Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Maximaal €25 per fles
3
1%
Maximaal €50 per fles
57
12%
Maximaal €75 per fles
77
17%
Maximaal €100 per fles
71
15%
Maximaal €150 per fles
65
14%
Maximaal €200 per fles
57
12%
Maximaal €300 per fles
54
12%
Maximaal €500 per fles
30
7%
Meer dan €500 komt wel eens voor
34
7%
Regelmatig meer dan €500 per fles
13
3%

Totaal aantal stemmen: 461

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Feb 2015, 12:25

het was 350 euro, voorlopig blijft dat nog, maar gisteren scheelde het niet veel of ik had 500 euro uitgegeven aan 1 fles. Een Clynelish uit 74. Was even opzoekingen aan het verrichten, mijn borst aan het natmaken, en weg was hij :(

Toch, voor een whisky waar ik zelf zeker 94 punten aan geef, denk ik dat ik wel 500 euro veil heb. Ik heb misschien een andere in het snotje… effe afwegen, maar ik vrees dat het hek van de dam is! (of de gek op de dam of zo :cool: )
1 x
Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 14 Feb 2015, 13:18

Yapi schreef:maar gisteren scheelde het niet veel of ik had 500 euro uitgegeven aan 1 fles.

Had eerder verwacht dat het voor een bepaalde Lochside '81 zou zijn geweest... ;)
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Feb 2015, 13:19

Caledonians schreef:
Yapi schreef:maar gisteren scheelde het niet veel of ik had 500 euro uitgegeven aan 1 fles.

Had eerder verwacht dat het voor een bepaalde Lochside '81 zou zijn geweest... ;)

Jaaaaaah, deze twijfel ik nu dus over. Fiks aan de prijs, maar o zo lekker…
1 x
Afbeelding

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 14 Feb 2015, 14:43

Yapi schreef:
Caledonians schreef:

Jaaaaaah, deze twijfel ik nu dus over. Fiks aan de prijs, maar o zo lekker…

Je twijfel heeft je al in ieder geval €50,- opgeleverd mocht je er voor gaan. ;)
1 x
AfbeeldingAfbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Feb 2015, 15:24

Zo, twijfel heeft plaats gemaakt voor herinnering aan gisterenavond, en één duw op de knop en 't was in orde ;)

één probleem wel, net boodschap van Paypal dat ik niet kan betalen, er staat een limit op mijn rekening, aangezien ik zelf al 2500 euro heb gekregen dit jaar (zal wel geen kalenderjaar zijn dat) aan betalingen, en ik bv mijn creditkaartgegevens moet herbevestigen. Ligt er nu wel niet toevallig een nieuwe kaart waarvan ik de gegevens nog niet heb bij de bank zeker!

Dus maandag pas betalen, hopelijk kan de verkoper daar begrip voor opbrengen!

edit, is okee voor hem! Had zelf een Glen Grant 72 kunnen verkopen voor aanzienlijk bedrag, dus de keuze was snel gemaakt. No way dat die Glen Grant voor mij beter was dan dé Lochside 81 :bigsmile
1 x
Afbeelding

Wahlee
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 18 Feb 2015, 16:50

50 euro altijd genoeg gevonden voor 'een flesje drank'. Dikke kans dat dat gaat veranderen, nu ik me meer in de whisky ga verdiepen. Overigens is de volgende op mijn lijst de Laphroaig quarter casket, nog prima binnen budget :D
0 x

PunxsutawneyPhil
Senior
Senior

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisk

Ongelezen berichtdoor PunxsutawneyPhil » 19 Feb 2015, 23:08

PunxsutawneyPhil schreef:Sluipenderwijs is mijn pijngrens verhoogd naar 150 euro. Toch vind ik het niet erg, da's het rare. Ik kan me alleen maar verheugen op de beleving van geur & smaak!

:duimop :bigsmile

Vijf maanden verder. Grens is nu 170 euro. Is nog wel een uitzondering. Net als de 150 euro fles. Heb nu wel een aantal flessen van 100 euro gekocht. Gemiddelde prijs stijgt dus wel degelijk.
0 x
De gustibus et coloribus non est disputandum

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 27 Feb 2015, 13:44

Tsja, moeilijk hoor! Ik heb eigenlijk meer zelf opgelegde maxima per variant... Voor een goede NAS rond de 60 euro, daarna ga ik naar de 15yo en verder. De 10 en 12 yo sla ik vaak over (muv Highland Park) tenzij ik er hele goede reviews van lees door een recensent waarvan ik weet dat ie qua smaak op mijn 'lijn' zit :bigsmile Of waarvan de vormgeving me zo aanspreekt dat ik de gok neem. Kopen doen we toch ook vaak op het oog.
Voor een 15yo rond de 80 euro max, en dan eigenlijk voor elk jaar een tientje hoger. Dat houdt het overzichtelijk en zo kun je toch een beetje jezelf voor de gek houden dat je ontzettend verantwoord bezig bent :P

En dan heb je nog de buitencategorie, de flessen die simpelweg onweerstaanbaar zijn, maar aardig aan de prijs. Pas een 1940/1982 Glenlivet (G&M botteling) gekocht om in juni als mijn vader 75 wordt samen van te genieten, dat is een fles met een vraagteken qua smaak, zal vast in orde zijn, maar met een ouwe knar van 75 een glas heffen waar iets inzit wat gemaakt is voor zijn geboorte vind ik fantastisch om te (kunnen) doen.

