrow Peated
- Talisker 10yo
- Caol Ila 12yo
- Six Isles
- Ledaig 10yo
- Ardbeg 10yo
- Laphroaig 10yo
- Kilchoman Machir Bay
- Islay Mist
- Finlagan Old Reserve
- Lagavulin 16yo
..
..
..
..
Klopt, Finlaggan CS dus![]()
Heb je hem nog??
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nino schreef:Yep, net als Springbank. Goed, het lijstje met de andere suggesties uit het topic erbij, ongeveer van licht tot zwaar rokerig:
- De gewone JW Black
- Sheep Dip
- Highland Park 12yo
- Benromach 10yo
- Springbank 10yo
- Longrow Peated
- Talisker 10yo
- Caol Ila 12yo
- Six Isles
- Ledaig 10yo
- Ardbeg 10yo
- Laphroaig 10yo
- Kilchoman Machir Bay
- Islay Mist
- Finlagan Old Reserve
- Lagavulin 16yo
..
..
..
..
Klopt, Finlaggan CS dus
[/quote]Heb je hem nog??
Yep. Snel zijn, volgende week ga ik testen of de pesticiden ook goed zijn tegen onkruid

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Dematten schreef:En is het onkruid al weg?
Nee, heb een aantal aangebroken flessen verkocht, waaronder deze tobber.....Toch maar echte Round Up gebruikt. Zelfs voor de verzendkosten was ie voor de liefhebber van pesticiden nog te duur kennelijk
Als ik aan Fin denk lopen de rillingen me weer over de rug. Wat een bocht.
0 x
Sjoerdos schreef:Nielsvanp schreef:Sjoerdos schreef:Ik vind juist het rokerige tintje bij de JW DB erg lekker, mag van mij nog wel meer in de whisky voorkomen!
Alle hierboven genoemde whisky's, ook de finlaggan, hebben dat rokerige tintje. En zoals je hierboven ook ziet betekent dat niet automatisch dat je ze lekker vindt. Ze sluiten nu goed aan bij het door jou aangegeven "smaakprofiel".
Begrijpelijk dat smaken verschillen, ik kan in ieder geval de komende tijd vooruit met deze lijst van whisky's. Goed om te zien dat de community je graag helpt ^^ Meer suggesties zijn altijd welkom.
En vaar niet te veel op de mening van individuen maar probeer het gewoon zelf uit.
Jim Murray waardeerde de finnlagan cask strength gewoon met 94 puntjes, dus smaken verschillen inderdaad.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

David B schreef:Sjoerdos schreef:Nielsvanp schreef:
Alle hierboven genoemde whisky's, ook de finlaggan, hebben dat rokerige tintje. En zoals je hierboven ook ziet betekent dat niet automatisch dat je ze lekker vindt. Ze sluiten nu goed aan bij het door jou aangegeven "smaakprofiel".
Begrijpelijk dat smaken verschillen, ik kan in ieder geval de komende tijd vooruit met deze lijst van whisky's. Goed om te zien dat de community je graag helpt ^^ Meer suggesties zijn altijd welkom.
En vaar niet te veel op de mening van individuen maar probeer het gewoon zelf uit.
Jim Murray waardeerde de finnlagan cask strength gewoon met 94 puntjes, dus smaken verschillen inderdaad.
Ik denk dat Jim rijkelijk is beloond voor die 94 punten... Of er is een tikfout gemaakt en het zijn er 9,4

0 x
Ik dacht al, een opmerking over Finlaggan, waar blijft de reactie van Oogadal?
Maar inderdaad, de mening van een "expert" moet je alsnog met een korreltje zout nemen. Hoewel ik zelf toch graag naar de filmpjes van Ralfy kijk..
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nielsvanp schreef:Ik dacht al, een opmerking over Finlaggan, waar blijft de reactie van Oogadal?Maar inderdaad, de mening van een "expert" moet je alsnog met een korreltje zout nemen. Hoewel ik zelf toch graag naar de filmpjes van Ralfy kijk..
Niels, de Finlaggan has left the building!!
Maar de reviews van Ralfy zijn absoluut leuk om naar te kijken. En ik heb bij hem ook niet het idee dat hij op de 1 of andere manier dingen toegestopt krijgt om zijn reviews te beoordelen.
Maar die Finlaggan 94 punten? Over smaak valt wel degelijk te twisten, want dit bocht kun je met de beste wil van de wereld niet op een hoger platform zetten als mooie 60'er en 70'er jaren bottelingen. Een rating van 94 punten lees ik als volgt; een bijna perfecte dram, nauwelijks te overtreffen en een streling voor neus en tong.
Dat kun je zelfs met de beste wil van de wereld niet van 95% van alle flessen zeggen, maar al helemaal niet van dit 25 euro bocht

0 x
Waarom geen islay proberen van Blackadder, prijzig maar dat is het wel waard, en een scheut water erbij kan deze wel wat hebben..
(zoals vele flessen van deze ib bottelaar)
(zoals vele flessen van deze ib bottelaar)
0 x
Tip: er staan op whiskyfun van Serge op het moment een mooi rijtje recencies van "onbekende" /vatted rokerige whisky's.., misschien een idee om daar je eens in de smaken van "turf" te verdiepen.
0 x
Terug naar “Overige Schotse Whisky”