Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 11 Feb 2015, 11:21

Implar schreef:
Yapi schreef:Ik ben "clubmanager" van een Jims (fitness) in Brugge. Daarnaast ook "cluster" verantwoordelijke voor de filialen in Kortrijk en Oostende. We boeren goed voor het moment! Heel erg leuke job, je hebt de mensen tijdens hun ontspanning van de dag. Zotte contradictie soms met mijn andere hobby, Alcohol :D Maar het zorgt voor een mooi evenwicht. Vanmorgen bv al 2 uur gewerkt, daarna anderhalf uur getraind, nu een heerlijk quinoa slaatje verorbert, straks nog wat vette vis eten, en vanavond een dram of 2 :cool:

Ha, ben je soms ook in Oostende? Heb me sinds een kleine maand aangesloten bij de Jims :D

Ik ben assistent winkelverantwoordelijke bij een consument gerichte computer- en elektronicawinkel.

Ja, zo'n 1 keer per week voor een paar uur kun je me daar meestal wel vinden, ja ;) Stap gerust af op een kerel die wat langer behaard is dan op mijn profielfoto :cool:
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Feb 2015, 11:31

Haha, en vanaf nu ga je iedere keer dat je in Oostende moet werken je buik intrekken en je borst vooruit steken zeker als er iemand naar jou toe komt gewandeld?
:lol:
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 11 Feb 2015, 11:36

johan brugge schreef:Haha, en vanaf nu ga je iedere keer dat je in Oostende moet werken je buik intrekken en je borst vooruit steken zeker als er iemand naar jou toe komt gewandeld?
:lol:

Dat gebeurd nu al automatisch Johan, een buik heb ik niet meer, en de borst is al wat uitgezet :hoera
1 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Feb 2015, 17:30

Je bent inderdaad een paar kilo's kwijt. :goedgedaan Nu nog de spieren en het is in orde.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

sw_reijnders
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sw_reijnders » 11 Feb 2015, 18:22

edwinedje schreef:Inderdaad respect voor de job van Defeatless...

sw_reijnders schreef:...ik ben dan verantwoordelijk voor onderhoud en storingen op die toestellen...

Erhm...weet je dat zeker? Verantwoordelijk voor de storingen?

...

:Slainte

ook dat komt weleens voor ja :bigsmile

maar nog niet al te vaak gelukkig :D

scherp opgemerkt!!
0 x
Bas
mijn Afbeelding @ whiskybase.com

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 11 Feb 2015, 20:09

Leuk om te lezen, dit topic :duimop

Ik heb tot voor kort gewerkt als sportjournalist bij een televisieomroep hier in 't noorden van Nederland. Ik werkte daar als redacteur en was commentator bij live-wedstrijden. Maar daar ben ik recent vertrokken. Om toch brood op de plank te krijgen werk ik nu tijdelijk voor een grote zorgverzekeraar in Leeuwarden, op een administratieve afdeling. Maar da's maar tijdelijk. Binnenkort ga ik, als alles goed verloopt, ergens als webredacteur aan de slag. Daarnaast doe ik als freelancer af en toe nog wat klussen als commentator. Dat laatste is ook wat ik het liefste doe en waarin ik mezelf wil blijven doorontwikkelen.
3 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 13 Feb 2015, 15:38

Afgestudeerd als Coginitief Psycholoog, maar werk als Lead User Experience (UX) Designer bij een bureau dat websites, apps en andere mutlimedia dingen ontwerpt en ontwikkelt. Hele mond vol, maar komt er voor leken op neer dat wanneer je een website als een papieren bouwmodel zou zien, dat ik dan samen met de klant bedenk wat het model allemaal moet kunnen en in zwart wit lijnen een kleurplaat maak, de echte vormgever/designer kleurt die plaat vervolgens mooi in, rekening houdend met merkwaarde en huisstijl van de opdrachtgever en de developers (front end en back end) zetten dan die ingekleurde bouwplaat daadwerkelijk in elkaar en zorgen ervoor dat het ding ook echt functioneert. Vervolgens test ik weer met eindgebruikers of ze met het prototype of eindresultaat ook uit de voeten kunnen en of er nog dingen aangepast moeten worden.
2 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 13 Feb 2015, 15:42

Soundwave schreef: Hele mond vol, maar komt er voor leken op neer dat wanneer je een website als een papieren bouwmodel zou zien, dat ik dan samen met de klant bedenk wat het model allemaal moet kunnen en in zwart wit lijnen een kleurplaat maak, de echte vormgever/designer kleurt die plaat vervolgens mooi in, rekening houdend met merkwaarde en huisstijl van de opdrachtgever en de developers (front end en back end) zetten dan die ingekleurde bouwplaat daadwerkelijk in elkaar en zorgen ervoor dat het ding ook echt functioneert.

Volgens mij is dit de langste ononderbroken zin op het forum :)
Wel interessant werk, overigens.
2 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 13 Feb 2015, 15:46

Harrie schreef:
Soundwave schreef: Hele mond vol, maar komt er voor leken op neer dat wanneer je een website als een papieren bouwmodel zou zien, dat ik dan samen met de klant bedenk wat het model allemaal moet kunnen en in zwart wit lijnen een kleurplaat maak, de echte vormgever/designer kleurt die plaat vervolgens mooi in, rekening houdend met merkwaarde en huisstijl van de opdrachtgever en de developers (front end en back end) zetten dan die ingekleurde bouwplaat daadwerkelijk in elkaar en zorgen ervoor dat het ding ook echt functioneert.

