Wat te doen met je 'slechte' whisky?
Re: Wat te doen met je 'slechte' whisky?
Ik bewaar "slechte"whisky voor de mix,m`n schoonzus (die alles drinkt) of als ik verkouden ben;2 delen heet water,1 deel whisky,schijfje citroen,suiker en een kruidnagel.Roeren,zo heet mogelijk opdrinken en lekker onder de wol.Echt levenswater!
0 x
Na mijn helaas nog net niet allerlaatste Loch Lomond, OB, -yo, 40% keek ik hier nog even.
Kijk zo'n schoonzus mis ik nu dus echt... die twee vliegen in een klap benadering. Maak je toch nog iemand blij.
Vette pech voor mij en proficiat voor jou Eric
Kijk zo'n schoonzus mis ik nu dus echt... die twee vliegen in een klap benadering. Maak je toch nog iemand blij.
Vette pech voor mij en proficiat voor jou Eric
Eric schreef:Ik bewaar "slechte"whisky voor de mix, m`n schoonzus (die alles drinkt) ....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ofwel drink ik hem uit met grote slokken en met de neus dicht. Ofwel schenk ik hem voor het geval ik bezoek over de vloer krijg die wel eens wil proeven van mijn collectie, maar er eigenlijk geen bal van kent.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- old-smuggler
- (Whisky)Professional

Serveer de `slechte`whisky op - 17 graden uit de diepvries dan proef je lekker niets meer
Doen ze bij snow grouse toch ook.
Doen ze bij snow grouse toch ook.

0 x
KSB66 schreef:WhiskyCola.WC in de buurt
Maar laat die cola toch zitten. Lekker puur, onder de wol/veren en zweten maar. 2 dagen; ben je weer top.
Beetje laat, maar mag hopen dat je begreep wat ik bedoelde

0 x
ja dat wel maar moest eerst even teruglezen wat ik toen geschreven had.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

In plaats van je fles toch leeg te drinken, maak je er misschien beter een molotov cocktail van. Veel efficiënter.

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Welnee, er bestaan genoeg recepten waarbij je whisky nodig hebt/bent.
Eens iets nieuws koken is dan een mooie reden om van je slechte whisky af te komen.
Eens iets nieuws koken is dan een mooie reden om van je slechte whisky af te komen.

0 x
André schreef:Welnee, er bestaan genoeg recepten waarbij je whisky nodig hebt/bent.
Toch maar zeer beperkt want in het algemeen geldt dat "goed + slecht = slecht" of iets van deze strekking.
Het is dus erg afhankelijk van de mate en soort van slecht zijn. Het lijkt me dat je er goed eten ook goed mee kunt verpesten.
Of je moet bedoelen dat je de slechte whisky gebruikt om te verwarmen in een brander of onder een warmhoudplaat dan doet dat er allemaal niet veel toe.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

En voor de puristen onder jullie. Drambuie en Glayva is echt geen top whisky met honing en kruiden. Ook zijn vele goede likeurs mengsels van inmaak brandewijn en fruit. Onderstaand kan je ermee doen. Hoeft niet. Ik vind het lekker en mijn gasten vaak ook
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Re: Gezellig aan de bar...
Na aanleiding van Ralfy zijn video over wat je met mindere whisky moet doen, besloten 1,5 fles John Black single malt (overproductie van Tullibardine op 40% en zonder leeftijdsaanduiding) om te zetten in Winterscotch. De drank geleegd in een grote weckpot met gele en zwarte rozijn, abrikozen en pruimen, stuk of 5 (gebruikte) vanille stokjes die eerst in de suikerpot zaten voor de vanillesuiker, wat kruidnagels en een steranijs. Benieuwd of het de whisky verbeterd en anders hebben we in elk geval een hoop boozed up fruit.
Ongerelateerd vroeg ik mij af of iemand iets weet over de Auchentoshan Valinch 2012? Want deze was er als festivalbotteling bij de open dag bij Auchentoshan, maar ik dacht dat ze er een terugkerend fenomeen van wouden maken. [Als hij dezelfde prijs-kwaliteit verhouding heeft als de 2011 kijk ik er namelijk enorm naar uit]
Ongerelateerd vroeg ik mij af of iemand iets weet over de Auchentoshan Valinch 2012? Want deze was er als festivalbotteling bij de open dag bij Auchentoshan, maar ik dacht dat ze er een terugkerend fenomeen van wouden maken. [Als hij dezelfde prijs-kwaliteit verhouding heeft als de 2011 kijk ik er namelijk enorm naar uit]
0 x
Je kan je minder goede whisky natuurlijk ook als basis voor een Living Bottle nemen...
Frank
Frank
0 x
OpiumX schreef:Je kan je minder goede whisky natuurlijk ook als basis voor een Living Bottle nemen...
Frank
Theoretisch brengt dat de kwaliteit omlaag (nja... of hij reageert met de living bottle en wordt iets moois, maar of ik dat risico zou nemen...; heb / begin sowieso geen living bottle
)
0 x
JayDie schreef:OpiumX schreef:Je kan je minder goede whisky natuurlijk ook als basis voor een Living Bottle nemen...
Frank
Theoretisch brengt dat de kwaliteit omlaag (nja... of hij reageert met de living bottle en wordt iets moois, maar of ik dat risico zou nemen...; heb / begin sowieso geen living bottle)
Is altijd een gok natuurlijk. Het is overigens ook niet gezegd dat meerdere goede whisky's bij elkaar automatisch een goede Living Bottle oplevert. Ik heb nu een heel aantal mooie sherry whisky's in mijn LB zitten en heb daar de laatste tijd een aantal turfbommetjes bij gegoten. Die turf overheerst nu in de geur, hopelijk niet in de smaak...
Frank
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”