HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-2 (20 t/m 26 januari)

De zesde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 02 Feb 2015, 20:06

Afbeelding - Minder dan 55
1
4%
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
2
7%
Afbeelding - 80-84
4
14%
Afbeelding - 85-89
12
43%
Afbeelding - 90-94
9
32%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-2 (20 t/m 26 januari)

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 28 Jan 2015, 15:17

Mijn notitie was er weer niet geraakt aangezien ik na 2 keer proeven ook op een uitkomst zat zoals Daytona (die is echt niet weg van sherryknallers ;-) )
Ik wist dat het niet klopte, dus mijn smaakpalet zat niet goed de 2 dagen dat ik hem probeerde. Voor de goede orde, mijn gok was mackmyra, dat is dus fout, ik was er wel absoluut zeker van dat het geen schot was, daar zat ik dan wel goed ;-)
Ik ga hem nog eens proberen, ik vond de kavalan voor tasttoe en The Nectar anders erg lekker en ik ben ook wel fan van redelijk tot zeer extreme sherrybommetjes... Lijkt me sterk dat ik dan voor deze echt mijn neus zou ophalen, tot 3 keer toe...
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 28 Jan 2015, 15:18

Sorry mensen, ik wilde echt niemand idioot verklaren. Ook daytona955 niet. Mij leek die score zodanig afwijkend dat het een fout moest zijn, vandaar mijn woordkeuze om die actie "idioot" te noemen. Het was een grappig bedoelde opmerking. Mijn oprechte excuses als dit verkeerd overkwam.

:hoedaf

Minder dan 55 punten betekent voor mij dat ik het niet eens zou willen doorslikken. Rijp voor de gootsteen. Dat was dit mijn inziens niet maar blijkbaar valt over smaak nog altijd niet te twisten ;)
1 x
BAM! - ook op Facebook

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 28 Jan 2015, 15:24

Precies, dat bedoelde ik dan ook. Ik begrijp Willem overigens ook heus wel hoor qua primaire reactie. Ik vind de opmerking in de notities van Buddy 'Dat je wel heel dronken moet zijn wil je dit te drinken' om een beetje dezelfde reden ook niet zo handig overigens. Iedereen moet gewoon lekker zijn mening over de whisky geven zonder daarmee mensen met een afwijkende mening meteen voor gek te verklaren.

Maarrrrr zonder verder dus iemand belachelijk te maken zet ook ik vraagtekens of iemand wel de juiste hobby heeft gekozen als hij of zij iets echt zo afgrijselijk vindt wat tegelijkertijd blind door zowel deelnemers hier als door MMA juryleden gemiddeld genomen toch behoorlijk hoog scoort. Ik vind whisky ook wel eens niet lekker, maar "Mag ik ook minpunten geven?" dan gebruik je volgens mij een hele andere schaal dan die we hier proberen te hanteren. Je bent dus niet gek, maar moet je misschien wel even inlezen in de scoringsmethode die we proberen te gebruiken.
3 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 28 Jan 2015, 17:34

Willem vd K schreef:Sorry mensen, ik wilde echt niemand idioot verklaren. Ook daytona955 niet. Mij leek die score zodanig afwijkend dat het een fout moest zijn, vandaar mijn woordkeuze om die actie "idioot" te noemen. Het was een grappig bedoelde opmerking. Mijn oprechte excuses als dit verkeerd overkwam.

:hoedaf

Minder dan 55 punten betekent voor mij dat ik het niet eens zou willen doorslikken. Rijp voor de gootsteen. Dat was dit mijn inziens niet maar blijkbaar valt over smaak nog altijd niet te twisten ;)

Excuses aanvaard, mijn sample is nog meer dan 3/4 vol, dus ik wil het idd niet meer doorslikken. Het sample zal wel gevuld blijven tot dat ik hem op een moment gewoon door de gootsteen weggooi denk ik.

Ik vind het alleen jammer dat voor mij deze tasting naar 2 samples voorbij is. De "fun factor" is er voor mij van af want er blijft toch bij iedere sampeltje wat ik proef een bepaalde nasmaak aan zitten. Dus het zal wel weer een tijdje duren voor dat ik ze ga proeven, ik kijk dan wel als die lekker is wat het was. Ik zal me ook verder niet meer mengen in deze discussie. En voor de mensen die verdere commentaar hebben gegeven, het ging om de Punten die ik had gegeven. Dus iedereen goed lezen in de toekomst :D en ging niet om bepaalde tasting notes van bepaalde personen.

Ik wens de rest veel plezier met de Blind tasting. Dit is het laatste wat ik er over zeg, en ga verder er ook niet op in. Dus we kunnen dit met een gerust hart achter ons laten. :goedgedaan
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 28 Jan 2015, 18:28

Sorry dat ik het zeg hoor, maar op ieder ander forum zou dit toch echt als trolling beschouwt worden....Maar ja dat is het lastige van een VBT. Ook al kan ik me niet voorstellen dat een rechtgeaarde whiskyliefhebber deze Kavalan zooo smerig vind, het blijft natuurlijk een persoonlijke smaakbeleving.
2 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Jan 2015, 18:42

Otje schreef:Sorry dat ik het zeg hoor, maar op ieder ander forum zou dit toch echt als trolling beschouwt worden....Maar ja dat is het lastige van een VBT. Ook al kan ik me niet voorstellen dat een rechtgeaarde whiskyliefhebber deze Kavalan zooo smerig vind, het blijft natuurlijk een persoonlijke smaakbeleving.

Edit: Laat maar. Ik wil geen olie op het vuur gooien.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 28 Jan 2015, 20:16

Beetje overdreven om nu meteen de volgende 4 samples niet meer mee te doen hoor. Zijn toch gewoon volwassen mensen hier die van mening kunnen verschillen over dingen? Ik ben nu juist wel nieuwsgierig wat iemand die zó'n extreme afkeer heeft van de Kavalan dan van de overige whiskies vindt eigenlijk...
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 28 Jan 2015, 20:27

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem nou ook niet meer? Ik heb al lang aangegeven dat mijn opmerking gebaseerd was op de aanname dat die <55 beoordeling een fout was. Dat was het niet, het was je echte mening. Nou, helemaal prima. Dat mag!

Een beetje vreemd om de handdoek in de ring te gaan gooien? Ik zou het jammer vinden als ik daar blijkbaar de oorzaak van ben. Zo was mijn opmerking al helemáál niet bedoelt. Het is toch juist leuk om mee te doen en je eigen mening te staven aan die van anderen? Volgens mij gaat het in dit evenement juist om vrijheid-blijheid en dat moeten we gewoon lekker zo houden wat mij betreft.
3 x
BAM! - ook op Facebook

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 28 Jan 2015, 20:37

Je zou maar twijfelen over de aanschaf van deze whisky
en leest deze notes/punten naast elkaar :roll:
zijn er mannen die deze whisky zo zouden kopen of
wil je hem sowieso eerst geproefd hebben?
vind hem best wel prijzig btw.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Jan 2015, 20:41

Nino schreef:Je zou maar twijfelen over de aanschaf van deze whisky

Ik ga hem of een andere batch vrijdag halen.
Hij is wat mij betreft z'n geld waard :lekker
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 28 Jan 2015, 20:44

Ik vind hem ook duur idd en heb zelf de regel dat ik niks koop van meer dan 100 euro wat ik niet geproefd heb. Maar dat beslist eenieder natuurlijk zelf. Je ziet wel dat deze whisky gemiddeld behoorlijk hoog scoort, maar om nou te zeggen dat het een allemansvriend is... Ik denk het niet :)

Maar: vind je heftige sherry bottelingen lekker? Dan kan je je hier moeilijk een buil aan vallen denk ik.
1 x
Matthijs, whiskynerd.

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 28 Jan 2015, 20:50

Ik hou van sherry, dit was een extreme, maar wil het zeker in de kast hebben.
Op dit moment heb ik even niet het geld om dat zo te bestellen en ervan te genieten. Maar ik denk dat de batches toch redelijk consistent zijn, ze doen er geen bocht in lijkt me zo toch?

Dus komt over een paar maandjes wel, maar m'n bucketlist wordt wel groter en groter.

Overigens, zal iedereen er wel een mindere whisky in terug vinden, ik ben bang dat er ook nog wel een turfkanon in één van de volgende samples zit. Dan geeft ik al snel onder de 80 punten.
Dus voor ieder wat wils, lijkt me zo.
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 28 Jan 2015, 20:59

Ik vind het een erg lekkere whisky, maar hij is ruim boven mijn budget. Gaaf om eens geproefd te hebben :goedgedaan
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 28 Jan 2015, 21:03

Peter87 schreef:

je herkende hem ook van een vorige keer he :goedgedaan
leuk dat zo'n tasting je dan over de streep trekt.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Jan 2015, 21:15

Nino schreef:
Peter87 schreef:

je herkende hem ook van een vorige keer he :goedgedaan
leuk dat zo'n tasting je dan over de streep trekt.

Ja ik zat al met het idee te spelen om er 1 te kopen en nu weet ik het zeker.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-6”