Volgens mij is dit de langste ononderbroken zin op het forum :)
Wel interessant werk, overigens.

ach ja. Ik voeg soms nog wel een komma toe ;)

Edit: en ja in principe is het heel interessant, maar hangt wel erg van de opdrachten af. Veel mensen denken dat ik de hele tijd super creatieve nieuwe dingen aan het ontwerpen ben, maar in de praktijk zijn heel veel websites allemaal eenheidsworsten en doe je telkens hetzelfde ding opnieuw. Na een tijdje weet je wel hoe je een contactformulier het meest gebruiksvriendelijk en logisch moet opbouwen en wordt het dus saai lopende band werk.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 13 Feb 2015, 16:49

Na een tijdje weet je wel hoe je een contactformulier het meest gebruiksvriendelijk en logisch moet opbouwen en wordt het dus saai lopende band werk.[/quote]

Tijd voor een nieuwe uitdaging! :goedgedaan
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 13 Feb 2015, 19:36

Na even nadenken of ik ook mijn duit in het zakje zal doen... ik ben namelijk niet zo van het gooien van je hele hebben en houden op het internet, en het is ook niet helemaal in lijn met het imago van mijn werkgever... Maar goed, het is mijn hobby, ik weet dat ik het verantwoordelijk doe en de NSA weet toch al alles van me :gnif . Dus komt ie dan heh.....

Ik ben van beroep wegenwacht, de mooiste baan die er is al zeg ik het zelf :duimop .

Ik denk dat een hoop mensen al een duidelijk beeld bij de Wegenwacht hebben, maar als ik dan toch van de gelegenheid gebruik maak wil ik graag benadrukken dat we geen monteurs zijn maar hulpverleners, en zo voel ik me ook.
Als we naar een lid toe komen, dan komen we om het lid te helpen. Vaak helpen wij door auto pech te verhelpen, maar mijn taak is niet primair de auto maar het helpen van het lid. Als die een begravenis dreigt te missen is de eerste prioriteit zorgen dat dat niet gebeurd, de auto is dan bijzaak in zo'n geval.
Andere aspecten van hulpverlening zijn dat we een mobiele EHBO hulppost zijn, bij ongevallen zorgen voor veiligheid, inroepen van de juiste hulp, verlenen van (eerste)hulp en uiteindelijk daardoor doorstroming van verkeer bevorderen. Af en toe iemand die gevaarlijk staat maar geen lid is even weg trekken naar een veilige plek, of beveiligen tot er een berger is, zodat er geen ongelukken gebeuren en het verkeer kan blijven doorstromen (stel je voor er rijd een lid tegenaan??? ). Dat is een beetje onze maatschappelijke taak.

Heel boeiend werk. En als ik een klusje heb die ik met twee vingers in mijn neus doe richt ik me op het lid, van mensen zijn er geen twee het zelfde! En af en toe verbaas ik me er nog over hoeveel je kan leren en te weten komt door met jan en alleman een praatje te maken :goedgedaan .

Al dit gecombineerd maakt het een zeer leuke en boeiende baan. Enkel ongevallen hebben af en toe een keerzijde, maar als je toch geholpen hebt en zorgt dat het niet erger wordt als het al is dan geeft dat toch een goed gevoel aan het einde van de rit...
5 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 13 Feb 2015, 19:56

lang leve de wegenwacht en vooral de wegenwachters! Ik ben al veel jaren bewust lid van de wegenwacht omdat ik dit een belangrijk instituut vind dat staat voor kwaliteit :hoera Hebben jullie ook een heupflesje whisky in de auto voor een gestrande reiziger die het helemaal niet meer ziet zitten, bijvoorbeeld omdat de accu van zijn elektrische auto leeg is :bigsmile Sorry, persoonlijk ergernisje van mij, elektrische autos :Pipersmile
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 13 Feb 2015, 19:57

Bus remreiniger en een tik op de kop dan draait het vaak wel weer :P

Maar idd, mensen denken vaak dat jullie een verlengstuk van de garage zijn..
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 13 Feb 2015, 20:09

gerritbakker57 schreef:lang leve de wegenwacht en vooral de wegenwachters! Ik ben al veel jaren bewust lid van de wegenwacht omdat ik dit een belangrijk instituut vind dat staat voor kwaliteit

Dankje :)
Hebben jullie ook een heupflesje whisky in de auto voor een gestrande reiziger die het helemaal niet meer ziet zitten

Nee, wel een sleepkabel om zichzelf aan de binnenspiegel op te :zwijg
bijvoorbeeld omdat de accu van zijn elektrische auto leeg is :bigsmile Sorry, persoonlijk ergernisje van mij, elektrische autos
Dat is wel een nadeel van full-hybride inderdaad, leeg is leeg. Maar ik kan je zeggen dat er ook mensen bestaan die het presteren binnen een half jaar 3 maal zonder benzine te staan :domdom . Een auto bijladen doe je niet op iedere straathoek, tanken bijna wel... Een keer zonder benzine staan overkomt mensen gewoon, ik heb mensen gezien die zich de ogen uit de kop schaamden, van mij zullen ze geen preek krijgen. Twee keer... twijfel, maar drie keer is scheepsrecht...
0 x
Afbeelding

Long John
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Long John » 13 Feb 2015, 20:26

gerritbakker57 schreef:Hebben jullie ook een heupflesje whisky in de auto voor een gestrande reiziger die het helemaal niet meer ziet zitten

Het zou handig zijn als ze een fles van de aller goedkoopste whisky bij zich zouden hebben, voor een gestrande reiziger of als antivries. :gnif
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”