HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-4 (3 t/m 9 februari)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-4 (3 t/m 9 februari)
Mooie verrassing. Bevestigd voor mij dat Japanse whisky's zelden mijn smaak zijn. Maar weer een educatieve vbt 
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

Roland... schreef:Maakt dit mijn vreselijke gok
bij de Kavalan, dat 't 'n rum was..., weer 'n beetje goed?!
Euhm... neen!
3 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Roland... schreef:Matti schreef:Eén iemand zat in de buurt, waarvoor hulde!
Roland...: "Deze whisky past volgens mij in 'n japans profiel"
En de eerste die naar aanleiding van de hints op de juiste distillery terecht kwam:
turfsmurf: "Mizunara zou nog wel eens kunnen. Yamazaki heeft meer stills dan Mortlach."
Maakt dit mijn vreselijke gok
bij de Kavalan, dat 't 'n rum was..., weer 'n beetje goed?!
Nee!

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Deze fles laats ook geproeft bij een proeverij in Wijchen,bij Richard Timmer.
Ik vond de fles vol met verasingen zitten.
Heb hem ook tegelijk gekocht.
Leuk om al die reactie's en proef notities te lezen over deze leuke fles.

Ik vond de fles vol met verasingen zitten.
Heb hem ook tegelijk gekocht.
Leuk om al die reactie's en proef notities te lezen over deze leuke fles.
2 x
Ik ben tot nu toe ook zeer te spreken over de line-up van deze VBT. Dikke duim voor Matthijs en Bart!
Wat betreft de Yamazaki: In de meeste Japanse whiskies valt mij de lijm-achtige geur op, wat bij deze geheel ontbreekt. Daardoor nooit aan een Japanner gedacht.
Wat betreft de Yamazaki: In de meeste Japanse whiskies valt mij de lijm-achtige geur op, wat bij deze geheel ontbreekt. Daardoor nooit aan een Japanner gedacht.
1 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Yapi schreef:Expect The uninspected
Hahaha!
0 x
lol, die ga ik onthouden 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- defeatless
- Moderator

Tja, goed gevonden hoor.
Dank aan de sponsoren!
Dit was zeker een aparte om eens te proeven. Ik weet nog niet of ik hem ga aanschaffen, toch eerst maar wat geld opzij zetten voor de Kavalan.
Zoals de rest al zegt: heerlijke VBT! prima opzet!
Dank aan de sponsoren!
Dit was zeker een aparte om eens te proeven. Ik weet nog niet of ik hem ga aanschaffen, toch eerst maar wat geld opzij zetten voor de Kavalan.
Zoals de rest al zegt: heerlijke VBT! prima opzet!
0 x
Dram The Man schreef:Roland... schreef: Maakt dit mijn vreselijke gok bij de Kavalan, dat 't 'n rum was..., weer 'n beetje goed?!
Euhm... neen!
Peter87 schreef:Roland... schreef:Matti schreef:Eén iemand zat in de buurt, waarvoor hulde!
Roland...: "Deze whisky past volgens mij in 'n japans profiel"
En de eerste die naar aanleiding van de hints op de juiste distillery terecht kwam:
turfsmurf: "Mizunara zou nog wel eens kunnen. Yamazaki heeft meer stills dan Mortlach."
Maakt dit mijn vreselijke gok bij de Kavalan, dat 't 'n rum was..., weer 'n beetje goed?!
Nee!![]()
Verdomme

2 x
0 x
wow.. ik heb deze zelf in mijn collectie.. maar moet zeggen dat er echt wel iets verschil in zit met de sample, deze leek bitterder..
heb de mijne 3/4 tot een jaar geleden gekocht voor 37,95 , scoor die 84. 2 punten meer dan ik nu het sample scoorde...
heb de mijne 3/4 tot een jaar geleden gekocht voor 37,95 , scoor die 84. 2 punten meer dan ik nu het sample scoorde...
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

hmzz nu captain hindsight spelend had ik bij mijn gedachte aan waterpijptabak misschien toch even aan een Japanner moeten denken. Heb er niet extreem veel ervaring mee, maar heb wel eens het idee gehad dat die nogal vage associatie voor mij wellicht de Mizunara kan zijn. Puur persoonlijke link hoor, niet gebaseerd op bestaande beschrijvingen, maar ga er proberen even een 'mental note' van te maken. Lastig is ook dat ik niet van elke Japanner die ik gedronken heb weet in hoeverre er wel of juist helemaal géén Mizunara is gebruikt.
0 x
Ik sta nog wel eens te twijfelen met een Jap in mijn handen, maar ik ken ze niet goed genoeg om de gok te wagen. Ik heb bij een kennis eens een 'Nika from the barrel' leeggemaakt die ik omschreef als: "vreemd, maar interessant". Toch heb ik die later niet meer gekocht. Van Yamazaki is het nog niet gekomen, maar misschien dat ik deze dan toch eens toe voeg aan de kast als niet-rokerige whisky. Dit was de eerste sample die ik lekker vond 
0 x
Apart dat ik weer op een Highland Park uitkwam bij een Japanse whisky. Die smaakprofielen liggen blijkbaar toch aardig dicht bij elkaar.
Ik heb een sampletje van jouw batch geproefd en die vond ik juist wat minder dan deze.
henri schreef:wow.. ik heb deze zelf in mijn collectie.. maar moet zeggen dat er echt wel iets verschil in zit met de sample, deze leek bitterder..
Ik heb een sampletje van jouw batch geproefd en die vond ik juist wat minder dan deze.
2 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-6”