Ervaring met: Caperdonich 1992 DR?

Hier beperken we ons tot Schotse single malt (Scottish Single Malt), dus afkomstig van één distilleerderij.
Maldhyr
Actief lid
Actief lid

Ervaring met: Caperdonich 1992 DR?

Ongelezen berichtdoor Maldhyr » 01 Apr 2015, 17:21

Is er iemand die ervaring heeft met deze whisky?

Caperdonich 1992 DR (Whiskybase linkje) ??

Ik kwam hem tegen bij een lokale slijterij (voor meer dan hij op WB staat) en aangezien ik wel iemand ben met een hout/bourbon voorkeur dacht ik: "laat ik eens vragen". Als 'drink whisky' is hij me net even té duur om hem zo maar even aan te schaffen en de WB noteringen zijn vrij algemeen, dus vandaar :-)
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ervaring met: Caperdonich 1992 DR?

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 11 Mei 2015, 11:19

een 20 jarige whisky van een closed distilery mag gerust meer dan 100 euro kosten lijkt mij. Die wb prijs is wat te zuinig denk ik
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 11 Mei 2015, 11:29

Geen ervaring mee, maar de prijs is in theorie in ieder geval fair. Als de theorie is dat een twintigjarige whisky van een gesloten distillery 100 euro mag kosten. Maar daarbij houd je dus geen rekening met de kwaliteit van de whisky.

Afgaand op de gemiddelde score van 85, zou ik niet snel honderd euro neerleggen voor deze Caperdonich. Twaalf waarderingen van gebruikers is niet super veel, maar ook niet heel erg weinig. Mark Dermul (markjedi1) is wel iemand met verstand van whisky, zijn reviews neem ik vaak wel serieus. Hij zit met zijn score van 85 precies op het gemiddelde.

Lang verhaal kort: persoonlijk zou ik 'm niet kopen zonder 'm geproefd te hebben.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 11 Mei 2015, 20:30

Prijs klopt hoor, niet veel voorraad meer van maar nog steeds beschikbaar.
92 caperdonichs zijn jammer genoeg niet van dezelfde kwaliteit als hun 72 broertjes maar wel een leuke drink dram van een nu afgebroken stokerij.

Investering?? Voor de langere rit misschien, korte termijn zal dit niet veel waarde bijkrijgen vrees ik.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”