Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Beste whisky liefhebbers,
Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes.
Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. Echter in onderstaande link wordt de 2014 versie vergeleken met eerdere bottelingen (2004 ~ 2014) en hier komt de 2014 versie er zacht gezegd NIET goed uit (de term "bad whsky" wordt zelfs genoemd).
http://danishwhiskyblog.blogspot.nl/201 ... -2014.html
Heeft iemand ervaringen met de recente bottelingen van de Uigeadail (2014/2015??) en moet ik deze idd mijden?
Alvast bedankt!
Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes.
Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. Echter in onderstaande link wordt de 2014 versie vergeleken met eerdere bottelingen (2004 ~ 2014) en hier komt de 2014 versie er zacht gezegd NIET goed uit (de term "bad whsky" wordt zelfs genoemd).
http://danishwhiskyblog.blogspot.nl/201 ... -2014.html
Heeft iemand ervaringen met de recente bottelingen van de Uigeadail (2014/2015??) en moet ik deze idd mijden?
Alvast bedankt!
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

- Berichten: 869
- Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Ik heb er 1 in 2014 gekocht en vind hem heerlijk. Maar het is wel mijn eerste uggi...
0 x
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Van wat ik tot nu toe op heb vond ik de L6 het beste smaken, gelukkig heb ik daar nog een flesje van staan. Verder heb ik onlangs nog een L11 opgemaakt welke ook prima smaakte. De 2014 versie heb ik nog niet op.
0 x
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Ik heb er een uit okt '14 en die is naar mijn mening gewoon goed. (89)
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
avdboom schreef:Ik heb er 1 in 2014 gekocht en vind hem heerlijk. Maar het is wel mijn eerste uggi...
En zeker niet je laatste! Recent doosje van meegepikt toen ze op 49.50 stonden bij een van de dozenschuivers
Staat hier standaard altijd open, is gewoon een toppertje, verveelt echt nooit. Soms moet je gewoon een Oogie drinken. En dat voor een NAS...

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Wivi schreef:Beste whisky liefhebbers,
Ik zit eraan te denken om een fles uigeadail aan te schaffen. Ben wel benieuwd naar de combinatie van Ardbeg en sherry notes.
Ralfy heeft deze whisky recent nog hoog gewaardeerd (review #500) en complimenteerd Ardbeg zelfs met de consistency van deze whisky over de jaren. Echter in onderstaande link wordt de 2014 versie vergeleken met eerdere bottelingen (2004 ~ 2014) en hier komt de 2014 versie er zacht gezegd NIET goed uit (de term "bad whsky" wordt zelfs genoemd).
http://danishwhiskyblog.blogspot.nl/201 ... -2014.html
Heeft iemand ervaringen met de recente bottelingen van de Uigeadail (2014/2015??) en moet ik deze idd mijden?
Alvast bedankt!
Niet alles geloven: als dit echt bad whisky is blijft er verdomd weinig over wat dan good whisky is!
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Wivi schreef:Ok, Ik ben overtuigd; Ga een flesje halen![]()
Goed bezig Wivi

0 x
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Ik heb toevallig net een 2014 Ardbeg Uigeadail opengemaakt en ik moet zeggen dat hij inderdaad niet meer zo goed is als ik me kan herinnerren.
(Alhoewel dit waarschijnlijk meer met ik te maken heeft dan met de wisky zelf.)
In ieder geval is hij zijn geld nog steeds meer dan waard.
(Alhoewel dit waarschijnlijk meer met ik te maken heeft dan met de wisky zelf.)
In ieder geval is hij zijn geld nog steeds meer dan waard.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Dematten schreef:Ik heb toevallig net een 2014 Ardbeg Uigeadail opengemaakt en ik moet zeggen dat hij inderdaad niet meer zo goed is als ik me kan herinnerren.
(Alhoewel dit waarschijnlijk meer met ik te maken heeft dan met de wisky zelf.)
In ieder geval is hij zijn geld nog steeds meer dan waard.
Dat heet nostalgie
Heb ik ook wel eens last van..., vroeger was ie beter en dat soort emoties. De 2014 is inderdaad zijn geld zeker waard maar de 2011 botteling was net ietsje beter...
Het is er wel eentje die je echt een kwartier tot 20 minuten met rust moet laten; alleen al hoe de neus veranderd in die tijdspanne!
0 x
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Heb gisteren dus een flesje gescoord (vanavond maar eens proeven
) en wat blijkt:
Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014)
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
) en wat blijkt:Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014)
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
0 x
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Wivi schreef:Heb gisteren dus een flesje gescoord (vanavond maar eens proeven) en wat blijkt:
Ik heb exact dezelfde bottle code als in het voorheen genoemde deense review (L5950129072014)![]()
Is dit puur toeval? Ik neem aan dat deze code de produktie batch van een dag(deel) aangeeft.
Ik heb eens mijn Uigedails gecheckt en 1 ervan heeft ook L5950129072014 als bottle code.
De 2 andere hebben deze code: L60128 05/11/2014
0 x
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Dat is dan een flinke batch
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).
Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).
Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: Recente bottelingen Ardbeg Uigeadail
Wivi schreef:Dat is dan een flinke batch![]()
Zowiezo hebben ze de bottle code recent aangepast; Voorheen begon de code met LX..... waarbij X het jaar aangeeft, nu dus het jaar op het eind (voluit geschreven).
Hoe dan ook; Ik vind hem geweldig (met mijn nog redelijk onervaren whisky loopbaan).
Maak je geen zorgen. over 20 jaar vindt je de Uggie nog steeds lekker. Bij mij staat er al vanaf de introductie (jaar of 10 denk ik) altijd eentje open
Soms moet je gewoon even een Uggie drinken 
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten




