Islay voorbij, wat nu?
Re: Islay voorbij, wat nu?
Wat ouder? Zelf nooit gehad maar dan is de Glenfarclas 21 misschien een idee?
0 x
Dat blijft lastig omdat er zoveel keuze is.
Ik heb de glendronach's nog niet geproefd maar heb me laten vertellen dat de 15 echt de moeite waard is.
Wat betreft de laphroaig hij is mooi in balans de turf overheerst niet maar is natuurlijk wel sterk aanwezig.
Dat is er 1 voor als je wat meer bekend ben met sherry denk ik.
Ik heb de glendronach's nog niet geproefd maar heb me laten vertellen dat de 15 echt de moeite waard is.
Wat betreft de laphroaig hij is mooi in balans de turf overheerst niet maar is natuurlijk wel sterk aanwezig.
Dat is er 1 voor als je wat meer bekend ben met sherry denk ik.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- defeatless
- Moderator

BenRiach heeft ook hier en daar nog redelijk betaalbare sherry whisky's
http://www.whiskybase.com/whisky/1657/b ... ro-ximinez (heftig!!)
Maar er zijn er nog zat meer. En inderdaad is de keuze reuze
Ik neem me altijd voor om iets te kopen en kom altijd met iets anders thuis, dus wat dat betreft.....
http://www.whiskybase.com/whisky/1657/b ... ro-ximinez (heftig!!)
Maar er zijn er nog zat meer. En inderdaad is de keuze reuze
Ik neem me altijd voor om iets te kopen en kom altijd met iets anders thuis, dus wat dat betreft.....
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

De Glendronach 12 en 21 zijn gerijpt in zowel Oloroso als PX vaten, de 15y is enkel in Oloroso vaten gerijpt.
Ik zou voor de 15 of 21 gaan, het alcoholpercentage ligt iets hoger (15y=46% en de 21y=48%) dan de 12y (=43%), dat geeft iets meer 'punch'.
Ik zou voor de 15 of 21 gaan, het alcoholpercentage ligt iets hoger (15y=46% en de 21y=48%) dan de 12y (=43%), dat geeft iets meer 'punch'.
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Glenfarclas 12yo vind ik een heerlijke en goedkope instapper. Glendronach 15yo en Aberlour A'Bunadh vind ik de meerprijs absoluut waard, maar als je net met sherry begint misschien beter eerst wat samples proberen.
Glendronach 12yo heb ik zelf nog niet op, maar staat ook bekend als goede bfb whisky.
Glenfarclas 105 zou ik mee wachten. Erg betaalbaar, maar veel minder toegankelijk (imo).
Glendronach 12yo heb ik zelf nog niet op, maar staat ook bekend als goede bfb whisky.
Glenfarclas 105 zou ik mee wachten. Erg betaalbaar, maar veel minder toegankelijk (imo).
1 x
De 12 jaar oude Glendronach is echt heel goed. Heeft op Oloroso en Pedro Ximenez gelegen. De 15 jaar oude alleen op Oloroso. In hun prijscategorie zijn het allebei toppers. Ik zou lekker beginnen bij de 12 yo. Dat lijkt me de ideale kennismaking met sherried whiskies.
1 x
Denk vrijwel zeker dat het 1 van die beide wordt.
Vind het een mooie prijs voor een kennismakingsfles
Zal mn bevindingen t.z.t. posten..
thnx voor alle reacties!
Ik denk overigens dat dit best wel een herkenbaar iets
is voor beginnende whisky drinkers, iedereen doet het
natuurlijk op zijn manier maar ik zelf wil eigenlijk niet zomaar random flessen aanschaffen.
Vind het een mooie prijs voor een kennismakingsfles
Zal mn bevindingen t.z.t. posten..
thnx voor alle reacties!
Ik denk overigens dat dit best wel een herkenbaar iets
natuurlijk op zijn manier maar ik zelf wil eigenlijk niet zomaar random flessen aanschaffen.
0 x
Nino schreef:Ik denk overigens dat dit best wel een herkenbaar iets
Ik denk dat dit ook geldt voor ervaren whisky drinkers, zeker omdat die ook duurdere flessen kopen. Dus dan wil je zeker geen miskoop hebben.
0 x
Long John schreef:Nino schreef:Ik denk overigens dat dit best wel een herkenbaar iets
Ik denk dat dit ook geldt voor ervaren whisky drinkers, zeker omdat die ook duurdere flessen kopen. Dus dan wil je zeker geen miskoop hebben.
Ja daar zit zeker wat in maar als ik sommige bezig zie met de Vbt weten ze vrij snel wat ze proeven
0 x
Goede keuze!
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Wildewillem
- Actief lid

Nino schreef:Vandaag gehaald, glendronach 12yr
Top!!
Lekkere whisky, mocht deze bevallen zou ik zeker ook de 15y een keertje proberen. en de glenfarclas 15Y.
0 x
Wou er toch nog ff op reageren.. heb nu een paar drams GD 12yo gehad.. op wfnn de 15yo geproefd en of het toeval is of dat het echt aan mij ligt weet ik niet maar heb zo'n sherry nasmaak in mn neus als ik dat gedronken heb..
Bekend iets of ligt het aan mij?
Conclusie= weet niet of sherry op dit moment echt mn ding is.
Conclusie= weet niet of sherry op dit moment echt mn ding is.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”