Ik koop teveel whisky
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Re: Ik koop teveel whisky
svennie schreef:Sinds december tot nu heb ik 13 flessen gekocht. Voordien had ik enkel een fles J&B. Nu heb ik een basisbestand aangelegd en vanaf nu ga ik, tot grote tevredenheid van mijn vrouw, me beperken tot 1 fles/maand (max 50 €).
Daar houden we je aan.
0 x
Tom2 schreef:svennie schreef:Sinds december tot nu heb ik 13 flessen gekocht. Voordien had ik enkel een fles J&B. Nu heb ik een basisbestand aangelegd en vanaf nu ga ik, tot grote tevredenheid van mijn vrouw, me beperken tot 1 fles/maand (max 50 €).
Daar houden we je aan.
Samples kopen/ruilen telt niet mee.

0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

svennie schreef:Sinds december tot nu heb ik 13 flessen gekocht. Voordien had ik enkel een fles J&B. Nu heb ik een basisbestand aangelegd en vanaf nu ga ik, tot grote tevredenheid van mijn vrouw, me beperken tot 1 fles/maand (max 50 €).
0 x
gerritbakker57 schreef:svennie schreef:Sinds december tot nu heb ik 13 flessen gekocht. Voordien had ik enkel een fles J&B. Nu heb ik een basisbestand aangelegd en vanaf nu ga ik, tot grote tevredenheid van mijn vrouw, me beperken tot 1 fles/maand (max 50 €).
beperken tot 1 fles per maand tot max 50 euro
ik ga je er in ieder geval niet aan houden! Een mooie fles whisky is wel een kleine echtelijke ruzie waard
Voor een mooi flesje zal ik dan enkele maanden moeten sparen.
Whisky is tenslotte maar whisky. Mijn vrouwtje is me veel meer waard. (Hoop nu wel dat ze dit ook eens zou lezen
) Bovendien heb ik nog enkele hobby's die ook al een hap uit ons budget nemen.
0 x
gerritbakker57 schreef:Is dat 15 keer 50 euro of 15 keer 500 euro
Tussen de €20 en €80
0 x
Ik had halverwege vorig jaar met mezelf afgesproken dat ik het bij één plank (20 flessen) zou houden en dus pas een nieuwe fles mocht kopen als een andere fles leeg was. Ik heb me niet al te lang aan die afspraak gehouden: eind oktober was de laatste fles leeg, maar ik heb sinds die tijd toch 7 nieuwe flessen aangeschaft en zodoende ook langzaam maar zeker een tweede plank veroverd. Het lukt me overigens nog prima om de flessen op de tweede plank dicht te laten; ik heb enkel een 20cl flesje Oban 14yo geopend, dat ook voor directe consumptie bedoeld was. Ik probeer deze aankopen te rechtvaardigen door (me) eraan te herinneren dat ik het me nu nog kan veroorloven (onze financiële situatie wordt later dit jaar waarschijnlijk iets krapper) en dat, als ik zou wachten, de flessen alleen maar duurder worden. Vooralsnog voel ik me niet al te schuldig. 
2 x
- PunxsutawneyPhil
- Senior

