G&M 15 'unspecified' op whiskybase

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
nilou
Actief lid
Actief lid

G&M 15 'unspecified' op whiskybase

Ongelezen berichtdoor nilou » 21 Feb 2015, 20:37

Hallo mede-whiskyliefhebbers,

Ik ben onlangs naar Schotland geweest, bij de plaatselijke whisky shop in Dufftown heb ik een G&M 15 YO gekocht. Nu is mijn vraag waar kan ik deze whisky vinden op whiskybase? Of is het een kwestie van insturen?

Gr. Nilou
Bijlagen
1424547394950-504387162.jpg
1424547394950-504387162.jpg (1.77 MiB) 2511 keer bekeken
1424547341699-2144701208.jpg
1424547341699-2144701208.jpg (1.55 MiB) 2511 keer bekeken
0 x
malty mastodons

Matti
Moderator
Moderator

Re: G&M 15 'unspecified' op whiskybase

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Feb 2015, 20:46

Volgens mij is het deze (gevonden via google overigens, de whiskybase zoekmachine is... eh... niet heel goed :)).

http://www.whiskybase.com/whisky/29018/ ... ear-old-gm

Aan jou de schone taak om een scherpe foto te maken tegen een witte achtergrond en die in te sturen :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 21 Feb 2015, 21:39

Ik heb wel vaker moeite met de whiskybase zoekmachine. En met Google lukt het meestal wel goed.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

nilou
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor nilou » 23 Feb 2015, 08:51

Thnx Matti & Peter!
1 x
malty mastodons

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 25 Feb 2015, 21:57

Nilou; veel belangrijker; hoe smaakt ie?? G&M bottelingen zijn over het algemeen goed en consistent van kwaliteit is mijn ervaring.

Zijn altijd leuke flessen om mee te pikken, vaak komt dat ook de NL markt niet op.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 24 Apr 2015, 16:16

Als ik de smaaknotities op de fles lees, denk
Ik toch aan een zekere Glen F....s.
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 25 Mei 2020, 07:40

Ik heb een tijd terug deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/29018/macphails-15-year-old- macphail 15 jaar gekocht, omdat dit volgens de verkoper een Macallan zou zijn. Nu was dit in een whiskyspeciaalzaak en vertrouw(de) ik de verkoper op zijn kennis. Echter van de week heb ik deze fles open gemaakt en vanaf het eerste moment (de geur) ben ik er van overtuigd dat dit geen Macallan is. Gisteravond nog eens in het glas:
Macphail 15
reuk: boerderijlucht(een zeer overheersende lucht), houtrook, beetje peat
smaak is zeer zacht en toegankelijk, beetje zoete sherry en wat chocolade en marsepein.
Afdronk is kort en zoet.
Zeer toegankelijke whisky, zeker lekker, maar hij lijkt op geen enkele Macallan die ik ooit gedronken heb. Nu heb ik geprobeerd meer informatie te vinden op het internet, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.
Is er iemand die weet van welke distillery deze whisky wel afkomstig is? Of dat dit eventueel toch een Macallan is. :?
0 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 25 Mei 2020, 16:02

Als ze het ergens weten is het bij Gordon & MacPhail zou ik denken. Je kunt er altijd een mailtje aan wagen.
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Mei 2020, 16:43

mardo schreef:Ik heb een tijd terug deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/29018/macphails-15-year-old- macphail 15 jaar gekocht, omdat dit volgens de verkoper een Macallan zou zijn. Nu was dit in een whiskyspeciaalzaak en vertrouw(de) ik de verkoper op zijn kennis. Echter van de week heb ik deze fles open gemaakt en vanaf het eerste moment (de geur) ben ik er van overtuigd dat dit geen Macallan is. Gisteravond nog eens in het glas:
Macphail 15
reuk: boerderijlucht(een zeer overheersende lucht), houtrook, beetje peat
smaak is zeer zacht en toegankelijk, beetje zoete sherry en wat chocolade en marsepein.
Afdronk is kort en zoet.
Zeer toegankelijke whisky, zeker lekker, maar hij lijkt op geen enkele Macallan die ik ooit gedronken heb. Nu heb ik geprobeerd meer informatie te vinden op het internet, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.
Is er iemand die weet van welke distillery deze whisky wel afkomstig is? Of dat dit eventueel toch een Macallan is. :?

De precieze details weet ik niet meer, maar kan me herinneren dat hier een tijdje geleden eenzelfde soort van post was.
Het ging toen over een 'secret' Glenfarclas die ook, na opening peated bleek te zijn :Scratch.
1 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 25 Mei 2020, 16:51

Freezeroz schreef:De precieze details weet ik niet meer, maar kan me herinneren dat hier een tijdje geleden eenzelfde soort van post was.
Het ging toen over een 'secret' Glenfarclas die ook, na opening peated bleek te zijn :Scratch.

Daar heb ik ervaring mee gehad, maar was geen G&M botteling, maar Duncan Taylor. Ging om de festivalbotteling van het Whisky Tasting Festival afgelopen zomer (https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... hat-the-fc)

Weet dus niet helemaal zeker of je mij bedoelde, maar "een tijdje geleden" "secret GF" en "na opening peated" kloppen allemaal ;)
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Mei 2020, 17:19

Daan schreef:
Freezeroz schreef:De precieze details weet ik niet meer, maar kan me herinneren dat hier een tijdje geleden eenzelfde soort van post was.

Daar heb ik ervaring mee gehad, maar was geen G&M botteling, maar Duncan Taylor. Ging om de festivalbotteling van het Whisky Tasting Festival afgelopen zomer (https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... hat-the-fc)

Weet dus niet helemaal zeker of je mij bedoelde, maar "een tijdje geleden" "secret GF" en "na opening peated" kloppen allemaal ;)

Haha ja. Dat moet hem zijn dan :goedgedaan.
1 x
Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 25 Mei 2020, 20:55

HammerHead schreef:Als ze het ergens weten is het bij Gordon & MacPhail zou ik denken. Je kunt er altijd een mailtje aan wagen.

Dat is een goed idee, dat ga ik doen.
en een peated Glenfarclas? wow, die zou ik ook niet zien aan komen.
Bedankt voor de reacties zover. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”