sherrybommetjes
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Re: sherrybommetjes
Even inhakend op de Ultimate adviezen, zowel de Longmorn als de Tamdhu zijn inderdaad geweldig. Maar ik zou ze absoluut niet met elkaar willen vergelijken. De Tamdhu zit veel meer op karamel/toffee/butterscotch, de Longmorn veel meer gedroogd fruit/rozijnen. Wat dat betreft meer het gangbare sherry smaakprofiel.
Ik vind persoonlijk overigens Glenfarclas 12yo en Glendronach 15yo héél goede sherrybommetjes voor de prijs. Zelfs de Glendronach 12yo (onder €30!) is heerlijk.
Ik vind persoonlijk overigens Glenfarclas 12yo en Glendronach 15yo héél goede sherrybommetjes voor de prijs. Zelfs de Glendronach 12yo (onder €30!) is heerlijk.
1 x
Aan een dalmore 15 kun je ook geen verkeerde koop doen, chivas 18 jr is ook misschien iets, Benriach 25 jr(ruim boven je budget) maar ik zou anders het een en ander is proeven op een whiskyfestival...ultimate bottelingen zijn "gewoon goed". Een aberlour op sherryvaten is zeker lekker, maar je moet zelf met proeven
je voorkeur en smaken ontdekken..
je voorkeur en smaken ontdekken..
0 x
Willem vd K schreef:Even inhakend op de Ultimate adviezen, zowel de Longmorn als de Tamdhu zijn inderdaad geweldig. Maar ik zou ze absoluut niet met elkaar willen vergelijken. De Tamdhu zit veel meer op karamel/toffee/butterscotch, de Longmorn veel meer gedroogd fruit/rozijnen. Wat dat betreft meer het gangbare sherry smaakprofiel.
De meeste van die "westport" zijn ook super bommetjes e, Glengoyne 98, al moet je daar oppassen, sommigen zitten met een extreem zwaar lucifer probleem
0 x
For the record: Westport is Glenmorangie met een héél klein beetje Glen Moray (teaspooned noemen ze dat). En daar zitten idd een paar super-sherrybommetjes tussen 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Mooi topic met goeie tips, net wat ik zocht!
Na mijn ervaringen met de Macallan 10YO Sherry Oak en de Glendronach 12YO toch wel een erg grote fan van sherried whisky geworden.
En dan te bedenken dat dit nog maar het topje van de ijsberg is..
Na mijn ervaringen met de Macallan 10YO Sherry Oak en de Glendronach 12YO toch wel een erg grote fan van sherried whisky geworden.
En dan te bedenken dat dit nog maar het topje van de ijsberg is..
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Pellie schreef:Ik zou met de prijs iets hoger gaan en dan een GlenDronach single cask uit bijv. 2002 of 2003 (of ouder, maar dan duurder) proberen. En de Longmorn en Tamdhu van van Wees (the Ultimate) zijn ook mooie sherrybommetjes!
Wat deze tip wel niet teweeg heeft gebracht op het forum een ware run/hype op longmorn.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Mvamelsfort schreef:Pellie schreef:Ik zou met de prijs iets hoger gaan en dan een GlenDronach single cask uit bijv. 2002 of 2003 (of ouder, maar dan duurder) proberen. En de Longmorn en Tamdhu van van Wees (the Ultimate) zijn ook mooie sherrybommetjes!
Wat deze tip wel niet teweeg heeft gebracht op het forum een ware run/hype op longmorn.
Mwah, die run was er al eventjes hoor. Niet voor niks dat je op veilingen vooral de Longmorn(s) van van Wees langs ziet komen en maar heel sporadisch een andere. Al bij de releases kochten veel mensen een flesje als "investering" volgens mij.
1 x
Ik ga dan ook idd voor de Longmorn vW!
Of de Glenfarclas voor het potstill festival.
Of de Glenfarclas voor het potstill festival.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Die Glenfarclas 105 vind ik zelf ook niet zo heel geweldig. Als je van echte sherry bommen houdt en de A'Bunahd spreekt je aan dan moet je zeker de GD Cask Strength (3 batches so far, allemaal goed) of de Glenlivet Nadurro Cask Strength. Ook top. En allemaal NAS en Cask Strength, daar ben ik zelf wel erg fan van.
Zijn ook allemaal tussen de 50-60 te koop.
0 x
- Wildewillem
- Actief lid

Oogadal schreef:Die Glenfarclas 105 vind ik zelf ook niet zo heel geweldig. Als je van echte sherry bommen houdt en de A'Bunahd spreekt je aan dan moet je zeker de GD Cask Strength (3 batches so far, allemaal goed) of de Glenlivet Nadurro Cask Strength. Ook top. En allemaal NAS en Cask Strength, daar ben ik zelf wel erg fan van.
Gelenlivit nadurro is zeker een goede CK, hij gaat er alleen helaas wel uit binnenkort hoorde ik!
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nu al weer er uit?? Goed dat je 't meldt, nog even een paar flessen scoren dan 

0 x
Wildewillem schreef:Gelenlivit nadurro is zeker een goede CK, hij gaat er alleen helaas wel uit binnenkort hoorde ik!
De Glenlivet Nadurra Oloroso is nog geen jaar uit?!?
En wat betekent CK?Dramtime.nl schreef:The Glenlivet Nadurra Oloroso Matured is de eerste release in de Nadurra serie die blijvend is. In tegenstelling tot vorige Nadurra bottelingen is de Oloroso Matured geen limited edition maar een 'standaard' botteling geïntroduceerd in de herfst van 2014. Uiteindelijk zal de Nadurra serie uit drie releases gaan bestaan. Een 1st fill en een peated versie volgen in het voorjaar en najaar van 2015.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oef, gelukkig, ik meende ook al dat de Nadurro Oloross CS in een paar batches zou komen dit jaar. Batch OLO614, volgens mij de 1e, staat in m'n kast. Toppertje voor het geld.
En aangezien ik al mijlenver over budget van deze maand (en de volgende
) heen ben kan ik dus nog even wachten met inslaan....
CK zal wel een tablet correctie op CS zijn?
En aangezien ik al mijlenver over budget van deze maand (en de volgende
) heen ben kan ik dus nog even wachten met inslaan....CK zal wel een tablet correctie op CS zijn?
0 x
- Wildewillem
- Actief lid

whiksy schreef:Wildewillem schreef:Gelenlivit nadurro is zeker een goede CK, hij gaat er alleen helaas wel uit binnenkort hoorde ik!
De Glenlivet Nadurra Oloroso is nog geen jaar uit?!?En wat betekent CK?Dramtime.nl schreef:The Glenlivet Nadurra Oloroso Matured is de eerste release in de Nadurra serie die blijvend is. In tegenstelling tot vorige Nadurra bottelingen is de Oloroso Matured geen limited edition maar een 'standaard' botteling geïntroduceerd in de herfst van 2014. Uiteindelijk zal de Nadurra serie uit drie releases gaan bestaan. Een 1st fill en een peated versie volgen in het voorjaar en najaar van 2015.
Sorry CS

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”