Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Malt Leon
Senior
Senior

Re: Mijn volgende aankoop

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 18 Mar 2015, 19:05

MikerG schreef:Hey allen,

Ik dacht ik raadpleeg eens de kennis en gedachtes van de mensen van dit forum.
Merk bij mezelf dat ik de laatste tijd mn max budget voor een fles whisky aan het verleggen ben.

Nu is er zoveel aanbod en ook nog zoveel wat ik niet geproefd heb. Dus mijn vraag is:
Wat zou een mooie fles zijn voor drinken (en potentieel bewaren voor waarde van een 2e) met als budget 200-300 euro max?

Qua smaak lig ik erg verschillend. macallan fine oak, HP 18, yamazaki 12 zijn op dit moment mijn favorieten..

Enige ideeen hierover en hoe ik het beste dit kan aanpakken?
Thanks.
Mike

Als het budget rond de 200 a 300 hebt zou ik een een paar flessen kopen en niet meteen een fles van 300 euro kopen. Lekker rustig op bouwen en de markt ontdekken.

Ik zou bijvoorbeeld een glendronach 21 nemen en laphroaig 18 nemen en als het bevalt bestel je er nog wat. Of bestel een bak met samples en kies wat je lekker vindt.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Mijn volgende aankoop

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mar 2015, 20:05

MikerG schreef:Hey allen,

Ik dacht ik raadpleeg eens de kennis en gedachtes van de mensen van dit forum.
Merk bij mezelf dat ik de laatste tijd mn max budget voor een fles whisky aan het verleggen ben.

Nu is er zoveel aanbod en ook nog zoveel wat ik niet geproefd heb. Dus mijn vraag is:
Wat zou een mooie fles zijn voor drinken (en potentieel bewaren voor waarde van een 2e) met als budget 200-300 euro max?

Qua smaak lig ik erg verschillend. macallan fine oak, HP 18, yamazaki 12 zijn op dit moment mijn favorieten..

Enige ideeen hierover en hoe ik het beste dit kan aanpakken?
Thanks.
Mike

Ik heb de gouden tip voor je als de whisky's die je noemt hetgeen is wat er in je collectie zit; samples! Ik heb geen idee 'hoever' je bent qua whisky's, ik zie dat je hier niet veel post en je collectie niet op WB hebt staan... Dat wil niet zeggen dat je hier niet veel leest of niks hebt, maar ik heb geen idee....
Als je net begint koop dat niet een fles van 200 of 300 euro, dat is zonde. En het is met whisky net als met echt beleggen; het kan omhoog, maar ook omlaag! En als het omlaag gaat kun je maar beter een fles hebben staan die je lekker vindt, dan heb je er tenminste wat aan :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor MikerG » 18 Mar 2015, 20:44

samples s inderdaad een goed idee, waar zou je samples kunnen krijgen van de wat meer specialere whiskies?

Ik ben een redelijke newbie op whisky, sinds een paar jaar drink ik het en ga ik het in een rap tempo steeds meer waarderen en word ik reuze enthousiast :) (wat ik heb staat trouwens wel op WB hoor :) onder user MikerG2k)

Redelijk nieuw op het forum en op whisky base, dus nog steeds ontdekkende zeg maar. Maar zeer enthousiast :)
1 x
Afbeelding

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 18 Mar 2015, 20:47

MikerG schreef:samples s inderdaad een goed idee, waar zou je samples kunnen krijgen van de wat meer specialere whiskies?

Ik ben een redelijke newbie op whisky, sinds een paar jaar drink ik het en ga ik het in een rap tempo steeds meer waarderen en word ik reuze enthousiast :) (wat ik heb staat trouwens wel op WB hoor :) onder user MikerG2k)

Redelijk nieuw op het forum en op whisky base, dus nog steeds ontdekkende zeg maar. Maar zeer enthousiast :)

Kijk eens bij de samples van Henri en voor hulp kun je hem pb'en het heeft mij enorm geholpen.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mar 2015, 21:50

Mvamelsfort schreef:
MikerG schreef:samples s inderdaad een goed idee, waar zou je samples kunnen krijgen van de wat meer specialere whiskies?

Kijk eens bij de samples van Henri en voor hulp kun je hem pb'en het heeft mij enorm geholpen.

