Water voor bij de whisky
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Re: Water voor bij de whisky
Ik drink altijd een glas water (kraanwater) bij mijn whisky. Maar ik doe nooit ook maar één druppel in mn whisky! 
0 x
Wij hebben laatst in Schotland een paar centen geïnvesteerd in Schots bronwater.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

-Roy- schreef:Wij hebben laatst in Schotland een paar centen geïnvesteerd in Schots bronwater.
Leuk als souvenir uiteraard, maar volgens mij is er wel redelijk wat consensus dat dit echt een gimmick is. Je hebt van die setjes namelijk met verschillende bronwaters vanuit de regio's. Islay water bij je Islay whisky, Speyside bij de Speyside, etc.
0 x
Soundwave schreef:-Roy- schreef:Wij hebben laatst in Schotland een paar centen geïnvesteerd in Schots bronwater.
Leuk als souvenir uiteraard, maar volgens mij is er wel redelijk wat consensus dat dit echt een gimmick is. Je hebt van die setjes namelijk met verschillende bronwaters vanuit de regio's. Islay water bij je Islay whisky, Speyside bij de Speyside, etc.
Ja die heb ik gezien idd. Zijn wel hele mooie flessen om te zien en leuk om in je kast te zetten maar of het ook echt zin heeft betwijfel ik.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Mogelijk dat het gewoon psychisch is, maar het kraanwater hier bevat veel kalk. Dus gebruik ik water uit een flesje.
0 x
Kraanwater eerst gekookt, dan de koelkast in. Naast mijn whisky drink ik vaak water, dus pipetje erbij en voila...
0 x
Ik zal waarschijnlijk voor gek verklaard worden, maar ik laat altijd 6 1,5l flessen Highland Spring vanuit Schotland komen.
Een vriend van me komt beroepshalve regelmatig aan de andere kant van de Noordzee en die vindt het geen probleem om van tijd tot tijd koerier voor me te spelen.....de goede man doet veel voor een lekkere dram......
John.
Een vriend van me komt beroepshalve regelmatig aan de andere kant van de Noordzee en die vindt het geen probleem om van tijd tot tijd koerier voor me te spelen.....de goede man doet veel voor een lekkere dram......
John.
0 x
ik doe meestal kraanwater... als de fles plat water (spa reine) van de aldi dichterbij staat, neem ik die
Ik heb het altijd al een goed voorstel gevonden voor de disterllerderijen om gewoon ook flessen bronwater (of flesjes) waarvan zij hun whisky maken te verkopen ....
Geef toe om bv een 'Glenfiddich' te verdunnen, kan er toch niks beter zijn als water uit de 'Fiddich-rivier' ???
Ik heb het altijd al een goed voorstel gevonden voor de disterllerderijen om gewoon ook flessen bronwater (of flesjes) waarvan zij hun whisky maken te verkopen ....
Geef toe om bv een 'Glenfiddich' te verdunnen, kan er toch niks beter zijn als water uit de 'Fiddich-rivier' ???

0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Waarom zou je een Glenfiddich nog verder verdunnen? Blijft er vrij weinig over als je het mij vraagt...
0 x
Soundwave schreef:-Roy- schreef:Wij hebben laatst in Schotland een paar centen geïnvesteerd in Schots bronwater.
Van kraanwater ben ik niet zo'n fan, niet alleen kalk (maar dat valt hier wel mee), maar het chloor. Ik pakte dus al bronwater en toen we Schotland voor (ik geloof) € 0,40 per anderhalve liter Schots bronwater zagen, hebben we die twee flessen in de auto gelegd. Ik gebruik bijna nooit water, maar als het dan toch moet, dan voorlopig ook Schots. Niet omdat ik denk dat het beter is, maar gewoon, omdat het kan

1 x
- WhiskyWerner
- Senior

Heeft iemand hier al eens van gehoord? Ik heb een setje thuis staan. Misschien zijn er mensen met een bijzonder goede smaakzin die dit eens willen testen? Ik kan aan nog wel een setje komen. Als je interesse hebt, laat t maar weten!
https://thewhiskies.nl/winkel/whisky-it ... ge-source/
https://thewhiskies.nl/winkel/whisky-it ... ge-source/
0 x
Het lijkt mij niet echt verschil te maken met "normaal" bronwater.
Op de site van je link kan je ze ook gewoon bestellen toch?
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyWerner
- Senior

Peter87 schreef:Het lijkt mij niet echt verschil te maken met "normaal" bronwater.
Jup.
0 x
WhiskyWerner schreef:Peter87 schreef:Het lijkt mij niet echt verschil te maken met "normaal" bronwater.
Jup.
Lijkt wel leuk, maar 22,50e
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”