Nog een whiskyliefhebber: tonc, Toon

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
tonc
Actief lid
Actief lid

Nog een whiskyliefhebber: tonc, Toon

Ongelezen berichtdoor tonc » 27 Jul 2010, 15:53

Dag liefhebbers van het levenswater!

Ik volg dit forum al een tijdje en ik dacht maar eens actief te gaan deel nemen... :)
Hoe beter beginnen dan mij voor te stellen:

Zo een 2 jaar terug heeft mijn interesse in whisky mij naar een whisky winkel gedreven. Op dat moment wist ik bijster weinig over whisky en had ik nog maar een handvol (OB en blend) whisky's geproefd. Aldaar aangekomen vroeg ik de vriendelijke man van de winkel om mij eens "een aantal verschillende whisky's te laten proeven in de range van smaken die er zijn". Drie whisky's later gebeurde het: lightning struck! Nog eens 10 minuten later stond ik buiten met mijn eerste "speciale" whisky: de laphroaig 8y van Acorn's natural selection. Spijtig genoeg heb ik onlangs deze fles leeg gemaakt. Ze zal altijd een speciale plaats in mijn hart hebben... :D

2 jaar later is dit echt een passie aan het worden en heb ik een 24-tal flessen in mijn kast staan. Ik ben ook naar het WWWF geweest en heb al een 20-tal tastings beleefd. Super! Ook ben ik (eindelijk ;) ) zopas binnen geraakt in de lokale whisky club Fulldram! :duimop

Deze passie zou ik dan ook graag delen!
Slainte Mhath!
0 x
"Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? At a french maids finishing school? At three o'clock in the morning? With my reputation? Bingo!"
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Nog een whiskyliefhebber

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Jul 2010, 16:08

Welkom Ton (?).
Meekijken is natuurlijk ook prima, maar inderdaad op een forum is het meestal hoe meer leden hoe meer activiteit.
En gedeelde vreugd is ...... etc.

Je bent al aardig op weg met je collectie. En ja die eerste lekkere whisky blijft je lang bij.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

tonc
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tonc » 27 Jul 2010, 16:15

Dank u voor de welkom! En het is Toon, mijn username is een samentrekking van voornaam en achternaam ;)
0 x
"Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? At a french maids finishing school? At three o'clock in the morning? With my reputation? Bingo!"
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Nog een whiskyliefhebber: tonc, Toon

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Jul 2010, 17:03

Aha, nog een Vlaming op het forum. Welkom Toon! We zijn de laatste tijd goed bezig om dit forum te infiltreren. :mrgreen:
Je hebt idd al een aardig gevarieerde collectie. Ik heb een boontje voor de Islay whisky's. Eigenlijk, zeg maar BOON. :D
Laat maar genoeg van je horen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 27 Jul 2010, 19:47

Welkom Toon, zo te zien heb jij je draai hier al aardig gevonden. Nou, geniet er maar van, hoor. Enne, mag ik je 'n héél klein tipje geven, Toon, als je blij bent met 'n goede aankoop - Laphroaig 8yo Acorns natural selection - hou dan 'n klein bodempje over, voor later...? You never know! (schenk 't laatste beetje goud in 'n sample flesje).

:goedgedaan

:Slainte
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Jul 2010, 19:54

I_SPEY schreef:(schenk 't laatste beetje goud in 'n sample flesje).

Hoor ik iemand die een sample wil ruilen? :lol:
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 27 Jul 2010, 19:58

johan brugge schreef:

:roll:
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Jul 2010, 20:26

Hallo Toon en welkom!
tonc schreef:Zo een 2 jaar terug heeft mijn interesse in whisky mij naar een whisky winkel gedreven.
(...)
2 jaar later is dit echt een passie aan het worden en heb ik een 24-tal flessen in mijn kast staan. (...) heb al een 20-tal tastings beleefd.

Woow! In 2 jaar tijd naar 20 tastings... da's bijna elke maand wel een! :o Goed bezig!!! :duimop

Heb je ook een soort van Whiskybase.com pagina met je collectie?

johan brugge schreef:

Ik heb laatst ook, toen m'n fles de bodem bijna bereikte, gauw een sample'tje gevuld. Niet zozeer om te ruilen, maar om toch nog eens af en toe te kunnen ruiken en proeven 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Jul 2010, 21:07

Ik zal niet gauw een sampletje nemen als de fles bijna leeg is. Het duurt namelijk redelijk lang eer bij mij een fles leeg is. En ik heb onlangs gemerkt dat de smaak helemaal anders was. Niet meer zo lekker als in het begin van de fles of toen die halfvol was. Dat was zo bij de Supernova L9 en de Longrow 10yo 1993. Bij de Uigeadail viel de smaak nog verbazend goed mee.
JD, je hebt niet goed gekeken jongen. In zijn 'signature' staat een whiskybase button.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 27 Jul 2010, 21:11

johan brugge schreef:JD, je hebt niet goed gekeken jongen. In zijn 'signature' staat een whiskybase button.

Huh... was dat straks ook al? :lol:

Ooooowwww.... je hebt een Westport in je collectie!!! :duimop Ben zo benieuwd naar deze whisky (gezien m'n voorkeur voor Glenmorangie) :duimop

Mooie flessen op je schap, Toon! :goedgedaan
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 27 Jul 2010, 21:20

Welkom Toon!
Je bent al lekker bezig. Toon, hoe is die Littlemill van jullie club? Ik hoor/lees er van alle kanten goede dingen over.

Pano
0 x
Life is too short to drink bad whisky

tonc
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tonc » 28 Jul 2010, 09:47

I_SPEY schreef:Toon, als je blij bent met 'n goede aankoop - Laphroaig 8yo Acorns natural selection - hou dan 'n klein bodempje over, voor later...? You never know! (schenk 't laatste beetje goud in 'n sample flesje).

Nu te laat spijtig genoeg :(
Wat ik nu wel doe bij mijn allerbeste flessen is wanneer ik ze open doe al direct een sampletje afvullen. Dit heb ik direct gedaan bij mij Glenfarclas 1968 Family Casks (selected by Luc Timmermans)! Ongelooflijk spul dat... :HitHead

JayDie schreef:Ooooowwww.... je hebt een Westport in je collectie!!! Ben zo benieuwd naar deze whisky (gezien m'n voorkeur voor Glenmorangie)

Mooie flessen op je schap, Toon! :goedgedaan

Danku! :D
Die Westport is lekker, en voor die prijs en echte knaller! Ik vrees alleen voor jou dat die nergens meer beschikbaar is...

p_froes schreef:Welkom Toon!
Je bent al lekker bezig. Toon, hoe is die Littlemill van jullie club? Ik hoor/lees er van alle kanten goede dingen over.

Dat vind ik ook! :D Die littlemill is echt fantastisch, een echte fruitbom! Het bestuur heeft er echt wel een topvat uit gekozen... Als je hier een fles van zou willen hebben kan je contact op nemen met QV.ID. Die hadden er een paar liggen. Ik kan wel niet garanderen dat ze er nu nog hebben. Je moet ook wel weten dat ze de eerste twee weken van augustus gesloten zijn dus dan zal je ze niet kunnen bereiken.
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 29 Jul 2010, 13:53

Welkom Toon.Veelplezier gewenst hier

Gr,

Jock
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 29 Jul 2010, 22:56

Toon,ook namens mij een warm welkom :bigsmile op deze site,je hebt trouwens al een leuke collectie :Slainte
0 x
Afbeelding

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”