Niet nieuw in de whisky's, wel op dit forum. Mijn naam is Edwin, 47, getrouwd en 2 prachtige jochies. Single malts drink ik al sinds begin jaren 90, voordat de internet hype toesloeg. Moet zeggen dat het toch wel handig is om op een makkelijke manier je info te halen. Reviews her en der natuurlijk, hoewel het toch ook altijd spannend blijft een onbekende fles te proberen. Vaak kom je bij veel dezelfde distilleerderijen terecht, Ardbeg, Glenfarclas, Aberlour, Lahproaig, Coal Ila, Glendronach heb ik altijd wel een paar varianten van in de kast staan. Liefst de cask strenght versies
Ik vind dat goede whisky er is om te drinken, niet op in een kassie te zetten en te zien of ie meer waard wordt. Doodzonde hoe mooie Ardbeg 1977's etc staan te verpieteren omdat ze gekocht zijn door een speculant in plaats van een liefhebber die 'm wil proeven..
Recent een fantastische Glenlivet 1940-1982 gekocht (duur uiteraard, maar voor een destillaat van 1940 mag dat ook) om in juni samen met m'n pa zijn 75e verjaardag te vieren. En zeg nou zelf; wat is er mooier dan zo'n mijlpaal te vieren met een fles die is gedestilleerd een paar maanden voor zijn geboorte! Ik vind dat whisky daarvoor wordt gemaakt, door mensen die het met net zoveel liefde (of meer) maken als dat wij het nippen
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Niet om populariteit polls te winnen, maar voor de echte liefhebber is het wellicht handig te weten dat ik op aanvraag (pm) een afleveradres in Schotland heb bij een leverancier die de flessen vervolgens op de pallets met goederen naar mij mee stuurt. Kan handig zijn, één van mijn favoriete distilleerderijen is Ardbeg waar jammer genoeg prijzen vaan sky high gaan door verzamelaars. Vaak kun je bij de bron zelf de flessen aanmerkelijk voordeliger kopen (zelfs met de belabberde wisselkoers van nu) als in NL of D, alleen verzenden ze alleen binnen de UK. Ik zeg ook uitdrukkelijk voor de liefhebber omdat ik er niets aan wil verdienen, ik vind dat een forum er ook moet zijn om elkaar te helpen (en hulp is altijd om niet volgens mijn opa) om net die ene fles voor een normale prijs te pakken te krijgen die verder nergens meer te krijgen is. Ik hoop op leuke discussies, goede (koop)tips en gezelligheid!