Toen ik me single malts begon lag het verhaal een beetje anders; student en weinig te makken. Online was er niet en de slijter had toch ook wel mooi spul staan. Highland Park 12yo voor rond de 50 gulden, Macallan voor ongeveer hetzelfde geld, alle betere stuff toen zat zo rond de 50 gulden. Meestal had ik de fles al een paar keer van dichtbij bewonderd voordat ik 'm eindelijk kon kopen :D Was me toen al duur zat want dat betekende het weekend er op niet de kroeg in, de (gedeelde) auto toch maar laten staan en fietsen, maar ik had het er graag voor over! Mijn huisgenoot regelde de sigaren en samen heerlijk aan de Highland Park 12yo! Er aan terugdenkend hebben die flessen me echt enorm veel voldoening gegeven!
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 27 Feb 2015, 14:54

Ik heb voor het gemak 50 euro ingevuld, maar kan niet garanderen dat dit altijd zo zal blijven, haha. :D

Ik ben heel actie in de koikarper-wereld. Toen ik net begon was 100 gulden (jaja, al weer even geleden) echt mijn maximum. Nu kijk ik niet eens meer naar Koi van onder de 1000 euro. :SadHead
Met als note dat hier iets van 14 jaar tussen zit.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 27 Feb 2015, 17:21

Tsja, over 10 jaar kost de fles van 50€ nu zeker €100.

Aan de andere kant, toen ik 16 was stond ik voor 2 gulden 34 bruto per uur vakken te vullen!!! Da's net een eurootje netto anno nu....
Nu komen ze voor € 5 per uur netto (dus 11 guldens :lekker) hun nest niet eens meer uit die pubers!
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

ElGuapo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ElGuapo » 08 Mar 2015, 16:04

Goh , 1 keertje per jaar koop ik toch een fles voor een volledig maandloon.

Voor de rest ga ik maximum tot 1000 euro voor een fles
1 x

ErickE
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ErickE » 15 Mar 2015, 12:32

Een paar jaar geleden had ik het in mijn voorstel bericht over betaalbare whisky en toen was mijn duurste whisky €50. Inmiddels zijn er ook wat duurdere whisky's bijgekomen. Ik maak wel een onderscheid tussen whisky's die meteen opengaan (max €100) en whisky's die ik koop om ze later open te maken. Bij de laatste categorie ben ik ze vaak eerst niet van plan te kopen, maar als ik ze bij elk bezoekje weer zie staan bij de lokale slijter (en wetende dat het een limited release is), weet ik dat ik spijt ga krijgen als ik ze niet koop. Ik vind ze nu dan eigenlijk te duur om te drinken, maar dan heb ik in de toekomst wat moois om te drinken.
0 x
Afbeelding

Puf-puF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Puf-puF » 19 Mar 2015, 20:10

Bij mij staat de max nu rond de 75 euro. 4 maanden geleden was dit nog 40, 2 maanden geleden 60 en nu dus 75.... owowow :bigsmile
Maar nog meer dan genoeg te proeven op en rond de 50, dus nog geen haast om nog hoger te gaan.
0 x

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 19 Mar 2015, 20:15

Oogadal schreef:

Aan de andere kant, toen ik 16 was stond ik voor 2 gulden 34 bruto per uur vakken te vullen!!!

De Prehistorie.jpg
De Prehistorie.jpg (8.33 KiB) 1794 keer bekeken
3 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 24 Mar 2015, 16:07

Whisky-ettenleur schreef:Ik heb voor het gemak 50 euro ingevuld, maar kan niet garanderen dat dit altijd zo zal blijven, haha. :D

Ik ben heel actie in de koikarper-wereld. Toen ik net begon was 100 gulden (jaja, al weer even geleden) echt mijn maximum. Nu kijk ik niet eens meer naar Koi van onder de 1000 euro. :SadHead
Met als note dat hier iets van 14 jaar tussen zit.

Nog geen maand later en ik zie al dat ik al naar flessen van boven de 50 euro zit te kijken (in mijn ogen ga je hier al snel naartoe, zodra je van het 'standaard spul' wilt afwijken).

Heb mijn stem dus alvast bijgesteld naar max. 75 euro. :D
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”