BenRiach expressies
Re: BenRiach expressies
Iemand enig idee waar ik wat samples van Benriach met verschillende finishes kan krijgen? Al dat lezen heeft me erg benieuwd gemaakt.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
MoreBowmore
- Senior

Een tijd niet hier geweest maar zeker niet stil gezeten wat betreft whisky
O.a. deze 3 speciale bottelingen van Benriach gekocht en opgedronken :
1998 Ltd Release triple distilled/PX sherry finish http://www.whiskybase.com/whisky/57078/benriach-1998
1995 Ltd Release for Whisky Weekend Twente 2014 http://www.whiskybase.com/whisky/52695/benriach-1995
1984 Ltd Release peated - PX sherry finish http://www.whiskybase.com/whisky/34614/benriach-1984
Mijn favoriet is de 1995; niet onverwacht aangezien ik ook een liefhebber ben van de Solstice.
Mooie whisky´s stuk voor stuk en Benriach is weer gestegen op mijn lijstje van favoriete distilleerders.
Doe mij tegenwoordig maar More Benriach!
O.a. deze 3 speciale bottelingen van Benriach gekocht en opgedronken :
1998 Ltd Release triple distilled/PX sherry finish http://www.whiskybase.com/whisky/57078/benriach-1998
1995 Ltd Release for Whisky Weekend Twente 2014 http://www.whiskybase.com/whisky/52695/benriach-1995
1984 Ltd Release peated - PX sherry finish http://www.whiskybase.com/whisky/34614/benriach-1984
Mijn favoriet is de 1995; niet onverwacht aangezien ik ook een liefhebber ben van de Solstice.
Mooie whisky´s stuk voor stuk en Benriach is weer gestegen op mijn lijstje van favoriete distilleerders.
Doe mij tegenwoordig maar More Benriach!
0 x
Ik heb op het moment de 15 yo Madeira finish (best een fijne whisky), de 15 yo Dark Rum finish (niet zo mijn ding) en laatst de 13 yo Peated Madeira finish gekocht (omdat Van der Zuylen de Ballechin Madeira niet had) (matig). In ben niet zo weg van BenRiach. Ze smaken me meestal te scherp.
(Noot, de Ballechin Madeira kocht ik een dag later bij The Old Pipe, maar die blijft toch nog maar even dicht nu. Die Ballechin is veel en veel beter dan de peated Madeira Ballechin.)
(Noot, de Ballechin Madeira kocht ik een dag later bij The Old Pipe, maar die blijft toch nog maar even dicht nu. Die Ballechin is veel en veel beter dan de peated Madeira Ballechin.)
0 x
-Roy- schreef:Ik heb op het moment de 15 yo Madeira finish (best een fijne whisky), de 15 yo Dark Rum finish (niet zo mijn ding) en laatst de 13 yo Peated Madeira finish gekocht (omdat Van der Zuylen de Ballechin Madeira niet had) (matig). In ben niet zo weg van BenRiach. Ze smaken me meestal te scherp.
Probeer eens de single casks van Benriach, ipv die finishes. Wedden dat je Benriach wel lekker vind?
0 x
Zag vandaag de nieuwe Albariza. Dat lijkt me wel wat: heavily peated PX finish.
0 x
Ruud1987 schreef:Zag vandaag de nieuwe Albariza. Dat lijkt me wel wat: heavily peated PX finish.
Staat ook al een tijdje op mijn lijst, zeer nieuwsgierig naar.
Ik hoop dat mijn slijter m dit weekend heeft voor een NaT.
0 x
Laatst op een proeverij 3 Benriachs geproefd
Benriach 15yo Tawny Port Finish
Benriach 15yo Dark Rum Finish
BenRiach 16yo Sauternes Wood Finish
Vond de Port Finish wat tegenvallen maar de Dark Rum en Sauternes Finish fantastisch!
Heb zelf een fles van de Balvenie 14yo Caribbean Cask en ik vond de Dark Rum Finish nog net iets lekkerder, mooie volle finish en heerlijk zoet.
Beide komen dit jaar nog wel op mijn plank te staan
Benriach 15yo Tawny Port Finish
Benriach 15yo Dark Rum Finish
BenRiach 16yo Sauternes Wood Finish
Vond de Port Finish wat tegenvallen maar de Dark Rum en Sauternes Finish fantastisch!
Heb zelf een fles van de Balvenie 14yo Caribbean Cask en ik vond de Dark Rum Finish nog net iets lekkerder, mooie volle finish en heerlijk zoet.
Beide komen dit jaar nog wel op mijn plank te staan
1 x
- Jeronimoss
- Senior

