Highland Park expressies
Re: Highland Park expressies
Je bedoelt dat ze veel meer HP 18 produceren dan ze kwijt kunnen in zo'n serie ?
0 x
Re: Highland Park expressies
nee, dat ze veel meer flessen van 60 euro zullen verkopen dan van 250 euro.
1 x
Re: Highland Park expressies
Ja, ok.
Maar aan de andere kant, op een fles Odin hebben ze veel meer winst dan op een fles HP 18y.
Maar aan de andere kant, op een fles Odin hebben ze veel meer winst dan op een fles HP 18y.
0 x
Re: Highland Park expressies
Als je er vanuit gaat dat ze exact het zelfde productieproces hebben wel ja..
0 x
Re: Highland Park expressies
Long John schreef:Ja, ok.
Maar aan de andere kant, op een fles Odin hebben ze veel meer winst dan op een fles HP 18y.
Waarom zou een distilleerderij überhaupt nog flessen van minder dan € 250,- op de markt brengen dan?
Effe snel gerekend. Om een omzet van € 50.000 te halen, moet HP 200 flessen van € 250,- verkopen.
Maar die omzet kun je ook halen door 833 flessen van € 60,- te verkopen.
Welke kans is groter? Dat HP 200x een superdure fles verkoopt of dat HP 833x een redelijk geprijsde fles verkoopt?
Of anders gezegd, denk je niet dat de doelgroep voor flessen van € 60,- minimaal 4x zo groot is dan de doelgroep voor flessen van € 250?
0 x
Re: Highland Park expressies
Je gaat een beetje scheef in de berekening omdat de winst op special releases (hoop ik toch) flink hoger is dan op standaardbottelingen, maar dat is inderdaad het punt.
Daarbij: de verschillende bottelingen spreken verschillende markten aan. Special releases zijn primair voor de verzamelaar / investeerder. De 18 is voor de liefhebber / kenner. Dat bijt elkaar dus lang niet zoveel als je zou denken omdat het gekocht wordt door verschillende mensen. Zou je een van de twee niet verkopen, dan merk je dat niet direct in een evenredige stijging van de verkoop van de andere.
Daarbij: de verschillende bottelingen spreken verschillende markten aan. Special releases zijn primair voor de verzamelaar / investeerder. De 18 is voor de liefhebber / kenner. Dat bijt elkaar dus lang niet zoveel als je zou denken omdat het gekocht wordt door verschillende mensen. Zou je een van de twee niet verkopen, dan merk je dat niet direct in een evenredige stijging van de verkoop van de andere.
2 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Highland Park expressies
Matti schreef:Je gaat een beetje scheef in de berekening omdat de winst op special releases (hoop ik toch) flink hoger is dan op standaardbottelingen, maar dat is inderdaad het punt.
Daarom heb ik het over omzet, niet over winst
Matti schreef:Daarbij: de verschillende bottelingen spreken verschillende markten aan. Special releases zijn primair voor de verzamelaar / investeerder. De 18 is voor de liefhebber / kenner. Dat bijt elkaar dus lang niet zoveel als je zou denken omdat het gekocht wordt door verschillende mensen. Zou je een van de twee niet verkopen, dan merk je dat niet direct in een evenredige stijging van de verkoop van de andere.
Dank voor de aanvulling

0 x
Re: Highland Park expressies
Nickolaas schreef:Tom2 schreef:http://nl.delhaizewineworld.com/F-10002-wijnen/P-21950-highland-park-island-single-malt-scotch-whisky-18y-_-70cl
Highland Park 18:
In de Delhaize momenteel verkrijgbaar voor net geen 75 €
Bij de Gall en Gall inclusief alle kortingen vandaag besteld voor een mooie €63.99. Da's wel een aardig fijn prijsje.
Bij Drankenhandel Nico en Kathy De Clercq (Lochristi, België) nog twee flesjes kunnen scoren voor 58,15 Euro (een week of 2 geleden)! Lucky me! En de prijzen voor de 18 in meer gespecialiseerde zaken zijn echt wel serieus aan het stijgen! Cheers, D.
0 x
- Wildewillem
- Actief lid

- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10 Feb 2013, 19:49
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Highland Park expressies
https://www.gall.nl/shop/708232-highlan ... ears-70cl/
Met de wilde Willem whisky dagen dus ook daar nog voor een nette prijs.
Met de wilde Willem whisky dagen dus ook daar nog voor een nette prijs.
0 x
Re: Highland Park expressies
Zag net op een site dat de HP Odin in een zwarte uitvoering komt. Dacht gelijk Why?! Eerste 3 houten displays en transparante (gekleurde ) flessen. Wordt een houten frame scoren mocht ik hem bijvoegen bij de overige uit de serie.
Zie ook linkje
http://www.exclusivedrinks.nl/highland-park-odinq
Zie ook linkje
http://www.exclusivedrinks.nl/highland-park-odinq
0 x
Re: Highland Park expressies
Ja ik zag het ook al. Ik vind het wel mooi in het zwart maar dan hadden alle Valhalla uitvoeringen een andere kleur moeten hebben. Nu past hij er niet echt bij.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Re: Highland Park expressies
De zwarte schaap van de serie, het heeft wel wat maar ook weer niet.
1 x
- totalatool
- Forum goeroe

- Berichten: 2444
- Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59
Re: Highland Park expressies
sopie schreef:Zag net op een site dat de HP Odin in een zwarte uitvoering komt. Dacht gelijk Why?!
Zodat verzamelaars nu ook nog op zoek moeten naar een tweede Thor, Loki of Freya, om de set mooi symmetrisch te maken.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten





