Zoals John aangaf in viewtopic.php?f=29&t=140#p546 is dit ook een site die samples verkoopt. Men biedt aan in €uro en het is een bedrijf in Nederland (Nieuwegein) "Alcohol products sold at http://www.rarewhiskysite.com" are subject to Dutch taxation." dus zou dat ook binnen wat acceptabel is moeten kunnen vallen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
RareWhiskySite.com
Re: Heeft er iemand ervaring met RareWhiskySite.com ?
(Nog) geen ervaring, maar ik kom steeds meer van deze setjes tegen bij (online) whisky shops als "Van Zuylen" en "Verhaar". Op de site zelf (RareWhiskySite) zijn deze setjes ook te vinden onder bijvoorbeeld "Malt kits" met de naam "...Verhaar...". Ik denk dat het dus wel in orde zit met deze site!
0 x
Ja, Inmiddels op meer plaatsen gespot.
In Whisky Etc. Nummer 3, 2009, staat een artikel van 4 pagina's over het hoe en waarom.
En door wie ? Ron Kercher is de initiatief nemer.
Single malt in een reageerbuis
Whisky via de buizenpost? Een kostelijke single malt in een reageerbuis? Het idee is niet alleen uitgewerkt, maar lijkt ook een groot succes te worden.
Ik had de
op de link al een tijdje geleden weggehaald.
In Whisky Etc. Nummer 3, 2009, staat een artikel van 4 pagina's over het hoe en waarom.
En door wie ? Ron Kercher is de initiatief nemer.
Single malt in een reageerbuis
Whisky via de buizenpost? Een kostelijke single malt in een reageerbuis? Het idee is niet alleen uitgewerkt, maar lijkt ook een groot succes te worden.
Ik had de
op de link al een tijdje geleden weggehaald.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ervaring met RareWhiskySite.com
Uit Wat is de laatste fles die je aangeschaft of gekregen hebt?
Nu uit eigen ervaring.
De website ziet er goed uit en bestellen is eenvoudig genoeg. Er is een heel interessant aanbod.
De bestelling was binnen een paar dagen (aangetekend) geleverd. En ik moet zeggen het ziet er inderdaad chique uit.
Een beetje design en een beetje technisch aandoend.
De doosjes, zowel het zwarte als het bruine, zijn behoorlijk stevig.
Het lijkt me dat om breuk te krijgen er iemand op moet gaan staan.
Ben benieuwd naar de inhoud.
Piet schreef:Eergisteren de bestelling van rarewhiskysite.com binnen gekregen. 11 Samples.
Ziet er toch wel heel mooi en professioneel uit zo'n sample-setje.
Ik zie nu pas dat het setje Japanners door van Zuylen is samengesteld.
Verder heb ik nog wat oudere Highland/Speyside "los besteld": Glenury Royal 36 years, Glenmorangie Sonnalta PX , Mortlach 1990/19yo, Brora 1982/26yo, 19yo, oh en Aran 15An. 15yo.
Nu uit eigen ervaring.
De website ziet er goed uit en bestellen is eenvoudig genoeg. Er is een heel interessant aanbod.
De bestelling was binnen een paar dagen (aangetekend) geleverd. En ik moet zeggen het ziet er inderdaad chique uit.
Een beetje design en een beetje technisch aandoend.
De doosjes, zowel het zwarte als het bruine, zijn behoorlijk stevig.
Het lijkt me dat om breuk te krijgen er iemand op moet gaan staan.
Ben benieuwd naar de inhoud.
0 x
-
Tesseljoan
- Actief lid

Ook een goede ervaring van mijn kant: inderdaad snel aangetekend verstuurd; pakketje ziet er goed uit en is prima ingepakt. De samples zijn een prima hoeveelheid om te proeven. Wij hebben ze gedeeld en dan is het een beetje aan de krappe kant, maar dan kun je wel het setje in één keer proeven. 

0 x
Re: RareWhiskySite.com
Ik zag onlangs een nieuw product op de site.
Een houten kistje met maar liefst 12 sample-buisjes whisky.
Oeps ... bijna vergeten (nee hoor) ik heb nog een onaangebroken doosje met 6 Japaners staan. Nog even tot de avonden langer en kouder worden. Dan ga ik er voor zitten
Een houten kistje met maar liefst 12 sample-buisjes whisky.
Box is fitted with brass hinges and 1 cm thick wood, black inlay with glass tubes of 25 ml. cover is fitted with magnets (which are not visible) to keep the box closed.
Weight is: 1300 gram
Oeps ... bijna vergeten (nee hoor) ik heb nog een onaangebroken doosje met 6 Japaners staan. Nog even tot de avonden langer en kouder worden. Dan ga ik er voor zitten

0 x
Re: RareWhiskySite.com
Wij hebben ook enkele van deze (super leuke, goed verkopende) Nosing & Tasting Kits laten maken bij de RareWhiskySite. Het leuke als winkelier is dat je de kit helemaal zelf kunt samenstellen, met eigen tekst en evt. eigen logo erop.
Kits zien er heel netjes en verzorgd, luxe zelfs, uit en de klantenreacties zijn niets dan positief. We verkopen ze nu sinds begin maart en de kits vliegen de deur uit. We hebben er in totaal al zo'n 10-12 verschillenden laten maken.
Nieuwste aanwinst is inderdaad de houten kist. Deze hebben wij laten afvullen met 6 verschillende Single Cask Single Malts en dan heb je van elke whisky 2 'tubes' ( buisjes a 25 ml. ) in plaats van 1 zoals in de 'normale' set. Kijk eens op ons blog ( http://dh17.posterous.com ) voor meer informatie en foto's, ze zien er echt super gaaf uit!
Er zijn ook heel veel mogelijkheden, met name voor de kistjes, om deze bijv. door klanten zelf op bestelling te laten samenstellen als relatiegeschenk. De kistjes kunnen ook bedrukt worden met logo of tekst ( da's best prijzig! ) Ook restaurants tonen inmiddels interesse in de kits. Het zou een mooie aanvulling kunnen zijn aan het (meestal) vrij summiere aanbod van whisky's in de gemiddelde horeca-gelegenheid!
Al met al zeer goede ervaringen met Ron en zijn bedrijf RareWhiskySite!
Kits zien er heel netjes en verzorgd, luxe zelfs, uit en de klantenreacties zijn niets dan positief. We verkopen ze nu sinds begin maart en de kits vliegen de deur uit. We hebben er in totaal al zo'n 10-12 verschillenden laten maken.
Nieuwste aanwinst is inderdaad de houten kist. Deze hebben wij laten afvullen met 6 verschillende Single Cask Single Malts en dan heb je van elke whisky 2 'tubes' ( buisjes a 25 ml. ) in plaats van 1 zoals in de 'normale' set. Kijk eens op ons blog ( http://dh17.posterous.com ) voor meer informatie en foto's, ze zien er echt super gaaf uit!
Er zijn ook heel veel mogelijkheden, met name voor de kistjes, om deze bijv. door klanten zelf op bestelling te laten samenstellen als relatiegeschenk. De kistjes kunnen ook bedrukt worden met logo of tekst ( da's best prijzig! ) Ook restaurants tonen inmiddels interesse in de kits. Het zou een mooie aanvulling kunnen zijn aan het (meestal) vrij summiere aanbod van whisky's in de gemiddelde horeca-gelegenheid!
Al met al zeer goede ervaringen met Ron en zijn bedrijf RareWhiskySite!
0 x