Rien68 schreef:Ruud1987 schreef:Zag vandaag de nieuwe Albariza. Dat lijkt me wel wat: heavily peated PX finish.
Staat ook al een tijdje op mijn lijst, zeer nieuwsgierig naar.
Ik hoop dat mijn slijter m dit weekend heeft voor een NaT.
Ik ben er ook zeer benieuwd naar. Ik ga hem binnenkort proeven.
0 x
Ondertussen heb ik er al een paar drams uit, vond m zeer goed.
Ik kijk nu uit naar de Dunder.
Ik kijk nu uit naar de Dunder.
0 x
Eind vorig jaar zijn twee nieuwe Benriach expressies uitgekomen waaronder de 15 yo Sauternes finish. Nou heb ik de gewoonte om de non-peated finishes bij elkaar te sparen, echter deze nieuwe fles is in verhouding behoorlijk kostbaar (ong. 90 euro). Bijna twee keer zo duur als de 'oude' finishes.
1. Weet iemand waarom deze nieuwe versie zo duur is? Komt het door de algemene prijsstijgingen wellicht?
2. Zijn er belangstellenden om samen in de UK te bestellen? Fles is daar 67 euro, verzendkosten 16 euro.
1. Weet iemand waarom deze nieuwe versie zo duur is? Komt het door de algemene prijsstijgingen wellicht?
2. Zijn er belangstellenden om samen in de UK te bestellen? Fles is daar 67 euro, verzendkosten 16 euro.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Mike01 schreef:Eind vorig jaar zijn twee nieuwe Benriach expressies uitgekomen waaronder de 15 yo Sauternes finish. Nou heb ik de gewoonte om de non-peated finishes bij elkaar te sparen, echter deze nieuwe fles is in verhouding behoorlijk kostbaar (ong. 90 euro). Bijna twee keer zo duur als de 'oude' finishes.
Bedoel je deze; https://www.whiskybase.com/whisky/64607 ... -sauternes
Prijzen zijn via de shoplinks ook in D voordeliger te krijgen, wellicht kun je daar wat in de pocket houden qua verzendkosten..?
0 x
Ja, dat is hem. Heb in Duitsland gekeken bij diverse shops, maar die verzenden weer niet naar NL... 
0 x
Mike01 schreef:Ja, dat is hem. Heb in Duitsland gekeken bij diverse shops, maar die verzenden weer niet naar NL...
Mocht je het echt willen dan heb ik wel kennissen vlak over de grens en is er vast wel iets te realiseren.
0 x
Bedankt voor het aanbod
!
Ik zet de boel op een rijtje en laat het per pb weten.
!Ik zet de boel op een rijtje en laat het per pb weten.
0 x
De Sauternes finish 16yo staat al een tijdje in mijn kast. Vorig jaar vond ik hem niet heel bijzonder en daarom heb ik er al een tijd niets meer van gedronken. Zojuist toch maar weer eens een glaasje ingeschonken en ik waardeer hem nu veel meer.
De Sauternes finish ligt er veel minder dik bovenop als bijvoorbeeld de Dark Rum. Misschien dat ik daarom eerst wat vond tegenvallen. Nu bevalt me juist dat subtielere karakter me wel
De Sauternes finish ligt er veel minder dik bovenop als bijvoorbeeld de Dark Rum. Misschien dat ik daarom eerst wat vond tegenvallen. Nu bevalt me juist dat subtielere karakter me wel

0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”