Whisky - pokernight

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky - pokernight

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 04 Feb 2015, 15:47

De laatste keer dat ik gepokerd heb met whisky heb ik 3 kwart fles leeggedronken.
Ik kan je vertellen dat het m´n spel niet ten goede kwam.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 04 Feb 2015, 16:21

Peter87 schreef:De laatste keer dat ik gepokerd heb met whisky heb ik 3 kwart fles leeggedronken.

Dude, echt? Als ik dat drink heb ik echt geen flauw benul meer dat ik überhaupt aan het pokeren ben.
1 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 04 Feb 2015, 16:24

Nickolaas schreef:
Peter87 schreef:De laatste keer dat ik gepokerd heb met whisky heb ik 3 kwart fles leeggedronken.

Dude, echt? Als ik dat drink heb ik echt geen flauw benul meer dat ik überhaupt aan het pokeren ben.

Ik wist in ieder geval nog hoe ik "all in" moest gaan :domdom :P
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

IjsThé
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor IjsThé » 04 Feb 2015, 18:15

Nu ik heb al enkele leuke ideeën van flessen, ben ze nu aan het opzoeken, prijzen, wat informatie om te kunnen meegeven tijdens het pokeren.

Het is niet de bedoeling om er zuippartij van te maken, na het pokerspel haal ik de biertjes boven en steek ik waarschijnlijk de bbq aan zodat de vrouwen er ook nog iets aan hebben :cool:

Aan iedereen die geantwoord heeft alvast bedankt!
1 x

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 04 Feb 2015, 23:24

Just my 2 cent:

Echt genieten van Whisky en poker gaan IMO niet echt samen...
Dan kun je beter zoals Peter een goedkope fles (of een bak bier) aanschaffen om bij de game te drinken.
0 x
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 04 Feb 2015, 23:36

Vandaag mijn eerste glas(je) Kilchoman Spring 2010 release op.

Heerlijk. Een aanrader dus ;) Misschien wel net iets buiten de prijscategorie.
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 05 Feb 2015, 07:39

Soundwave schreef:Nou nou, laten we aub niet roomser dan de paus doen en beweren dat de hele liefde voor whisky echt alleen maar met de geur en smaak te maken heeft en absoluut niets met de alcohol. Ook op een avond dat je weet dat er vermoedelijk meer gedronken wordt dan officieel 'verantwoord' is, heb ik nog altijd liever iets dat ik lekker vind dan gore troep als JW Red. Ok, na 10+ biertjes ga je geen mooie Port Ellen ofzo drinken, maar waarom dan wel iets smerigs? Ik heb hier ook zeer regelmatig mensen lijstjes zien posten van wat ze op een proeverij of festival geproefd hebben (met gemak 10 tot 20 stuks) en dan ga je mij ook niet vertellen dat je bij die laatste nog ooh zo helder en scherp was en dat je alles steeds uitspuugt.
Ik vind het een mooi idee en zou willen dat mijn vrienden het ervoor over hadden ipv overdreven fanatiek spelen om een inzet van €10 p.p. waarbij alsnog een overdaad aan Hertog Jan, Stolichnaya en Jameson soldaat gemaakt wordt. (als ze er echt voor gaan wordt er in een zeldzaam geval nog wel voor Grey Goose en een willekeurige G&G single malt 12yo gekozen of ik neem zelf nog iets mee wat ik tenminste te drinken vind)

edit: ik reageerde nav berichten op pagina 1 en zie nu de rest pas. Toch vind ik het persoonlijk genoeg ontopic en vind ik het behoorlijk spastisch dat dit een taboe onderwerp zou zijn of heb ik soms iets gemist waarbij het forum wettelijk gezien op de vingers is getikt ofzo? (eventueel antwoord kan in ander topic of PM mocht dat nodig zijn)

Ja, OK, JW Red was misschien een beetje overdreven ;) Maar men had het over 1 fles per persoon drinken, betaald uit de inleg. Na een halve fles proef je het toch niet meer zo, dus zou ik persoonlijk voor het drinken wat goedkopere whisky inzetten (maar nog wel te drinken ;)) en dan wat mooiere, duurdere flessen als prijs doen. Als er echt gezopen gaat worden is het toch zonde van de mooie whisky? Die zou ik dan liever als prijs doen. JW Red Label was een beetje gechargeerd, haha :lol: Ik bedoel dan meer categorie instap single malt of bourbon (past goed bij het poker sfeertje).

Ik heb in het verleden twee keer zulke poker avondjes met vrienden georganiseerd. Mijn insteek was ietsjes anders. Iedereen betaalde mij €20 en hiervoor verzorgde ik een proeverij met 7 of 8 goede whisky's. Tijdens deze proeverij speelden we dan een cashgame (want dan kan iedereen lekker blijven zitten, wel zo gezellig) met €0,05/€0,10 blinds en max. buy-in van €5 (later op de avond werd dit wel versoepeld naar €10). En als men naast die 7 of 8 whisky's nog dorst had (uiteraard ;)) dan stond er een kratje bier koud. Dat waren twee super gezellige avonden :goedgedaan
0 x
BAM! - ook op Facebook

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Feb 2015, 09:29

Ik heb de hele 'zuip'-discussie even zijn eigen onderwerp gegeven hier: viewtopic.php?f=9&t=6956

Het was wat lastig uit elkaar trekken hier en daar, maar ik heb mijn best gedaan :)
1 x
Matthijs, whiskynerd.

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 05 Feb 2015, 09:41

Ik zou er gewoon een fles Jameson, GlenGrant Majors reserve of Jack Daniels tussen zetten. Dit is prima te drinken en gaat waarschijnlijk toch naar de nummer 3. Dus ja dan heb je wel wat gewonnen, maar je hebt de hoofdprijs zeker niet. Geeft je ook meer ruimte om een duurdere fles te kopen (en iedereen slechts 1 glas van te laten proeven) voor de winnaar.

Beter lezen zie ik net, zoiets zat je zelf ook al aan te denken. Je kunt je eerste idee er ook nog mee combineren. Dus een nummer 1 een 2 en een 3 fles...en dan uit wat er over is van de andere flessen mag de nummer 1 eerst kiezen, dan de nummer 2 en als er nog wat over is de nummer 3.
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”