Even in het aanbod gedeelte snuffelen, Henri inderdaad en ik zag dat Yapi ook een en anders fraais heeft. En ik moet zelf even sample flesjes aanvullen, dus ik zal binnenkort ook samples beschikbaar stellen. Keus zat dus!!
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Mar 2015, 22:00

Voor een hele mooie selectie aan beschikbare samples kun je niet om de collectie van Laddie Teun heen!
1 x
Afbeelding

ErickE
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ErickE » 18 Mar 2015, 22:39

Binnenkort komt The Arran 18 uit. Ik heb een paar expressies van The Arran met veel plezier gedronken, maar ik twijfel of ik de 18 jaar oude versie ga halen. Weten jullie of dit een standaardbotteling wordt? Vast wel, toch? In dat geval kan ik hem later ook nog wel halen.
Twijfel, twijfel, twijfel....
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 18 Mar 2015, 22:43

ErickE schreef:Binnenkort komt The Arran 18 uit. Ik heb een paar expressies van The Arran met veel plezier gedronken, maar ik twijfel of ik de 18 jaar oude versie ga halen. Weten jullie of dit een standaardbotteling wordt? Vast wel, toch? In dat geval kan ik hem later ook nog wel halen.

Deze eerste 18 wordt gelimiteerd op 9000 flessen, net als de 16 en 17.
0 x
Afbeelding

Puf-puF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Puf-puF » 20 Mar 2015, 13:53

Ik twijfel en ben benieuwd naar jullie mening

Ik heb laatst de Tomintoul 14 geproefd en ik vond dit een erg lekkere aperitief Whisky, deze wil ik dus bestellen, maar ik zie op drankdozijn dan de Tomintoul 16 goedkoper is dan de 14.

Het ABV van de Tomintoul 14 is 46%
Het ABV van de Tomintoul 16 is 40%

Welke zouden Julie aanraden?
0 x

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 20 Mar 2015, 14:21

De 16 is ws. goedkoper vanwege het lagere ABV (minder accijns). Ik zou toch voor de 14 gaan, die heb je nu eenmaal geproefd en vond je lekker. De 6% extra ABV is het ook waard lijkt me.
0 x

Puf-puF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Puf-puF » 20 Mar 2015, 15:18

Tnx voor je reactie!
Heb nog een review gevonden die beide vergelijkt en de 14yo wint op alle vlakken.

Keuze gemaakt
0 x

Xstream
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xstream » 21 Mar 2015, 21:48

Nino schreef:*Kuch*Glendronach12yr*Kuch* :smullen

Die volg ik niet ...
De persoon zoekt een peated whisky en jij adviseert een (naar mijn mening ook niet meer dan een gemiddeld goede) sherry whisky?

@Wahlee:
Coal Ila en Ardbeg zou ik aanraden uit je lijstje. Past zo te zien goed bij jouw smaakprofiel en zijn heerlijke whisky's.
1 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 21 Mar 2015, 22:28

Xstream schreef:

Die volg ik niet ...
De persoon zoekt een peated whisky en jij adviseert een (naar mijn mening ook niet meer dan een gemiddeld goede) sherry whisky?

@Wahlee:
Coal Ila en Ardbeg zou ik aanraden uit je lijstje. Past zo te zien goed bij jouw smaakprofiel en zijn heerlijke whisky's.

Gezien de huidige collectie wekte de indruk bij mij dat hij niet echt met sherry bezig was...met daarnaast de tip die hij van iedereen kreeg door samples te gaan doen..dacht ik dit is een redelijk goedkope fles whisky om wat te proberen... Excuses voor de tussen neus en lippen gedane voorstel van de naar jou mening gemiddelde whisky :hoedaf
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Mar 2015, 23:01

ErickE schreef:Binnenkort komt The Arran 18 uit. Ik heb een paar expressies van The Arran met veel plezier gedronken, maar ik twijfel of ik de 18 jaar oude versie ga halen. Weten jullie of dit een standaardbotteling wordt? Vast wel, toch? In dat geval kan ik hem later ook nog wel halen.

Binnenkort komt ook de Arran 2901-2014 voor Whisky Import Nederland uit. Zie review op www.wordsofwhisky.com
Misschien is dat een mooie?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Xstream
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xstream » 22 Mar 2015, 09:44

Nino schreef:
Xstream schreef:

Die volg ik niet ...

@Wahlee:

Gezien de huidige collectie wekte de indruk bij mij dat hij niet echt met sherry bezig was...met daarnaast de tip die hij van iedereen kreeg door samples te gaan doen..dacht ik dit is een redelijk goedkope fles whisky om wat te proberen... Excuses voor de tussen neus en lippen gedane voorstel van de naar jou mening gemiddelde whisky :hoedaf

Ow ok, zo. Een simpele korte toelichting had 't wat duidelijker gemaakt denk ik ;)
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”