Zeer herkenbaar. Ik moet ook kleur bekennen 
Ik heb vorig jaar het aantal open flessen beperkt tot 20, maar dat blijkt toch te weinig te zijn. Op mijn verjaardag heb ik daarom zo'n 350 euro aan whiskykapitaal 'vernietigd' en het is heerlijk
Ik ga dit jaar proberen om het op 30 open flessen te houden.
Ik heb niet zoveel 'standaard' bottelingen, ik koop alleen wat ik lekker vind en op wil drinken. Maar dan is het nog steeds teveel
Gelukkig kijk ik nog wel eens naar Kay's collectie en dan valt het allemaal wel mee
Ik probeer het overschot op te lossen door alleen maar voor 'specials' te gaan. Als de 'standaard' flessen, zoals Ardbeg 10, Laphroaig 10, etc. op zijn, dan koop ik ze alleen weer als ik er weer behoefte aan heb. Voor de meeste 'specials' die nog dicht zijn, heb ik trouwens al een bestemming. Voor als ik 40 en 50 wordt, voor als ik afstudeer, voor als ik jarig ben, voor een verjaardag of bezoek van een whiskyvriend, etc. Ik ben nog steeds van mening dat ik jaren vooruit kan als ik nu zou stoppen met kopen. Dat moment lijkt snel dichterbij te komen trouwens, ik zie het aantal (relatief) 'smaakloze' NAS bottelings met de dag toenemen. Als het 'goede' spul nog een tijdje in prijs blijft stijgen, dan houd het op een bepaald moment op. En kijk, zo praat ik mijn verzamelwoede toch weer goed....
Ik heb vorig jaar het aantal open flessen beperkt tot 20, maar dat blijkt toch te weinig te zijn. Op mijn verjaardag heb ik daarom zo'n 350 euro aan whiskykapitaal 'vernietigd' en het is heerlijk
Ik heb niet zoveel 'standaard' bottelingen, ik koop alleen wat ik lekker vind en op wil drinken. Maar dan is het nog steeds teveel
Gelukkig kijk ik nog wel eens naar Kay's collectie en dan valt het allemaal wel mee
Ik probeer het overschot op te lossen door alleen maar voor 'specials' te gaan. Als de 'standaard' flessen, zoals Ardbeg 10, Laphroaig 10, etc. op zijn, dan koop ik ze alleen weer als ik er weer behoefte aan heb. Voor de meeste 'specials' die nog dicht zijn, heb ik trouwens al een bestemming. Voor als ik 40 en 50 wordt, voor als ik afstudeer, voor als ik jarig ben, voor een verjaardag of bezoek van een whiskyvriend, etc. Ik ben nog steeds van mening dat ik jaren vooruit kan als ik nu zou stoppen met kopen. Dat moment lijkt snel dichterbij te komen trouwens, ik zie het aantal (relatief) 'smaakloze' NAS bottelings met de dag toenemen. Als het 'goede' spul nog een tijdje in prijs blijft stijgen, dan houd het op een bepaald moment op. En kijk, zo praat ik mijn verzamelwoede toch weer goed....
0 x
turfsmurf schreef:Wil iemand hierover praten?
Ik wil dat soms wel, heb jij iemand die mij hiermee kan helpen? Zou ik gewoon tele-onthaal bellen, of zelfs de zelfmoordlijn?
1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

jdoucet schreef:turfsmurf schreef:Wil iemand hierover praten?
Ik wil dat soms wel, heb jij iemand die mij hiermee kan helpen? Zou ik gewoon tele-onthaal bellen, of zelfs de zelfmoordlijn?
Ik zou gewoon een vriend bellen en een avond goed doorhalen. Mocht dat niet helpen dan kun je alsnog professionele hulp inroepen. Mocht je daarentegen uitsluitend op een gezellige manier van je whisky afwillen, dan gewoon een PB tje sturen

0 x
Fail: ik zit deze maand weer aan 4 flessen. Ik kan het niet laten.

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

svennie schreef:svennie schreef:Sinds december tot nu heb ik 13 flessen gekocht. Voordien had ik enkel een fles J&B. Nu heb ik een basisbestand aangelegd en vanaf nu ga ik, tot grote tevredenheid van mijn vrouw, me beperken tot 1 fles/maand (max 50 €).
Fail: ik zit deze maand weer aan 4 flessen. Ik kan het niet laten.![]()
Ik probeer de rest van de maand niks meer te kopen, maart was een hele dure maand hiero
Moet al 124 worden om alles op te krijgen

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Alweer mislukt..., net een Ardbeg Supernova 2014 hier op het forum van SergeK gekocht. Die ontbrak nog, is toch wel mooi als die Supernova serie een keer compleet wordt 

0 x
Trap deels op de rem op dit moment, natuurlijk komt er nog wel wat bij, maar dan voornamelijk samples.... Nu net 2 flessen bij whiskybase besteld als eerste aankoop van flessen dit jaar......
Moet ook ruimte houden voor als al mijn aandelen in vaten tot bottelen gaan komen, want dan gaat de collectie flessen ineens hard....
Moet ook ruimte houden voor als al mijn aandelen in vaten tot bottelen gaan komen, want dan gaat de collectie flessen ineens hard....
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”