Kado gezocht: leuke malternative

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Kado gezocht: leuke malternative

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 15 Mar 2015, 11:40

Van de week Loopuyt Gin geproefd, m'n buurman blijkt er Master Distiller te zijn :lekker
Ze hebben ook hun eigen merk tonic. Absolute aanrader.
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 15 Mar 2015, 15:01

BWhisky schreef:
Die Tanqueray 10 waar Banzai van spreekt is inderdaad ook écht goed maar ik vrees dat 'ie iets duurder uitvalt ?!

Toch maar de no 10 gedaan :lekker
Het was rangpur vs no 10.. Waarbij het ABV van de no 10 de doorslag gaf, net wat meer punch na mixen lijkt me. (47%, waar de rangpur 'slechts' 41% was).
Nogmaals dank :goedgedaan .
1 x
Afbeelding

swakken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor swakken » 15 Mar 2015, 22:42

Ik heb al veel gin tonics gedronken hendrick, monkey 47, tanqueray 10, the botanist...en nog maar weinig gins tegen gekomen waarvan ik zeg, vermengd met tonic...oh ja. Uiteindelijk lijkt het allemaal op mekaar en is het de meerprijs imho niet altijd waard De forest dry gin vond ik anders en super....
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 16 Mar 2015, 09:22

swakken schreef:Ik heb al veel gin tonics gedronken hendrick, monkey 47, tanqueray 10, the botanist...en nog maar weinig gins tegen gekomen waarvan ik zeg, vermengd met tonic...oh ja. Uiteindelijk lijkt het allemaal op mekaar en is het de meerprijs imho niet altijd waard De forest dry gin vond ik anders en super....

Het is belangrijk dat je de juiste tonic serveert bij je gin. De gins die jij opnoemt hebben toch allemaal verschillende smaakprofielen dus ik snap niet dat je zegt dat ze op elkaar lijken. Tenzij je telkens tonic van de Aldi gebruikt. Misschien moet je de gins eens zonder tonic proeven. Dan zul de verschillen wel ervaren.
Waar ik wel mee akkoord ben is dat sommige gins wat 'overpriced' zijn.
1 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

swakken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor swakken » 21 Mar 2015, 07:45

Ik proef het verschil hoor...maar ik vind de smaakverschillen bijlange na niet zo groot als bij whisky. Een GT met gewone tanqueray en schweppes tonic vind ik lekker en ik vind het verschil en de smaaksensatie met speciale gins en speciale tonics niet groot genoeg om het prijsverschil te rechtvaardigen.
Geef me een een standaard whisky, een johnny walker of een j&b het mag zelfs een glenfiddich 12 zijn en dok met plezier een beetje meer af...dat bedoel ik. Gins puur drinken daar heb ik me eigenlijk nog niet aan gewaagd, dat ga ik zeker eens proberen!
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”