HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-5 (10 t/m 16 februari)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-5 (10 t/m 16 februari)
Alles op zijn tijd. In dit geval is dat nadat we deze VBT mooi hebben afgesloten 
3 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik begon steeds meer aan mezelf te twijfelen na alle inzendingen gelezen te hebben... rook... turf... hoezo? waar?
Gelukkig nog een beetje over van sample 5, dus ik draai (voorzichtig) het dopske ervanaf en... mmmm... rook
. Dus of mijn reuk/smaak was een beetje op tilt afgelopen weekend of het helpt gewoon om er meer zuurstof bij te laten komen en langer te wachten. Nu kan ik al helemaal niet meer wachten op de uitslag van dit sample... zou het veilig zijn om te gaan slapen of zal ik toch maar op blijven 
Gelukkig nog een beetje over van sample 5, dus ik draai (voorzichtig) het dopske ervanaf en... mmmm... rook
. Dus of mijn reuk/smaak was een beetje op tilt afgelopen weekend of het helpt gewoon om er meer zuurstof bij te laten komen en langer te wachten. Nu kan ik al helemaal niet meer wachten op de uitslag van dit sample... zou het veilig zijn om te gaan slapen of zal ik toch maar op blijven 
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Ook dopje er af en rook?????? Helemaal niks, zit ik toch in de eerste batch 

1 x
Ik omschrijf hem als medium-peated. Zeker rook aanwezig maar geen overdose. Vandaar dat Laga/Laph/Ardbeg voor mij afvielen.
0 x
Lunchhint!
Deze whisky is verwant aan een van de eerdere whiskies uit deze VBT en zou mooi staan in een boekenkast...
Deze whisky is verwant aan een van de eerdere whiskies uit deze VBT en zou mooi staan in een boekenkast...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Verwant aan eerdere whisky = nog een whiskybroker --> Tobermory 17yo of 20yo?
Aan de andere kant, de inkoopactie had dan waarschijnlijk later plaatsgevonden.
Boekenkast = liquid library?
Straks verder puzzelen.
Aan de andere kant, de inkoopactie had dan waarschijnlijk later plaatsgevonden.
Boekenkast = liquid library?
Straks verder puzzelen.
0 x
Matti schreef:Lunchhint!
Of nog een travel retail..?
0 x
Als het een Bowmore op sherry is dan zal ik mezelf voor het hoofd slaan.
Toen ik voor het eerst aan het flesje rook, schreef ik meteen op : Bowmore op sherry.
Ook tegen Bart, op z'n tasting zei ik meteen: Ah, sample 5 is een Bowmore op sherry.
Toen ik hem proefde was ik zodanig overtuigd van Kilchoman dat ik niet meer aan Bowmore dacht.. tsja
Maar die Bowmore LL kan inderdaad wel , Bowmore heeft zelfde eigenaar als Auchtentoshan dusja..
Toen ik voor het eerst aan het flesje rook, schreef ik meteen op : Bowmore op sherry.
Ook tegen Bart, op z'n tasting zei ik meteen: Ah, sample 5 is een Bowmore op sherry.
Toen ik hem proefde was ik zodanig overtuigd van Kilchoman dat ik niet meer aan Bowmore dacht.. tsja
Maar die Bowmore LL kan inderdaad wel , Bowmore heeft zelfde eigenaar als Auchtentoshan dusja..
1 x
BWhisky schreef:Als het een Bowmore op sherry is dan zal ik mezelf voor het hoofd slaan.
Heb een fles Kilchoman machir bay staan, het verschil met dit sample is voor mijn gevoel groot.
0 x
henri schreef:gokje: http://www.whiskybase.com/whisky/42073/bowmore-2001-twa
Goede gok denk ik. De connectie met een vorig sample: Auchentoshan en Bowmore allebei eigendom van Suntory (Morrison Bowmore Distillers)
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

BWhisky schreef:Als het een Bowmore op sherry is dan zal ik mezelf voor het hoofd slaan.
Ik heb zo'n gevoel dat je de spijker op de spreekwoordelijke kop slaat. De link Bowmore - Auchentoshan is overduidelijk iig.
0 x
De sherry is trouwens inderdaad wel aanwezig in dit sample, maar voor mij wel heel erg subtiel en op de achtergrond. Afgelopen weekend deze sherried Bowmore geproefd en die leek toch een stuk volwassener en beter gebalanceerd: http://wordsofwhisky.com/bowmore-20012012-maltbarn/
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Heeft ons Yapi zojuist ook een hint gegeven?

0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Als dat zo zou zijn dan ben ik best nog wel verrast door mijn eigen notities. Ik dacht dit keer met maar weinig overtuiging dingen te bespeuren, maar desondanks eerste associatie met Bowmore, op iets boven 50%, niet al te oud en re-fill sherry geschat. Past mooi in het plaatje van die LL.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-6”