Mijn (Jock) V-Blog staat online
Re: Mijn (Jock) V-Blog staat online
Hey Jock, amuseer me goed met je video's. Ik heb ze zeker nog niet allemaal bekeken, maar ik heb toch een vraagje aan je. Als beginner vraag ik mij af hoe een oudere whisky zich gedraagt ten opzichte van een jongere versie. Chivas is volgens het whisky magazine met een campagne begonnen dat ouder beter is. Waar ik ook een beetje mee zit, ik kan me niet voorstellen dat dit een wetmatigheid is. Bijvoorbeeld : Ik drink graag een highland park 12, als de fles leeg is denk ik dat, uitgaande van mijn ervaringen op dit moment, er weer een komt, maar kies ik dan weer voor een 12 of is de 15 de ca 14 euro meer waard in smaak of is die juist heel anders ? Ik denk dat je het wel snapt wat ik bedoel. Het lijkt me wel een keer leuk, misschien niet zo zeer voor de zeer ervaren whisky drinkers, maar meer voor de beginners als je eens een video hier over zou willen maken over de effecten van leeftijd op een whisky en dan natuurlijk met whisky's naar jouw keuze.
P.S. ik heb niet alle video's gezien en ook het hele forum nog niet doorgelezen, dus als jij er al een keer aandacht aan hebt besteedt, of er al een forumonderwerp over is dan heb ik niets gezegd.
P.S. ik heb niet alle video's gezien en ook het hele forum nog niet doorgelezen, dus als jij er al een keer aandacht aan hebt besteedt, of er al een forumonderwerp over is dan heb ik niets gezegd.
0 x
Lijkt me een mooi onderwerp, Gert-Jan. Niet alleen voor de beginner!
Jock, zet eens een paar whiskies naast elkaar in een blog van dezelfde distileerderij maar de een ouder dan de ander. Dus niet een oudere met een finish oid. Zit te denken of dat uberhaupt kan... Highland Park is ook een eerste die me te binnen schiet. Volgens mij hebben de verschillende ouderdommen van bv. The Glenlivet ook andere finishes gehad?
Jock, zet eens een paar whiskies naast elkaar in een blog van dezelfde distileerderij maar de een ouder dan de ander. Dus niet een oudere met een finish oid. Zit te denken of dat uberhaupt kan... Highland Park is ook een eerste die me te binnen schiet. Volgens mij hebben de verschillende ouderdommen van bv. The Glenlivet ook andere finishes gehad?
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

OK. Ga ik doen mensen. Ben nu erg druk, maar vd week moet het lukken
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

Jock, als je nog een locatie zoekt hiervoor dan ben je van harte welkom!
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
- Jock
- (Whisky)Professional

laddie teun schreef:Jock, als je nog een locatie zoekt hiervoor dan ben je van harte welkom!
Ja we moeten snel een Maltstock promo video doen Teun. In het Engels natuurlijk. Ik ben vrijdag in Groningen bij Pats Wine Store om een tasting te doen, maar misschien daarvoor als mijn vrouw de auto niet nodig heeft. Ik neem contact op. Stuur mij via PM je 06 please
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Hopelijk is dit wat er bedoeld wordt met whiskies naast elkaar te leggen. In plaats van twee hebben we hier zelfs 3 verschillende Taliskers gedaan:
0 x
Jock schreef:Hopelijk is dit wat er bedoeld wordt met whiskies naast elkaar te leggen. In plaats van twee hebben we hier zelfs 3 verschillende Taliskers gedaan:
Ja dit is wat ik bedoelde
. Geeft voor mij als beginner goed weer wat er met de smaakbeleving gaat gebeuren als een whisky langer op een vat blijft. En je keuze voor Talisker, welke ik op dit moment als mijn favoriet kan aanduiden (vooral na een zware werkdag/-week kan ik erg verlangen naar de geur en smaak van deze whisky) is helemaal super. Kan er direct weer een paar ondanks de hogere prijzen op het verlanglijstje bijschrijven, wat de keuze bij een volgend bezoek aan de slijter wel weer moeilijker maakt Ook een schitterende locatie zeg, om voor zo'n whiskymuur dit op te nemen. Ik wordt er jalours van, zeker als ik dan kijk naar mijn plankje met mijn 9 flesjes, maar ja je moet ergens beginnen.
Bedankt Jock (en Teun)

0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

Het was helemaal mijn plezier om het te doen. Ik was toch al bij teun en hij woont in de whisky hemel, dus ik had keus genoeg. na een tijd te hebben gepraat met Teun en een paar anderen die er toevallig bij waren kwamen we tot de Talisker conclusie. Misschien dat ik zoiets weer doe met Glenlivet 12, 18 en Nadurra in de toekomst. We twijfelde eigenlijk tussen Talisker en Laphroaig. Teun heeft wel 6 verschillende Laphroaig's staan in verschillende leeftijden, maar het werd mooi de Talkisker. Filmpje was eigenlijkk te kort om alles te vertellen, maar de 25 Talisker is waanzinnig lekker en veel meer complex dan zijn 10 jaar oude broertje.
Daarna hebben we de Maltstock promo video's ophgenomen en toen most ik van Teun oude Craigellachie en Brora en een 37 jaar oude Glen Grant drinken. Het was zwaar werk, maar iemand moest het doen
Daarna hebben we de Maltstock promo video's ophgenomen en toen most ik van Teun oude Craigellachie en Brora en een 37 jaar oude Glen Grant drinken. Het was zwaar werk, maar iemand moest het doen
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Jock schreef:Het was zwaar werk, maar iemand moest het doen
It's a dirty job, but somebody's got to do it. Yeah, right.
Moet ik nou medelijden met je hebben?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- laddie teun
- Top bijdrager

maar een manier om achter te komen....
zelf ervaren
zelf ervaren
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Leuk om dit verhaal te horen - de Talisker 10yo is één van de eerste whiskies
die ik kocht (de Macallan was de ander
) en heeft nog steeds een speciaal
plekje in de kast (Het is dus één van die flessen die naar alle waarschijnlijkheid
weer wordt gekocht wanneer deze fles leeg is).
Het is pas de 2de keer dat ik je videoblog bekijk, maar ik ga toch eens in
het archief duiken. Altijd leuk om met zoveel enthousiasme en liefde over
onze hobby te horen spreken!
Groet,
Victor
die ik kocht (de Macallan was de ander
plekje in de kast (Het is dus één van die flessen die naar alle waarschijnlijkheid
weer wordt gekocht wanneer deze fles leeg is).
Het is pas de 2de keer dat ik je videoblog bekijk, maar ik ga toch eens in
het archief duiken. Altijd leuk om met zoveel enthousiasme en liefde over
onze hobby te horen spreken!
Groet,
Victor
0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”