Single Malt Flessen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
pieterarens
Actief lid
Actief lid

Single Malt Flessen

Ongelezen berichtdoor pieterarens » 03 Apr 2015, 17:16

Hallo,

voor mijn collectie uit te breiden ben ik op zoek naar nieuwe flessen,

welke Betaalbare flessen raden jullie mij aan (0-500€) Met het oog op latere meerwaarde.

zelf heb ik nu al 2 flessen octomore ( 6,3 & 6,1)

Graag had ik ook enkele flessen uit men jaar (1991) gekocht.

Wil hierover eens jullie mening hebben als dit kan.

Vriendelijke groet.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Single Malt Flessen

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Apr 2015, 20:24

pieterarens schreef:Hallo,

voor mijn collectie uit te breiden ben ik op zoek naar nieuwe flessen,

welke Betaalbare flessen raden jullie mij aan (0-500€) Met het oog op latere meerwaarde.

zelf heb ik nu al 2 flessen octomore ( 6,3 & 6,1)

Graag had ik ook enkele flessen uit men jaar (1991) gekocht.

Wil hierover eens jullie mening hebben als dit kan.

Vriendelijke groet.

Pieter, ik snap dat je graag een beetje wilt mee eten van de whisky hype, maar ik ben van mening dat dit een whisky forum is en geen gratis beleggings advies platform. Niet lullig bedoelt, maar eigenlijk draag je een steentje bij aan het verdwijnen van mooie flessen in de kasten van verzamelaars en beleggers zonder dat ooit de kurk er afgaat. Daar wordt het niet voor gemaakt....
Ik heb er geen moeite mee dat mensen whisky verzamelen, maar ik denk dat je dan wel zelf de moeite moet doen je kennis te vergroten ipv dat hier alles als hapklare brok wordt gevoerd. Uiteindelijk is het met beleggen in whisky hetzelfde als met normaal beleggen; je loopt risico. En bedenk dat een fles die je nu voor 500 koopt en die je over 10 jaar kwijt kunt voor 750 euro je een rendement van 5% heeft gebracht. Meer als de rente op de bank, maar denk aub niet dat er gouden bergen in het verschiet liggen.... :Scratch
8 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nielsvanp
Senior
Senior

Re: Single Malt Flessen

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 03 Apr 2015, 20:35

Een veel gehoord advies is dat als je flessen koopt met het oog op latere meerwaarde, je ook zeker moet kijken naar flessen die binnen jouw smaakprofiel vallen. Mocht de meerwaarde tegenvallen dan heb je in ieder geval nog een goede fles om te drinken. Dan is het ook makkelijker om advies te geven over een fles uit 1991. Verder ben ik niet echt een investeerder in whisky dus kan ik weinig helpen :bigsmile
1 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”