Dan proef je het beste x-)
(fruit en bloemdagen
Whisky-ettenleur schreef:Had laatst van iemand via facebook (single malt groep) deze 3 als tip doorgekregen:
- Dalwhinnie 15 jaar
- Cragganmore 12 jaar
- Clynelish 14 jaar
Maar ga er vanuit dat er wel meer 'beginners' whisky's zijn, toch?

whiksy schreef:Whisky-ettenleur schreef:Had laatst van iemand via facebook (single malt groep) deze 3 als tip doorgekregen:
- Dalwhinnie 15 jaar
- Cragganmore 12 jaar
- Clynelish 14 jaar
Maar ga er vanuit dat er wel meer 'beginners' whisky's zijn, toch?
Johnnie Walker Red is eenvoudig, die jij noemt zijn niet eenvoudigMaar het zijn wel prima instappers.
Je hebt een mooie start, vergelijk ze met elkaar, zoek ze op in een smaakdiagram en kijk dan welke richting je vervolgens wil uitproberen.
De Classic Malt reeks van Diageo is in 20cl verkrijgbaar. Dat zijn naast die je al hebt uit mijn hoofd: Glenkinchie 12yo, Oban 14yo, Lagavulin 16yo (geturfd) en Coal Ila 12yo (geturfd).
Buiten Diageo heb je Benromach 10yo die hier en daar nog in 20cl verkrijgbaar is.
Verder in 35cl flesjes zijn de volgende verkrijgbaar: Ardbeg 10yo (geturfd), Highland Park 10yo (licht geturfd), Glenmorangie 10yo en Glenfarclas 10yo.
Whisky-ettenleur schreef:[...] Overigens wilde ik deze hobby kleinschalig houden [...]
Whisky-ettenleur schreef:
Overigens wilde ik deze hobby kleinschalig houden, maar het begint nu al uit de hand te lopen.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten