Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?
Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?
Mijn prijsgrens is heel erg wazig momenteel. Ligt er net aan wat voor zin ik heb.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Tot nog toe is de Glen Grant 1974 BR de enige fles waar ik (zonder verzendkosten) meer dan 100 Euro voor heb betaald. Maar met een aantal recente aankopen kom ik toch al heel dicht in de buurt van deze grens.
0 x
Momenteel heb ik eenmalig + €100,-- uitgegeven aan een fles. Ik heb in de poll uitgegeven dat ik tot ongeveer €200,-- wil gaan, aangezien ik op redelijk korte termijn toch eens wat leuke geboortejaars-whisky wil gaan kopen.
0 x
Ik richt mij momenteel op flessen tot een prijs van ongeveer 75 euro. Ik merk dat er de laatste maanden een verschuiving heeft plaatsgevonden van max. 50 naar max. 80.
Die 50 euro was op de één of andere manier een soort psychologische grens. Daar wilde ik niet overheen. Maar sinds ik een aantal flessen van rond de 60 euro heb gekocht, merk ik niets meer van die grens.
Mijn shortlist, waar voornamelijk IB's op staan, bestaat uit flessen tot ongeveer 80 euro. Sommige zijn nog iets duurder, maar de meeste flessen die ik op (korte) termijn wil aanschaffen kosten minder dan 80 euro.
Ik heb gemerkt dat er voor die prijs nog zóveel prachtige whisky te koop is, dat ik voorlopig nog niet de drang voel om meer dan 80 euro uit te geven.
Maar ja, als je éénmaal 80 euro hebt betaald dan is de stap naar 100 plotseling niet zo groot meer...

Die 50 euro was op de één of andere manier een soort psychologische grens. Daar wilde ik niet overheen. Maar sinds ik een aantal flessen van rond de 60 euro heb gekocht, merk ik niets meer van die grens.
Mijn shortlist, waar voornamelijk IB's op staan, bestaat uit flessen tot ongeveer 80 euro. Sommige zijn nog iets duurder, maar de meeste flessen die ik op (korte) termijn wil aanschaffen kosten minder dan 80 euro.
Ik heb gemerkt dat er voor die prijs nog zóveel prachtige whisky te koop is, dat ik voorlopig nog niet de drang voel om meer dan 80 euro uit te geven.
Maar ja, als je éénmaal 80 euro hebt betaald dan is de stap naar 100 plotseling niet zo groot meer...
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

ElwinB schreef:Ik richt mij momenteel op flessen tot een prijs van ongeveer 75 euro. Ik merk dat er de laatste maanden een verschuiving heeft plaatsgevonden van max. 50 naar max. 80.
Maar ja, als je éénmaal 80 euro hebt betaald dan is de stap naar 100 plotseling niet zo groot meer...![]()
Klopt, en voor je het weet staat er een 0 achter....
1 x
-
Freggeltje
- Actief lid

Mijn prijs ligt normaal tussen de 50 en de 70, uiteraard kijk ik dan graag bij aanbiedingen
Met uitschieters tot € 150.
Valt me overigens wel op dat bij de slijter een fles lagavulin 16 makkelijk €60+ kost terwijl hij bij een webshop (drankgigant bijvoorbeeld) maar € 43 kost. dat is toch wel een behoorlijk verschil, ik heb deze poll ingevuld op basis van wat ik uitgeef bij de slijterij. als ik online zou kopen kom ik wat lager uit:)
Groot voordeel van de slijter, wat ik het zeker waard vind, is dat ze vaak wel wat open hebben staan om te proeven, dus daar ontdek je ook wel eens iets nieuws,
Met uitschieters tot € 150.
Valt me overigens wel op dat bij de slijter een fles lagavulin 16 makkelijk €60+ kost terwijl hij bij een webshop (drankgigant bijvoorbeeld) maar € 43 kost. dat is toch wel een behoorlijk verschil, ik heb deze poll ingevuld op basis van wat ik uitgeef bij de slijterij. als ik online zou kopen kom ik wat lager uit:)
Groot voordeel van de slijter, wat ik het zeker waard vind, is dat ze vaak wel wat open hebben staan om te proeven, dus daar ontdek je ook wel eens iets nieuws,
0 x
< €60
Op dit moment.. Maar dat komt hoofdzakelijk doordat ik de whisky journey vrij recent gestart ben en er zoveel moois tot dat bedrag te vinden is
Op dit moment.. Maar dat komt hoofdzakelijk doordat ik de whisky journey vrij recent gestart ben en er zoveel moois tot dat bedrag te vinden is

0 x
-
stereotiep
- Nieuwkomer

mijn merendeel van de flessen ligt rond 30-40 euro, maar mijn maximumgrens ligt rond 75 euro. Eens daarboven ga ik samples proberen
0 x
Sinds vandaag 65 euro voor een Laphroaig 18yo 
2 x
momenteel ben ik nog niet over de 300 gegaan.. maar ik zou er nie vies van zijn 
0 x
- Malt_Madness
- Actief lid

Ik had dit een jaar geleden nooit gedacht maar heb net een Talisker 35y gekocht voor bijna 600. 

1 x
Malt_Madness schreef:Ik had dit een jaar geleden nooit gedacht maar heb net een Talisker 35y gekocht voor bijna 600.
Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje
Het moet natuurlijk niet altijd zo duur zijn of zo goedkoop. Variatie is ook leuk, dat speciale hebben voelt ook goed
1 x
Wisselt sterk ik heb een aantal flessen staan van max 100 euro en meestal 2-3 van "iets" meer nieuwste aanwinst lag op 220 euro duurste ooit rond de 300.
Duurde flessen doe ik meestal gedeeltelijk in een bottle share (samples verkopen/ruilen) om hem betaalbaar te houden
Duurde flessen doe ik meestal gedeeltelijk in een bottle share (samples verkopen/ruilen) om hem betaalbaar te houden
0 x
om te drinken vind ik 75 euro al prijzig, bij flessen die ik verzamel om later op te drinken of eventueel via samples te delen, ga ik tot zo'n 150
0 x
- fabianspies
- Actief lid

Om zelf te drinken, vind ik 50 a 75 wel de max. Maar ik heb wel flessen van 150 gekocht, maar dan wel voor later.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”